תקשורת ומדיה

שוקן נגד החשיפה של חדשות 12: "כבר פורסם אצלנו"

מו"ל הארץ העלה ציוץ בטוויטר ובו קישור לכתבה של איתי רום מלפני מספר ימים שמדברת על תשלומים של חברת פייזר לרופאים בישראל שמייעצים בנוגע לחיסון הקורונה, ועקץ את חדשות 12 שפרסמו את זה היום עם הכותרת "פרסום ראשון"
מערכת ice |  9
עמוס שוקן (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90)
כתב חדשות 12, יואב אבן, דיווח הערב (שלישי) במהדורת החדשות כי שני החוקרים החתומים על המחקר הסרולוגי הגדול של ביה"ח שיבא, שהוביל להחלטה של ישראל ללכת על מנה שלישית של פייזר למבוגרים, מקבלים מימון כספי מהחברה למחקרים שלהם במה שהוגדר כפרסום ראשון.
אבן חשף כי הדבר עלה ממסמך של כתב העת המדעי המוביל ניו-אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסין, שפרסם מאמר על המחקר. לדבריו, פרופ' גילי רגב יוחאי שהובילה את המחקר מטעם שיבא, הצהירה בפני כתב העת שביקש לדעת אם יש ניגודי אינטרסים פוטנציאליים, שהיא אכן מקבלת מימון מפייזר, וכך גם פרופ' מארק ליפשיץ, שהוביל את שיתוף הפעולה במחקר עם אוניברסיטת הרווארד בארה"ב. 

צילום מסך קשת 12
מו"ל הארץ, עמוס שוקן, צייץ מיד לאחר פרסום הסוגיה כי זה אינו פרסום ראשון של חדשות 12 וכי הדבר כבר עלה אצלו בעיתון לפני מספר ימים בכתבה של איתי רום עם הכותרת "תגידו, חברי הצוות המייעץ בעניין החיסון לקורונה, קיבלתם משהו מפייזר?"
  לאחר הפרסום ב-ice, הסביר שוקן את דבריו וכתב: "אני לא נגד. אמרתי שמה שתואר כחשיפה בחדשות 12, פורסם במאמר ב-"הארץ" של איתי רום. אז אם חשיפה, ראוי היה שיתנו קרדיט לאיתי".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    צדק צדק תרדוף
    צדק 08/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נכון, החשיפה האמיתית היא שאנחנו יודעים שאתה יודע ואתה חושב שזה בסדר ואין לך התנגדות בכלל, כי בטח אתה מדמה את חופש הביטוי והדולרים בסביבתך, זה שוחד מלא, בלי הנחות בכלל החשיפה שלך שאתה מאשר זאת, אין כמו הודאה באשמה בפומבי, אתה לא אומר שאין ניגוד אינטרסים בכלל , אתה גם לא מעלה את האפשרות הזו, רק כשזה מתגלה , אתה בלי בושה,, אומר לנו הציבור, "כן , אנחנו מקבלים שוחד ואין לנו בעיה עם זה" רק מי "שגילה לכם" זה לא העיתון הזה, זה העיתון השמאלני הכי כבד שחושב שאתם הישראלים ובמיוחד המזרחיים הם לא צריכים להיות באמת חסינים, והוא העיתון שדוגל בחופש הביטוי, תורם את ידו הרחבה להחלת השוחד באופן חוקי על חשבון בריאות הציבור, אם זה היה פוליטיקאי מן הימין , אפילו חשד, היה כל יום הפגנה מול הבית שלו שנים, אם זה היה שר מהימין מזמן הממשלה נופלת, אבל זה בא מהשמאל, ואפילו כבוד הדוקטור מאשר שהוא מהשמאל, הוא "שרוף" על העיתון ועל זכויות היוצרים שלו, עד כדי כך שהוא מסכים להודות בדבר שיש עמו פגם גדול באימון הציבור, כאילו אנחנו מפגרים
    סגור
  • 7.
    לא ניתן היה לדעת זאת
    מי קורא הארץ? 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למעט שמאל קיצוני ואנטישמיים אף אחד לא באמת קורא הארץ ולכן לא הייתה אפשרות לחברת החדשות לדעת זאת לדעתי כדאי לעורך הארץ להפנים את מה שקרה ולהתבייש בעצמו בשקט
    סגור
  • 6.
    זה נבלה וזה טרפה. הארץ וחדשות 12 (ל"ת)
    מוטי 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    צביעות
    דולי 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שחשוב לבעלי האגו זה למי מגיע הקרדיטלא עצם האולי שוחד בערך כמו השוחד אצל נתניהו רק שפה זה כסף ממש.
    סגור
  • לא נכון, אצל נתניהו זה חשד, כאן יש הודאה מפורשת (ל"ת)
    צדק 08/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    פאדיחה של חדשות 12
    תמר 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא קוראים עיתונים? מביך
    סגור
  • 3.
    שוקן משקר כהרגלו!!!!.
    חנניה 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הציטוט שמצטט שוקן מפיו של איתיי רום לא מוכיח דבר לגבי טענתו של שוקן, "השאלה" ששאל איתיי רום לא עומדת בהגדרות של מאמר ובטח לא חשיפה!!, אבל תכלס' הכל שטויות, לא איכפת לנו מי חשף ראשון, מה שאיכפת לנו זה בכמה כסף מדובר?? כמה כסף הם קיבלו??, מי קיבל את הכסף "שיבא" או הם או גם וגם, נא לתת לנו את הפרטים האלה אחרת זה לא חשיפה!!!!. .. ?
    סגור
  • 2.
    פרסום ראשון שלהם על זה, כנראה (ל"ת)
    גל 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שימוש של נוכלים בביטוי "פרסום ראשון", "חשיפה", "מיוחד".
    אלעד 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עיתונות פח. יואב אבן, לדעתי כתב בינוני מינוס, מביא "סקופ". גם בלי שוקן נזכרתי שקראתי על זה ב"הארץ". אבל מה זה חשוב? חבורת המדושנים בחדשות 12 יכולה לומר הכל, כי הציבור מטומטם וקונה הכל. עיתונות פח.
    סגור