פרופ' טל בירון – שנטל

"לעיתים נדמה לי שעולם הרפואה בחר בי ולא רק אני בחרתי בו"

מנהלת אגף נשים ויולדות במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא.


מתי החלטת להיות רופאה?

"תמיד עניינו אותי אנשים ותמיד אהבתי מדע, וברפואה מצאתי מקצוע המשלב בין השניים. במהלך השירות הצבאי שלי הבשילה בקרבי ההבנה שהייעוד שלי בחיים הוא להיות רופאה. מאז ועד היום, לא התחרטתי לרגע על הבחירה שלי במקצוע המופלא הזה. לעיתים נדמה לי שעולם הרפואה בחר בי ולא רק אני בחרתי בו. זהו מקצוע המשלב עשייה משמעותית, עם ולמען אנשים. מקצוע מלא בעניין, בהתפתחות, בחדשנות ובחשיבה. אני יכולה לספר שבעשייה שלי אין שגרה, אין שעמום לרגע אחד ותמיד יש לאן לשאוף. אני מודה שאני לא יכולה לחשוב על מקצוע אחר בו יכולתי להרגיש כך".
 
איך משלבים חיי משפחה עם קריירה רפואית אינטנסיבית?
 
"העבודה האינטנסיבית בהחלט גובה מחיר אישי ומשפחתי. אני משתדלת למצוא את האיזון בין עבודה תובענית ועמוסה לבין המשפחה והחברים. בסופו של דבר, כשעושים משהו מתוך אהבה, מוצאים את הזמן להכול. מי שחבר אמיתי מבין ולא מערים קשיים. כמובן שהמשפחה שלי מקבלת ותומכת, בלי התמיכה הזו לא הייתי יכולה לעשות את עבודתי נאמנה. ברמה הפרקטית, למדתי להפריד בין עיקר לטפל, להיות יעילה ועניינית, לישון פחות ולעשות לפחות שני דברים בכל זמן נתון כדי לדחוס ליממה אחת הרבה יותר מ-24 שעות".
 
הדבר החשוב ביותר שלמדת במהלך השנה האחרונה?
 
"לשמור על רוגע ועל קור רוח גם כשנראה שהכול מסביב רועד ומשתנה. למדתי שבזכות צוות מופלא ומגויס אפשר להתנהל בצורה טובה גם במצבים של אי-ודאות, של מציאות משתנה ושל רגעים לא פשוטים. בנוסף, למדתי על כוחה של אופטימיות ועד כמה היא נדרשת דווקא בתקופות פחות מוצלחות".
 
רגע משמעותי שחווית במהלך השנה האחרונה?
 
"השנה קיבלתי את תפקיד ניהול אגף נשים ומיילדות במרכז הרפואי מאיר. זהו תפקיד משמעותי ורב אחריות שבו אני רואה אתגר מורכב ואליו אני מגיעה עם תחושת שליחות. נתנו לי הזדמנות וזכות לטפל בנשים בכל שלבי חייהן, וברגעיהן המשמעותיים ביותר של בריאות, חולי ולידה. נתנו לי הזדמנות וזכות להתוות מדיניות טיפול לצד גישה אנושית ורפואית, ללמד ולחנוך את דור העתיד של הרופאים. ובעיקר, נתנו לי הזדמנות וזכות לעשות את כל זה עם צוות מיוחד במינו ואיכותי ביותר ברמה האנושית והמקצועית".
 
מסר אחד שתבקשי להעביר לקהל הקוראים?
 
"תמיד לשאוף קדימה, לחפש את הטוב, את המשמעות ואת מי שאיתם נרצה להגשים את החלומות שלנו. ולכבוד יום האישה – אין שום דבר בעולם שנשים לא יכולות לעשות לפחות כמו גברים ואף טוב מהם".

עוד נשים פורצות דרך