בעולם

בדרך למדינה פלסטינית? זו היוזמה המקוממת שהוצגה לארה"ב

תוכנית "החזון הערבי" של סעודיה, מצרים, ירדן, האמירויות, קטאר ואש"ף הוצגה לארה"ב - אך נתקלה בסירוב מוחלט מצידה. התוכנית כוללת שחרור כלל האסירים הפלסטיניים מבתי הכלא, הקמת מדינה פלסטינית, העברת הסמכות השלטונית לרשות הפלסטינית ועוד
מערכת ice | 
אבו מאזן (צילום פלאש 90)
בדרך לשלום עוצרים בוושינגטון: תוכנית "החזון הערבי" שנבנתה על ידי סעודיה, מצרים, ירדן, האמירויות, קטאר ואש"ף הוצגה לארה"ב, אלא ששר החוץ בלינקן דחה אותה על הסף ואמר כי מדובר ב"רעיונות לא מציאותיים". כחלק מהנימוקים של ארה"ב: נושאים רבים נשארו לא ברורים, אין כלל עיסוק בחיסול השחיתות ברשות הפלסטינית או בגורלו של חמאס ועוד. השבוע פורסם כי אבו מאזן סירב להיפגש עם בלינקן בביקורו בארץ, ונראה כי הסיבה המרכזית לכך מצויה בהתנגדות האמריקנית הזו.
כפי שפורסם בחדשות 12, בתוכנית הערבית קיימים 14 נקודות הנוגעים ברצועת עזה ומכוננים מדינה פלסטינית. אז מה כולל אותו חזון? ראשית, הכרה במדינה פלסטינית וקבלה לאו"ם. כמו כן, העברת הסמכות השלטונית בעזה לרשות הפלסטינית וסיוע בין-לאומי לצורך שיקום הרצועה. דרישה נוספת שהוצגה היא שחרור כלל האסירים הפלסטיניים מבתי הכלא הישראלים, העברת סמכות לניהול מעברי הגבול עם מצרים וירדן לידי הרשות הפלסטינית ועוד.
 
השבוע פורסם כי אבו מאזן סירב להיפגש עם בלינקן בביקורו בארץ, ונראה כי הסיבה המרכזית לכך מצויה בהתנגדות האמריקנית הזו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה