נדל"ן ותשתיות

הטבות מס לאלפי דירות: מי הזכאים לקבלת המענק?

המסלול החדש (שכירות מוסדית) כולל מתן הטבות ליזמים שישכירו לפחות 66% מהדירות בבניין למשך תקופה של 15 שנה. במסגרת זו היזם יידרש לחתום על חוזה לחמש שנים עם אופציית הארכה לחמש שנים נוספות
מערכת ice | 
דירות (צילום shutterstock, vecteezy. פלאש 90/ נתי שוחט)
מנתוני הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה עולה כי ב-5 השנים האחרונות אושרו ברחבי הארץ 365 תוכניות להקמת בניינים להשכרה. תוכניות אלו הביאו לאישור הטבות מס עבור בניית למעלה מ-9000 דירות להשכרה, בכל הארץ, במחיר מפוקח. מתחילת שנת 2022 הוגשו לרשות להשקעות למעלה מ-350 בקשות במסלול זה, שבמידה ויאושרו, יביאו לבניית כ-12 אלף דירות להשכרה בכל רחבי המדינה. 
שלמה אטיאס מנהל הרשות להשקעות מציין כי המסלול החדש – בניין להשכרה לשכירות מוסדית, עפ"י החוק לעידוד השקעות הון, שנכנס לתוקף ביום 18.11.2021 ויחליף את החוק הישן שעתיד לפקוע ב-31.12.2023, צפוי להיות כלי חשוב במשימה לאיזון שוק השכירות בישראל.  "המסלול החדש יבטיח לציבור השוכרים, בהם זוגות צעירים, ודאות לעניין משך זמן השכירות, כאשר החוק קובע שהסכמי השכירות יהיו לחמש שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות. בנוסף נקבע כי דמי השכירות אינם ניתנים להיוון והם ישולמו בתקופות קצובות שלא יעלו על 6 חודשים". 
 
המסלול החדש (שכירות מוסדית) כולל מתן הטבות ליזמים שישכירו לפחות 66% מהדירות בבניין למשך תקופה של 15 שנה. במסגרת זו היזם יידרש לחתום על חוזה לחמש שנים עם אופציית הארכה לחמש שנים נוספות. יזם שישכיר את הדירות למשך 15 שנים, ישלם מס בשיעור של 9% בלבד. במסלול זה קיים מנגנון שיבטיח את סכום דמי השכירות שניתן יהיה לגבות עבור הדירות בפרויקט.
מסקירה שביצעה הרשות להשקעות, עולה שתל אביב-יפו היא העיר בה אושרו הכי הרבה תוכניות בשנים אלו (עם 1483 דירות להשכרה שאושרו ב -67 תוכניות), מעט אחריה ירושלים (עם 1187 דירות ב-33 תוכניות), העיר השלישית היא חריש (עם 636 דירות ב22- תוכניות).   
הנתונים מתארים את המגמות השונות בין השנים 2017-2021, התרשים הימני מתאר את פילוח  מספר הדירות ב- 15 הישובים בהם אושרו מספר גדול יותר של הדירות.    התרשים השמאלי מתאר את פילוח התוכניות ב- 15 הישובים בהם אושר המספר הגבוהה ביותר של התוכניות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה