הטיפ היומי

שבוע ביטוח סיעודי - פרק 5: כמה זה עולה לנו?

בדרך לקבלת קצבת הסיעוד, עלינו לעבור מספר תחנות שהתשלום בצדן עלול להכביד על התהליך. אז כמה עולה להגיש תביעת סיעוד בחשבון אחרון? עו"ד גלעד רמתי, מומחה להגשת תביעות סיעוד, מפזר את הערפל


החוקים והתקנות של חברת הביטוח בכל מה שקשור במתן קצבאות, מורכבים ומסועפים. כמבוטחים והדיוטות שאינם בקיאים בחוק על בוריו, חשוב לקבל ליווי מקצועי בהגשת התביעה על מנת למצות את זכויותינו.
שאלת המחיר בהגשת תביעה קריטית, ועלולה למנוע מרבים לתבוע מחשש כי לא יוכלו לעמוד בעלויות. "צריך להבין כי העלויות העיקריות בעת הגשת תביעה הן אגרת בית המשפט וחוות דעת מומחה - עלויות שיכולות להסתכם בכמה אלפי שקלים", מסביר עו"ד גלעד רמתי, מומחה לתביעות סיעוד. "מעבר לכך, שכר הטרחה של עורך הדין המטפל הוא על בסיס הצלחה בלבד".
כאמור, עורך הדין המלווה יוכל לקבל שכר אך ורק אם יזכה בתביעה, ובעקבותיה יזכה הלקוח בקצבת סיעוד. יש לציין כי הפנייה הראשונית לחברת הביטוח הנה ללא עלות, וכפועל יוצא, גם הייעוץ הראשוני מול עורך הדין ייעשה ללא תשלום. חשוב לדעת כי גם במקרים בהם אגרת ביהמ"ש מהווה מעמסה על הלקוח, ישנם מוסדות שתומכים בהגשת תביעות סיעוד ועוזרים במימון התביעות דוגמת קרן "Be Active", אשר מסייעת במאבקים חברתיים ובמימון ההוצאות הכרוכות בתהליך.
לפרקים נוספים במסגרת הטיפ היומי – שבוע ביטוח סיעודי, לחצו כאן