תקשורת ומדיה

בליאק נאם וקיבל קריאות: "מה עם הוודקה וקירשנבאום?"

ח"כ ולדימיר בליאק מ"יש עתיד" נאם במליאת הכנסת על התקציב וכשסיים את דבריו חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ומשה אבוטבול מ"שס" עקצו". בליאק בתגובה ל-ice: "עצוב שאנו עדיין נמצאים בתוך השיח הנמוך והעלוב הזה", אבוטבול: "מנסה לחגוג על המשפט הזה"
מערכת ice | 
משה אבוטבול וולדימיר בליאק (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90 ואלעד גוטמן)
ח"כ ולדימיר בליאק מ"יש עתיד" נאם היום (שלישי) במליאת הכנסת על תקציב המדינה וניסה להסביר לחברי הכנסת שנכחו (רובם מפלגות האופוזיציה) ונתקל בכמה הערות שעוררו סערה. 
תחילה, ח"כ מיכאל מלכיאלי שאל את בליאק "האם יש לו את הפלאפון של פאינה קירשנבאום?" כרמיזה על כך שהוא חבר כנסת בישראל ביתנו המזוהה בעיקר עם העולים מחבר העמים, בזמן שבליאק הוא חבר כנסת מטעם "יש עתיד".
 
בסוף דבריו של בליאק, ח"כ משה אבוטבול צעק לעבר בליאק: "מה עם הוודקה?", "וודקה, וודקה". המשקה האלכוהולי הרוסי. לאחר האמירה הזו, התחוללה סערה לפיה ההערות על הוודקה הן גזעניות, מנגד אבוטבול טוען כי הוא לא אהב את המס על המשקאות הממותקים וביקש להוריד מהוודקה, דבר שאמר בעבר. 
בליאק אמר לאתר ice: "עליתי לדבר על התקציב ולצערי שמעתי קריאות גזעניות. זה בעיקר עצוב שאנו עדיין נמצאים בתוך השיח הנמוך והעלוב הזה. הגיע זמן להוקיע את הגזענות ולהתקדם. זה לא מכבד את הכנסת ולא מכבד את החברה הישראלית".
מנגד, ח"כ משה אבוטבול מסר בתגובה: "צעקתי וודקה לח״כ בליאק שהסביר את התקציב ה'טוב', כאשר אנו חלוקים עליו. זהו תקציב אכזרי ללא חמלה על החלשים. אמרתי בתקשורת: 'נראה את ליברמן והאוצר גיבורים ושיטילו מס על הוודקה ולא על שתיה מתוקה'. ח״כ בליאק מנסה לחגוג על משפט זה כביכול שפגעתי אישית באוכלוסיית הרוסים.. שיבושם לו".
ח"כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה התייחסה: "הגזענות שמופנית כל פעם מחדש כלפי ולדימיר בליאק מזעזעת אותי. לא יאמן כמה מי שמעלים ככלי פוליטי, סוגיות של הדרה, קיפוח וגזענות לא רואים את הדבשת של עצמם. בושה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה