מדדים ומחקרים

לראשונה אי פעם: יצרנית סמארטפונים סינית במקום הראשון באירופה

שיאומי עקפה את סמסונג לראשונה אי פעם ביבשת הישנה, והפכה ליצרנית הסמארטפונים הגדולה גם בעולם בכלל וגם בעולם המערבי בפרט – אבל כבר יש עליה איום חדש
יאיר מור | 
הסמארטפונים הנמכרים ביותר
היסטוריה: שיאומי עקפה את סמסונג במכירות הסמארטפונים באירופה, והפכה ליצרנית הסלולר הגדולה ביותר ביבשת הישנה, כך לפי נתוני חברת המחקר Strategy Analytics.
החברה מעריכה שברבעון השני של 2021 נמכרו באירופה 50.1 מיליון סמארטפונים – עלייה של 14.4% לעומת הרבעון המקביל ב-2020, שבו עצרו רבים את תוכניות הרכישה שלהם בשל משבר הקורונה, אך ירידה לעומת שני הרבעונים הקודמים.
כאמור, למקום הראשון הגיעה שיאומי, שמכרה לפי ההערכה 12.7 מיליון מכשירים וכבשה נתח שוק של 25.3%. סמסונג הקוריאנית, שסובלת מהעובדה שיותר ויותר אנשים בוחרים לרכוש מכשירים זולים – שוק שבו היא מתקשה לבלוט – הודחה למקום השני ומכרה 12 מיליון יחידות – 7% פחות מלפני שנה – כאשר נתח השוק שלה עומד על 24%. במקום השלישי נמצאת אפל, שמכרה 9.6 מיליון יחידות – 16% יותר מבשנה שעברה – והגיעה לנתח שוק של 19.2%. במקומות 4 ו-5 נמצאות Oppo ו-realme, שמכרו 2.8 ו-1.9 מיליון יחידות וכבשו נתחי שוק של 5.6% ו-3.8%, בהתאמה.
מדובר בהישג היסטורי באירופה, שבה חברות ממדינות שנחשבות מערביות (קוריאה הדרומית נחשבת ככזו, למרות היותה מזרחית יותר מסין) שלטו בשוק במשך שנים ללא עוררין.
גם בנתונים הבינלאומיים נוחלות החברות הסיניות, ובמרכזן שיאומי, כיבושים משמעותיים: לפי נתוני חברת המחקר Counterpoint, שפורסמו בשבוע שעבר, החברה היתה ברבעון השני במקום השני בעולם, עם מכירות של 53 מיליון יחידות ונתח של יותר מ-16% - רק מעט מאחורי סמסונג שמכרה 58 מיליון יחידות והחזיקה בנתח של 18%. במקום השלישי ניצבה אפל עם מכירות של 49 מיליון יחידות ונתח של מעט פחות מ-15%, במקום הרביעי Oppo שמכרה 34 מיליון יחידות וקיבלה נתח של כ-10.5%, ובמקום החמישי Vivo שמכרה 33 מיליון יחידות – אך בהתחשב בעובדה ש-Oppo ו-Vivo הן שני מותגים של קבוצת BBK, יחד עם relme ו-OnePlus, היא נמצאת למעשה מזה כשנה בהפרש עצום במקום הראשון במכירות הסלולר בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה