משפט

תביעת ענק של מיליונים נגד גלובס: "ארגון אכזרי"

אבנר נאמני עורך מדור המשפט של העיתון משנת 2000 ועד לשנת 2019 תובע את המערכת, המו"לית אלונה בר-און והעורכת הראשית נעמה סיקולר בסכום עתק. מנגד, סיקולר ובר-און תוקפות: פגע רוחבית באתר, גרם לעזיבה של עובדים 
אביחי דלאל |  2
אלונה בר און (צילום יחצ, ויקיפדיה, מערכת אייס)
אבנר נאמני מי שהיה עורך מדור המשפט של "גלובס" הגיש שלשום (שני) לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב תביעת פיצויים בסכום של כ-3.7 מיליון שקל על פיטוריו. התביעה הוגשה נגד מערכת העיתון, המו"לית של העיתון אלונה בר און והעורכת הראשית נעמה סיקולר. 
לפי כתב התביעה, נאמני האשים את סיקול ובר-און בהתעמרות והתעללות וטען כי השתיים החליטו לבטל תחקירים שהוא רצה להוציא לפועל. השתיים השיבו כי נאמני לא היה מקצועי והתנהלותו פגעה בעיתון.
נאמני סיפר בכתב התביעה על מספר של התנכלויות מצד השתיים בחודשים האחרונים שבהם עבד בעיתון. לכתב התביעה צורפו מכתבים שנשלחו על ידי השתיים לנאמני, במכתבים מוצגת התמונה כי נאמני התעמר והשתלח בעיתונאים שעבדו תחתיו וכתוצאה מכך המדור המשפטי של "גלובס" היה ברמה נמוכה תחת היותו עורך.
 
נאמני יצא שוב המו"לית בר-און וטען כי היא מתהדרת בערכים החדשים של העיתון ואף כינה אותה "אבירת אתיקה ומוסר, על שפתיה חיוך מקסים" ובהמשך תקף וכתב "דברים שנועדו – ושבדרך כלל הצליחו – להסוות את עובדת היות 'גלובס' – ובראשו אלונה ונעמה – ארגון אכזרי, נטול אתיקה ונטול ערכי מוסר, יושר ויושרה".
נאמני לא חסך בביקורת גם על עורכת האתר וטען כי היא מתעללת באופן סדרתי בעובדים ומשליטה טרור במערכת בשליחותה של אלונה בר-און. 
נאמני טען כי גור מגידו, כתב עיתון TheMarker, קיבל פנייה מצידו של נאמני כאשר נדרש לאתר כתבים למדור, לחזור לגלובס אחרי שעבד בתאגיד כאן 11, אלונה בר-און ונעמה סיקולר טירפדו את המינוי  "באופן מפתיע, מתמיה ומקומם (לשון המעטה שבמעטה), טרדפו אלונה ונעמה את חזרתו של הכתב מגידו, ונימקו זאת בכך ש'אסור להתעסק איתו' (או נוסח דומה). הטעם לדברים אלה היה נעוץ, ככל הנראה, בכך שבעת שמגידו היה כתב משפט בגלובס, הוא היה חבר פעיל ודומיננטי בוועד העובדים".
כתב הגנה טרם הוגש לתביעה. אך במכתבי השימוע לפני הפיטורין סיקולר תקפה וטענה כי נאמני פגע רוחבית בעבודה במערכת ובמוניטין של העיתון, איחר לישיבות הצוות ולא עמד בסטנדרטים של העיתון המתחדש. במכתב הפיטורים בר-און ציינה שנאמני פיטר שני עיתונאים ושניים נוספים התפטרו בגלל התנהלותו של נאמני.
נעמה סיקולר, העורכת הראשית של גלובס, מסרה בתגובה: "גלובס קיבל את כתב התביעה לאחר שזה נשלח לאמצעי התקשורת אך מקריאה ראשונית עולה כי מדובר בגיבוב טענות מופרכות. גלובס התנהל כלפי מר נאמני באופן הגון, ענייני ומקצועי, ואף למעלה מכך. מפאת כבודו של מר נאמני לא נפרט עוד. בכוונתנו לנהל את התביעה בבית המשפט, כראוי, ולא באמצעי התקשורת".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גלובס מכינים תירוץ לתביעה אחרת נגדם
    עיתונאי 12/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש תביעה שמתנהלת נגדם שממתינה לפסק דין הם מצאו קורבן להקריב במידה והעיתונים האחרים ישפדו אותם ברגע שיהיה פסק דין (וממקורבים אני יודע שהולכים לשחוט אותם בכלכליסט ובידיעות ובמרקר). מהלך חכם של אלונה ושל נעמה הבעיה שהשנאה שהם יצרו בעיתונים האחרים לא תשנה דבר ככל הנראה.
    סגור
  • 1.
    זה רק מעט ממש - הייתי שם!!!
    אילוש 12/2021/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הייתי שם ואני יודעת מה מתרחש שם. השלטת טרור זה באמת הגדרה נכונה. צרחות של נעמה סיקולר, פחד, ממש חושך. זו הייתה ההרגשה שם. והעורך הזה לא היה היחידי שסבל ממנה. כולנו סבלנו. חוץ מהבודדים שהיא אהבה. אבל גם אותם היא אהבה עם תנאים. מסכנים. הלוואי שהתביעה הזאת תצליח ושבית משפט יגיד את מה שצריך להגיד על מה שקורה במערכת של גלובס. בושה!!!
    סגור