נדל"ן ותשתיות
בעקבות הרכבת הקלה: השכונות בירושלים שבהן ערך הנדל"ן צפוי לעלות
אחרי שנים של ציפייה, הקו האדום המלא בירושלים הוארך. אילו שכונות צפויות להרוויח מעליית ערך והיכן המחירים צפויים לרדת? בעלי תב"ע קפיטל: "הרף התחתון בשכונות האלה יהיה 40 אלף שקל למ"ר"

אחרי שנים שבהן תושבי ירושלים המתינו, הקו האדום המלא של הרכבת הקלה בירושלים נפתח בסוף השבוע והוא כולל 12 תחנות חדשות על פני שמונה קילומטר. שליש מהתחנות החדשות הוקמו בנווה יעקב ושאר התחנות בדרום העיר, כששכונות כמו קריית היובל וקריית מנחם נכללות בתכנית החדשה.
פרט לנגישות טובה יותר וחנייה לבאים לבית החולים הדסה, הארכת הקו צפויה לשדרג באופן משמעותי את שווי הנדל"ן בשכונות רבות בירושלים, בראשן קריית מנחם, קריית היובל ונווה יעקב. השאלה היא בכמה צפויות להשתדרג דירות בשכונות בהן יעבור הקו המתארך (כזכור, המחירים עלו ממש לפני ההשקה בסוף החודש), מה השינויים הצפויים בשכונות הללו, לרבות הפרויקטים הבולטים לאורך הקו ולאן היזמים והקבלנים לוטשים עיניים?
"השכונות שצפויות להשתדרג משמעותית ולהשביח את הנכסים בתחומן בזכות הארכת הקו האדום השבוע הן בעיקר קריית מנחם וקריית היובל", קובע ינון מגזימוף, בעלים ומנכ"ל תב"ע קפיטל, התחדשות עירונית בירושלים. לדבריו, המחיר הממוצע למ"ר בקריית מנחם ובקריית היובל עומד על 30-35 אלף שקל למ"ר. "השכונות הללו, שנחשבות הפריפריה של ירושלים, יתפתחו וישודרגו משמעותית ויציעו מסחר ותעסוקה אטרקטיביים לתושביהן, שכבר לא יצטרכו להגיע למרכז העיר". כזכור, ירושלים מתכננת מהפכה תחבורתית בשנים הקרובות, מה שעלול לדחוף עוד יותר את המחירים כלפי מעלה באזורים מסוימים.

"קריית מנחם תעבור את רף ה-40 אלף שקל למ"ר". מגזימוף (חנה טייב)
מה יקרה בעקבות הארכת הקו?
"קריית מנחם תעבור להערכתי את ה-40 אלף למ"ר. זה נראה כמו חלום, אבל זה יקרה. אנשים לא מבינים שקריית מנחם זה קו ראשון לחוף של תל אביב, רק בירושלים. הנוף שנשקף מהשכונה הוא היפה ביותר בעיר, עם תצפית לאזור עין כרם, נחל שורק, יער ירושלים והסטף ומאפשר לתושבים לטבול בירוק מהמרפסת הביתית. מדובר כבר היום באחת השכונות הגבוהות בירושלים והמגדלים הנבנים בשכונה יאפשרו כאמור ראות ותצפית טובות אף יותר".
"קריית מנחם תעבור להערכתי את ה-40 אלף למ"ר. זה נראה כמו חלום, אבל זה יקרה. אנשים לא מבינים שקריית מנחם זה קו ראשון לחוף של תל אביב, רק בירושלים. הנוף שנשקף מהשכונה הוא היפה ביותר בעיר, עם תצפית לאזור עין כרם, נחל שורק, יער ירושלים והסטף ומאפשר לתושבים לטבול בירוק מהמרפסת הביתית. מדובר כבר היום באחת השכונות הגבוהות בירושלים והמגדלים הנבנים בשכונה יאפשרו כאמור ראות ותצפית טובות אף יותר".
הרכבת הקלה בירושלים (איציק יצחקי)
שכונת נווה יעקב סיימה במקום השני ברשימת השכונות שערך הנדל"ן בהן עולה. את הרשימה פרסמנו בשבוע שעבר וממנה עולה כי בשכונת ארמון הנציב המבוקשת, המחירים עלו בכ-53% מאז 2019, ומאז - השכונה שבה נמכרו דירות בפחות מ-20 אלף שקל למ"ר, הפכה לשכונה שבה רכישת דירה הפכה למאתגרת והמחירים בה מזכירים את מחירי המעגל השני מתל אביב. באזורים מסוימים בקטמון מחירי הדירות אפילו עברו את רף ה-40 אלף שקל למ"ר - מחיר שהיום תוכלו למצוא בשכונות מסוימות בדרום תל אביב. בנווה יעקב המחירים עומדים על 32,700 ובקריית היובל על 37 אלף שקל למ"ר.
מה יקרה בשאר השכונות?
"כאמור, אנחנו נראה רף חדש, 40 אלף שקל למ"ר כקו תחתון בקריית מנחם וקריית היובל. התזמון הנוכחי לרכישת דירה הוא מעולה אבל לא בכל המקומות בעיר. בקריית מנחם ובשכונות נוספות שנמצאות בתנופת בנייה משמעותית המחירים יעלו, כי הן יציעו בניינים חדשניים ואיכות חיים ברמה שתושבי העיר טרם הכירו".
"כאמור, אנחנו נראה רף חדש, 40 אלף שקל למ"ר כקו תחתון בקריית מנחם וקריית היובל. התזמון הנוכחי לרכישת דירה הוא מעולה אבל לא בכל המקומות בעיר. בקריית מנחם ובשכונות נוספות שנמצאות בתנופת בנייה משמעותית המחירים יעלו, כי הן יציעו בניינים חדשניים ואיכות חיים ברמה שתושבי העיר טרם הכירו".
מה יקרה בחלקים אחרים בעיר?
"בשאר ירושלים יהיה בלבול וההיצע הגדול יגרום לקיפאון במחירים בחלק מהמקומות ואולי אפילו לירידה קטנה. להערכתי, מרכז העיר ייפגע".
"בשאר ירושלים יהיה בלבול וההיצע הגדול יגרום לקיפאון במחירים בחלק מהמקומות ואולי אפילו לירידה קטנה. להערכתי, מרכז העיר ייפגע".
עוד ב-
מה הסיבה?
"תושבים יקבלו שירותים ופנאי קרוב למקום מגוריהם ואם ירצו בכל זאת להגיע למרכז העיר יעשו זאת במהירות ברכבת הקלה ולחזור במהירות בלי להזיז את הרכב ולחפש חנייה".
"תושבים יקבלו שירותים ופנאי קרוב למקום מגוריהם ואם ירצו בכל זאת להגיע למרכז העיר יעשו זאת במהירות ברכבת הקלה ולחזור במהירות בלי להזיז את הרכב ולחפש חנייה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(9):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
7.צפיפות יתרעובד 03/2025/06הגב לתגובה זו0 0שכונות צפיפות מגדלים ענקים תלות תחבורתית ברכבת כל היופי של העיר הולך להשתנות לא ממש מציאה לתושבי העירסגור
-
6.הרכבת הקלהיפעת 03/2025/05הגב לתגובה זו0 0מאז שנפתח הציר החדש , התדירות של הרכבת ירדה , הרכבת צפופה מאוד מאוד מאוד, רכבת מגיעה כל 12 דקות במקום כל 5 דקות, היא צפופה מאוד מאוד, למרות כל התחנות לא מגבירים את התדירותסגור
-
5.פסגת זאבחרטטן צמרת 03/2025/05הגב לתגובה זו1 0פסגת זאב נמצאת על ציר רקל 10 שנים והמחירים תקועים.סגור
-
4.חרטטן 40000 עאלקמפריזוף 03/2025/05הגב לתגובה זו2 0מגזימוף הגזמתי הגזמה פראיתסגור
-
3.בשביל תחבצ פעם ב10 דקות רוצים להקפיץ מחירים?כלכלן 03/2025/04הגב לתגובה זו2 0איזו טיפשותסגור
-
הטפשות היא שלך. אתה מדבר על 'פעם ב-10 דקות'. חשבת...ג'ורג' 03/2025/23הגב לתגובה זו0 0כמה זמן וכסף אתה מפסיד על הפקקים והחנייה? איזה משוגע נוסע ברכב פרטי למרכז העיר? מה אתה, ביביהו?סגור
-
2.תגובהירושלמית 03/2025/04הגב לתגובה זו3 0אין כמו בעל ניסיון. אז בתור ירושלמית, אני מזמינה את מר מגזימוף שמגזים בחזון שלו לגור בדירה גבוהה בקרית מנחם, לנסוע אך ורק ברכבת הקלה ובאוטובוסים ולהחליט אם שווה לגור במגדלים בירושלים ולסמוך על התחבורה הציבורית. להזכירך, ירושלים היא עיר הבירה שיש בה תיירי חוץ ותיירי פנים, הפגנות פוליטיות, ביקורי נשיאים וראשי ממשלות, טרור מוסלמי... הפקקים לא ייעלמו גם כשיש רכבת קלה!! בפרט שהבאת אוכלוסייה נוספת לעיר המיליון רק תגביר את הצפיפות!!סגור
-
תגובה 2 צודק במחיון אחוז הם מתפאריםמרי 03/2025/05הגב לתגובה זו0 0בה3ס העיר מי רוצה מגדלעם מי רוצה לגור עים מאות שכנים שינו את ירושלים חבל בכיה לדורות להקים מיגדלים ולהעמיס בהם דיירים הושה משה ליאוןסגור
-
1.הרק"ל אכן מהווה שיפור מוצלח לקרית יובלdw 03/2025/04הגב לתגובה זו0 3כאורח תל אביבי בה לעיתים רחוקות הייתי רוצה לראות יותר מסחר בשכונה. זו שכונה צפופה ויש מספיק תושבים המצדיקים חזית מסחרית פה ושם.סגור