בריאות

טבע חתמה על הסדר בפרשת האופיואידים; המניה טסה

טבע דיווחה הלילה על תוצאות הרבעון השני, הנמיכה תחזית מכירות אבל הדובדבן: חיסול פרשת האופיואידים בארה״ב בעלות של 4.25 מיליארד דולר
ניצן כהן |  2
תביעת הענק של טבע (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, freepik)
טבע דיווחה הלילה על תוצאות הרבעון השני של השנה. הדוח בסך הכל סביר אבל כולל דובדבן משמעותי והוא סגירת פרשת האופיואידים בארה״ב.
בשורה התחתונה טבע הגיעה לפשרה רב מדינתית לסגירת התביעות המשמעותיות נגדה בעלות של 4.25 מיליארד דולר. המשקיעים אהבו את ההסדר שהיה העננה הגדולה מעל החברה והמניה טסה במסחר המאוחר ביותר מ-17%.
 
קאר שולץ מנכ״ל טבע אמר כי: הפגנו ביצועים טובים מבחינת מוצרי הדגל שלנו, AUSTEDO® ו-AJOVY®, תוך הרחבת נתח השוק הכולל שלנו. לאור המשך התנודתיות בשערי החליפין, הורדנו את תחזית ההכנסות שלנו לשנת 2022, תוך אשרור תחזית הרווחים ותזרים המזומנים החופשי.
בנוסף, אנו שמחים לבשר שהגענו להסכמה עקרונית על הסדר כלל-מדינתי בארה"ב, בכפוף להשתתפות המדינות ותתי-המחוזות, ליישוב רוב התביעות היקרות הללו בעניין משככי הכאבים, ויתרה מכך, להנגשת תרופות קריטיות לאנשים שהושפעו יותר מכל ממגפת משככי הכאבים בארה"ב".
  
נסביר כי אמנם טבע הורידה את תחזית המכירות לשנה כולה ואמנם היא עדיין מציגה ביצועים פושרים אבל פרשת האופיואידים הייתה המשקולת שאיימה למוטט אותה. טבע נתבעה עם שורה של חברות תרופות ומפיצות תרופות שלקחה חלק בשיטות שיווק מפוקפקות שנועדו לעודד לכאורה התמכרות. 
הפרשה גרמה למותם הנטען של 400 אלף אמריקאים ומכאן תביעות הענק נכד חברות התרופות וכאמור טבע בהן. קאר שולץ שהגיע לטבע כדי להתמודד עם מספר תהליכים לא טובים שעברו עליה, מצליח היום לפתור את אחת הסוגיות הכבדות ביותר שהוטלו עליו והמשקיעים אוהבים את זה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בשנים הקרובות תבע תעלה במאות אחוזים .
    שי לפידות 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סוף סוף ירדה אבן ענקית שהעמיסה על טבע
    סגור
  • 1.
    טבע חתמה
    רוברט 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הצד השני עוד לא חתום, ויש הרבה שצריכים להסכים כולל חברות נוספות, מדובר בעסקת חבילה. חכו אם השמפניות !
    סגור