מדדים ומחקרים

דוח מבקר המדינה | חוסר אמון בין יוצאי אתיופיה למשטרה

דוח מבקר המדינה שפורסם הבוקר מראה כי קיים חוסר אמון גדול בין יוצאי הקהילה האתיופית בישראל לבין המשטרה ואף מצביע על גזענות ממוסדת כלפי העדה
מערכת ice | 
דו"ח מבקר המדינה - חוסר אמון בין יוצאי אתיופיה למשטרה (צילום פלאש 90/דוד כהן, יונתן סינדל)
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בדק בדוח שפורסם הבוקר (רביעי) בין היתר את התנהלות גורמי האכיפה השונים מול יוצאי אתיופיה ומצא כי קיים חוסר אמון גדול בין יוצאי העדה למשטרה שמצידה לא עושה הרבה כדי לגשר על הפער ורק מעמיקה אותו. אנגלמן בדק את ההתנהלות של גורמי אכיפה שונים מול יוצאי אתיופיה ומצא כי "בכל שלבי הליך האכיפה הפלילי, החל במעצר, דרך פתיחת תיק החקירה וכלה בהגשת כתב אישום – שיעורם של יוצאי אתיופיה גדול משיעורם באוכלוסיה".
הדוח מצביע על כך דרך מספר תיקי החקירה של יוצאי אתיופיה שבשנת 2019 היה גדול פי 3.8 משיעורם באוכלוסייה (1.7%) בקרב קטינים, ופי 1.9 בקרב בגירים. כפועל יוצא מזה אמון יוצאי העדה במשטרה ירד עמוקות והתבטא כך שרק  13% בלבד מיוצאי העדה האתיופית בארץ באותה שנה לפי סקרים שערכה המשטרה הביעו בה אמון
גם מבחינת ייצוג של שוטרים מהעדה במשטרת ישראל נראה כי יש מחסור חמור והדרה. שיעור יוצאי אתיופיה המשרתים במשטרה עומד על 3%, ובקרב קציני משטרה הוא יורד ל-1%. בשב"ס הנתון עולה מעט ומראה כי כ-5.5% מהמשרתים הם יוצאי אתיופיה, כשבקרב קצינים שיעורם פוחת ל-2%. בנוסף המבקר העיר על כך שאין גורם אחד שמאגד תחתיו את כל התלונות של יוצאי אתיופיה על התנהלות לא הולמת של שוטרים, שמתקבלות במשטרה ובמח"ש.
ממשטרת ישראל נמסר: "השוטרים פועלים כל העת להגן ולשרת נאמנה את כל אזרחי ישראל, ולספק להם שירותי משטרה שוויוניים ללא קשר למוצא, דת או צבע עור. בשנים באחרונות, המשטרה הכירה בפערים אל מול הקהילה, ולכן נעשו מגוון רחב של פעולות לחיזוק הקשר ולפתרון בעיות שונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה