תקשורת ומדיה

צפו: נתניהו בירך, שיקלי: "אני מורד ברוחות הזמן"

חבר הכנסת המורד מימינה בנאום בכורה בכנסת אמר בין היתר: "אני מורד ברוחות הזמן עבור הדורות הבאים, למען נצח ישראל", יו"ר האופוזיציה החמיא: "נודע לי שאתה מפרסם מתכונים של תבשילים טוניסאיים משובחים. הצלחתך מוגבלת שם משום שתבשיל כמו שרקחו חבריך לשעבר, זה דבר שאף אחד לא יכול לדמיין אפילו"
מערכת ice | 
עמיחי שיקלי ובנימין נתניהו (צילום אוליבייר פיטוסי פלאש 90)

חבר הכנסת המורד מימינה, עמיחי שיקלי נשא את נאום הבכורה שלו לפני זמן קצר בכנסת. מי שהפתיע, או שלא, תלוי איך מסתכלים על זה הוא יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, שעלה לנאום מיד אחריו ושפע מחמאות לעברו על עמידתו על עקרונותיו.

במהלך הנאום שיקלי פירש את האמריה כלפיו כמורד והסביר: "במשכן הזה יש שמכנים אותי בשם מורד. הלוואי והייתי ראוי לתואר הזה. המורשת היהודית רצופה במרידות. אברהם מרד  בעבודת האלילים של אביו. משה מרד בפרעה. אנחנו חלק מאומה קטנה שכדי לשמור על זהותה ועל חירותה, על השמן והמנורה, הייתה מוכנה להעז ולמרוד כנגד האימפריות החזקות ביותר בדבריה של האנושות. אשור ובבל, יוון ורומא, גרמניה ובריטניה. אבל היהדות לא תובעת מאיתנו רק מרידות גדולות. אלא גם מרידות קטנות של יום יום"
"היהדות טובעת מאיתנו הלימה ותואם בין מילים למעשים. נאמנות, מסירות ונכונות לשלם מחירים. לא באתי לכאן כדי למרוד באיש או מפלגה, אלא כדי למרוד באותן רוחות הזמן המבקשות לכבות את המנורה. רוחות זמן המבקשות לטשטש את ההבדל שבין אמת לשקר ומביאות איתן תרבות פוליטית של שקר ומרמה. ברוחות זמן שפשו בחלקים של צמרת מערכת המשפט והמשטרה שלנו. רוחות זמן שהובילו אותנו לרפיון וחולשה, לאובדן ההרתעה, לאובדן המשילות ולאובדן הביטחון האיש בגליל בנגב ובערים המעורבות. אני מורד ברוחות הזמן הללו עבור עתיד ילדיי. אני מורד ברוחות הזמן הללו עבור הדורות הבאים. אני מורד ברוחות הזמן הללו למען נצח ישראל. בעזרת השם בכוחן של מילים ובכוחן של מעשים נעשה ונצליח"
מיד אחריו עלה לנאום יו"ר האופוזיציה שהחמיא לו ועקץ בדרך את הממשלה ואת חבריו בימינה: "אתה מבטא את מחויבותך למורשת שלנו גם בבית ונודע לי שאתה מפרסם מתכונים של תבשילים טוניסאיים משובחים. אז קודם כל אני מצפה להזמנה זה דבר ראשון. שנית אני רוצה להגיד לך שבעניין הזה כנראה הצלחתך מוגבלת משום שתבשיל כמו שרקחו חבריך לשעבר, זה דבר שאף אחד לא יכול לדמיין אפילו. אבל אתה עומד איתן זה לא פשוט כולנו מבינים זאת ואנחנו מעריכים זאת, ואני יכול רק לאחל לך שתמשיך להיות נאמן לערכים הללו ותמשיך ללכת בדרכך שהיא גם דרכנו"


"בפוליטיקה יש הרבה פשרות, זה דבר שברור לכל אחד ואחת שיושבים כאן. לא תמיד אפשר לקיים כל הבטחה שניתנת, אבל קשה לזכור ולא הייתה גם מציאות שבה מפרים את כל ההבטחות שניתנו בריכוז כזה ובזמן קצר. אתה נשארת נאמן בדיוק לערכים שפרטת כאן. ואלה גם הערכים שהלכו איתך בחייך הבוגרים גם כלוחם ואחר כך כמחנך וגם במערכת הבחירות האחרונה נשארת נאמן במדויק במה שהתחייבת לבוחר, בניגוד לחבריך שהפרו כל הבטחה. ואני חושב שאתה ראוי הערכה עמוקה על העמדה העקרונית והערכית הזאת שמעוררת אהדה והערכה רבה הרבה מעבר לאולם הזה." 

 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה