ויראלי

הרובוט ששבר שיא עולם והפך לוויראלי

ארבעה אמריקאים בנו רובוט שהצליח לנצח את "אלופת העולם בדומינו" וליצור את אחת מתמונות הדומינו הכי גדולות אי פעם בזמן הקצר ביותר. עכשיו הוא שובר שיאי צפייה ביוטיוב
מערכת ice | 
דומינייטור, רובוט סידור הדומינו המהיר בעולם (צילום Mark Rober)
Dominator, או בקיצור Dom, הוא "רובוט ידידותי שממש טוב בדבר אחד בדיוק: למקם מלא אבני דומינו ממש, ממש מהר". כך לפחות מגדיר אותו היוצר שלו, מהנדס נאס"א לשעבר מארק רובר. הוא התחיל בפרויקט יצירת הרובוט לפני כחמש שנים, ובימים האחרונים חשף את התוצאה הסופית: מעין מכונית אוטונומית קטנטנה עם גלגלים רב-כיווניים, תבנית מודפסת בתלת-מימד לסידור של אבני דומינו ו-14,000 שורות קוד, שכולן פתוחות באתר גיטהאב, שמפעילות את הרובוט ועוזרות לו לאסוף אבנים ממערך של קופסאות צבעוניות ולמקם אותן במהירות.
את הרובוט בנה רובר יחד עם חברת Baucom Robotics, שהיא למעשה מהנדס תוכנה בודד, ושני סטודנטים להנדסה מאוניברסיטת סטנפורד.
הרובוט מסוגל לאסוף 300 אבנים על התבנית שלו, כאמור בזכות מערך מתוחכם של גלגלי הזנה שמזרימים אליו את האבנים בכל הטענה. הוא מסוגל למקם כ-9,000 אבנים תוך כשעתיים, ותוך 24 שעות הוא יצר תמונת מחווה עצומה למשחק "האחים מריו" של נינטנדו מלא פחות מ-100,000 אבני דומינו.

הסרטון שמתעד את השיא הזה עלה ליוטיוב לפני כארבעה ימים, וכבר הספיק לצבור יותר מ-13 מיליון צפיות – קצב ממוצע של יותר משלושה ורבע מיליון צפיות בכל יום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה