מדדים ומחקרים

אולי זו העיר שלכם? היישוב הירוק בישראל יוכרז בספטמבר

מי תהיה העיר הירוקה בישראל 2022? ב-6.9.2022 בבנייני האומה בירושלים, שם יוענק הפרס לערים, רשויות, מרכזים מסחריים, בתי מלון והארחה ירוקים ביותר בנוכחות שרים וחברי כנסת
מערכת ice | 
טחנות רוח (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
במסגרת ועידת קלינטק 2022 - האירוע המרכזי של ישראל לאנרגיה מתחדשת, טכנולוגיות ירוקות, בניה ירוקה ותחבורה ירוקה-סוגיות הנמצאות על סדר היום העולמי נוכח ההתחממות הגלובלית ומשבר האקלים, תתקיים תחרות "גרינטן" שם ייבחרו הרשויות הירוקות במדינת ישראל לשנת 2022.
התחרות בין הרשויות המקומיות, מועצות אזוריות, מושבים וקיבוצים הינה בהיבטים של עידוד בנייה ירוקה, חינוך סביבתי, חיסכון במים, גינון וניקיון, אנרגיה ירוקה, מחזור והתייעלות אנרגטית כאשר וועדה מיוחדת בוחנת בימים אלו ממש את הרשויות השונות שנרשמו לתחרות בכלל ההיבטים לרבות דוחות חשמל, צריכת מים, שימוש באנרגיה סולארית וכו' לצד מסמכים של המשרד לאיכות הסביבה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
 
בשנים האחרונות שינויי האקלים מובילים ללא מעט אסונות, שריפות, הצפות ומזג אוויר קיצוני שפוקד את כל העולם. גם בארץ חווינו לא מעט מאירועים אלו שהינם בעלי השפעה אדירה גם על החקלאות. כך, במהלך הקיץ שעבר התמודדו חקלאי ישראל עם תוצרת חקלאית דלה, מה שהוביל לעליית מחירים משמעותית ואף הכפלה של המחירים לצרכן. בשל המשמעויות הכבירות של ההתחממות הגלובלית על כל שגרת חיינו סוגיה זו תהיה המרכזית במסגרת ועידת קלינטק 2022 עם מושב מיוחד שידון בדרכי ההתמודדות בהשתתפות שרים, חברי כנסת ובכירים במשק הישראלי.
"גרינטן" הינה התחרות היוקרתית והחשובה ביותר בתחום איכות הסביבה בישראל ומטרתה כאמור לרתום את הרשויות המקומיות, הארגונים והמוסדות השונים להשתתף באופן פעיל במאמצים לשימור ערכי הסביבה. התחרות תתקיים ב-6.9.2022 בבנייני האומה בירושלים, שם יוענק הפרס לערים, רשויות, מרכזים מסחריים, בתי מלון והארחה ירוקים ביותר בנוכחות שרים וחברי כנסת.
 
מנכ"ל קלינטק, חיים אלוש, ציין: "העולם כולו מתמודד עם משבר האקלים וההתחממות הגלובלית, אנו רואים חשיבות רבה בעידוד הרשויות, המפעלים והחברות הגדולות לפעול לעצירת טירוף התחממות כדור הארץ. בסוף, אם כל אחד מאיתנו לא ינהג באחריות וזהירות ספק באיזה עולם ילדנו יגדלו".
האירוע יתקיים במסגרת תערוכת החקלאות המובילה בישראל אגרומשוב 2022 בבנייני האומה בירושליים עם כל החידושים, פיתוחים, סטארטאפים וגידולים חדשים מהארץ והעולם בהשתתפות משלחות מ 16 מדינות בעולם!.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה