טלוויזיה

שגיא מוקי בדרך לטלוויזיה: נרכשו זכויות לסדרה על חייו

תדמור אנטרטיימנט ו-MGM חתמו עם אלכס גיבני, זוכה האוסקר ומגדולי הקולנוענים בארה"ב, על הפקת סדרה עלילתית המבוססת על סיפור חייהם של המדליסטים האולימפיים: הג'ודוקאים סעיד מולאי ושגיא מוקי

מערכת ice | 
סעיד מולאי שגיא מוקי (צילום יחצ)
חברותם המרגשת בין הג'ודקא הישראלי, אלוף העולם לשעבר שגיא מוקי, והאיראני, סעיד מולאי זוכה מדליית כסף בטוקיו 2021, לא נעלמה מעיני המפיקים הבינלאומיים, וחברות ההפקה MGM/UA Television ותדמור אנטרטיינמנט שרכשו לאחרונה את הזכויות הבלעדיות על סיפור חייהם של סעיד מולאי ושגיא מוקי, הכריזו היום על צעד נוסף: הקולנוען זוכה האוסקר, אלכס גיבני, חתם על חוזה הפקת סדרה עלילתית המבוססת על סיפור החיים המדהים של השניים.
חברות ההפקה הכריזו כי גיבני יהיה המפיק האחראי של הסדרה באמצעות חברת ההפקה שלו Jigsaw Productions והסופר האמריקני-איראני סיירוס נווראסטה, יכתוב את התסריט לסדרה.
על פי ההודעה, הסדרה תביא את סיפורם האמיתי והבלתי יאומן של הגיבור האיראני, סעיד מולאי, אחד הספורטאים האמיצים בהיסטוריה, שסיכן הכול עבור הזכות להתחרות ולהיות מוכתר כאלוף העולם בג'ודו מול יריבו הישראלי ואלוף ישראל בג'ודו, שגיא מוקי. שני הספורטאים כוננו ידידות אמיצה ורצו יותר מכול להתחרות ללא מגבלות פוליטיות. למרות איומים והפחדות מצד מנהליו האיראנים, נמלט סעיד מאיראן מולדתו והסתתר כדי להגן על תוארו. סיפורו של סעיד אשר חייו נמצאים בסכנה מתמדת, הגיע לשיא באולימפיאדת טוקיו 2020, שם התחרה תחת דגל מונגוליה וגבר על 34 ג'ודוקאים אולימפיים מובילים, זכה במדליית כסף והדהים את העולם. זה סיפור על התמדה, אומץ, רוח ספורטיבית אמיתית ובעיקר על חברות בלתי אפשרית.
הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה עם מולאי ומוקי, וכן עם איגוד הג'ודו העולמי (IJF) בראשות הנשיא מריוס ויזר. הסדרה תחשוף צילומים בלעדיים שטרם נראו עד כה וראיונות עם הספורטאים בנקודות השיא הדרמטיות בקריירה שלהם.
זו הפעם הראשונה שענקית הטלוויזיה האמריקאית MGM נכנסה להשקעה בישראל ופרויקט זה הוא התוצר השני של השותפות בין החברות, שהכריזו בדצמבר 2020 על הפקה משותפת של הסדרה התיעודית "אייכמן" שצפויה לעלות בישראל בהמשך השנה בתאגיד השידור  "כאן 11".
סטיב סטארק נשיא לשעבר MGM/UA TV אמר כי "כשפגשתי לראשונה את סעיד ושגיא, נדהמתי מהחום והחברות ביניהם. העולם צריך להכיר את הסיפור הייחודי של שני האנשים מעוררי ההשראה האלה, אשר בחרו באומץ לחגוג את מה שמחבר ביננו ולא את מה שמפריד, זה כבוד גדול עבורי לקחת חלק בזה".
יו"ר תדמור אנטרטיימנט, גדעון תדמור, והמנכ"ל ואמיליו שנקר הוסיפו: "אנחנו מאושרים על הצטרפותו של זוכה פרס האוסקר אלכס גיבני, אחד הבמאים הגדולים בעולם והכותב האיראני-אמריקאי סיירוס נאורסתה, לפרויקט החשוב והמרגש המספר את סיפור החברות כנגד כל הסיכויים של שני המדליסטים האולימפיים האמיצים סעיד מולאי ושגיא מוקי, ומודים ל- MGM על האמון והשותפות".

גדעון תדמור יו"ר ואמיליו שנקר מנכ"ל תדמור אנטרטיימנט, צילום: דניאל קמינסקי
תדמור אנטרטיינמנט היא חברה לפיתוח, הפקה והפצה של תוכן מקורי לקולנוע, טלוויזיה וניו-מדיה שהוקמה על ידי היזם ואיש העסקים גדעון תדמור, מיזמי ומנהלי תעשיית הנפט והגז הישראלית, שתרם רבות לגילוי ופיתוח תגליות הגז הגדולות "תמר", "לווייתן" ועוד. תדמור הוא בעל השליטה והיו"ר של שותפות "נאוויטס" שפועלת בתחום הנפט והגז בצפון אמריקה. מנכ"ל תדמור אנטרטיימנט הוא הבמאי והתסריטאי אמיליו שנקר, לשעבר סמנכ"ל התוכן של קבוצת זאפה ומנהל התוכניות בגל"צ. בין הפרויקטים של תדמור אנטרטיינמנט :'נורמן' של הבמאי יוסף סידר, בכיכובם של ריצ'ארד גיר וליאור אשכנזי.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה