תקשורת ומדיה

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר מגבה את מס המשקאות המתוקים

משה בר סימן טוב שעמד בראש המשרד וניהל אותו בתחילת תקופת הקורונה הציג גרף המראה כי סכרת פוגעת הרבה יותר בשכבות החלשות בישראל אך גם ביקר: "הכסף מהמיסוי צריך להגיע למערכת הבריאות, שנושאת בנטל הטיפול, ולא לקופת המדינה באופן לא מסומן"
מערכת ice |  2
משה בר סימן טוב (צילום פלאש 90/יונתן סינדל)
חלק גדול מהביקורות שיש כלפי תקציב המדינה נוגעות למס המשקאות הממותקים שרוצה להטיל שר האוצר שנקרא בשם העממי "מס הסוכר". על פי החוק המס יגרום לכך שמחירי המשקאות הממותקים יוכפל ולא מעט ביקורות שהופנו כלפי העניין טענו שזה יפגע בעצם יותר בכיס של השכבות הנמוכות.
מי שבמגבה את החוק בעקיפין הוא מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, שאתמול בערב צייץ גרף המראה כי אחוזי חולי הסכרת בישראל בקרב השכבות החלשות הם בין הגבוהות בעולם. בר סימן טוב צייץ: "הסכרת פוגעת יותר בשכבות החלשות ויותר באוכלוסיה הערבית מאשר היהודית. הערבים מתים פי שניים מהיהודים מסכרת. זו גם בגדול, התמונה בהשמנה. מעבר לכך - ישראל מובילה בקטיעות כתוצאה מסכרת (שניה רק למקסיקו)."
 
לאחר מכן הוסיף המנכ"ל לשעבר ביקורת על מהלך והציע כי הכסף מהמס יגיע ישירות למשרד הבריאות שבעצם הוא זה שמתמודד עם בעיות הבריאות של הציבור "ואחרי שאמרנו את כל זה - הכסף מהמיסוי צריך להגיע למערכת הבריאות, שנושאת בנטל הטיפול, ולא לקופת המדינה באופן לא מסומן. זה תיקון מתבקש שאני מקווה שיקרה במהלך החקיקה בכנסת. זה גם יגביר באופן משמעותי את התמיכה הציבורית במהלך."
לאחר מכן בר סימן טוב ענה למגיבים לו לדברים. לשאלה למה לא לקחת מס גם על מתוקים נוספים כמו ופלים וכדומה ענה בר סימן טוב כי הוא חושב "שצריך למסות כל מזון מזיק. זו שאלה של פרקטיקת יישום מדיניות ציבורית וגם - למשקאות אין כל ערך תזונתי. ולכן כצעד ראשון זו החלטה סבירה לחלוטין".
בהמשך הרחיב "אחרי תקופה כל כך ארוכה של הקורונה, צריך לחלחל שלמדינה יש תפקיד ובריאות הציבור זה נושא קריטי לתפקוד תקין של החברה והכלכלה. יש הסכמה מקצועית רחבה בשאלה מזון לא בריא באופן מובהק".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הוא לא רופא. את מי מעניין מה הוא חושב על קורונה ותזונה? (ל"ת)
    ציון ירושלים 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    ומה עם בשר שמן וגלידות?
    מרדכי 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוכר יש גם בגלידות, עוגות ודגני בקר. אולי צריך היטל על הסוכר ולא על התוצרת? ומה בקשר לאלכוהול? כמה אנשים מתים מכשלים בכבד משתית אלכוהול? וכמה תאונות הוא גורם? ואולי צריך למסות חמאה ובשר אדום? והעיקר: אם אכן תהיה ירידה בצריכת המוצרים האלה,ותהיה ירידה דרסטית בגביית המס מהם, מאיפה האוצר יממן את ההוצאות? אולי האוצר (ליברמן ולפיד) יטילו מס גולגולת, ולא ישכחו לפטור את הבידואים ממנו.כך יצליחו לעצור את הילודה אצל החרדים, ובא ללפיד וליברמן גואל
    סגור