שיווק ופרסום

מסמך הרפז גרסת 2012: התחזה לעובד בדרורי שלומי שקד- והדליף מידע שקרי

מייל ראשון: "המצב במשרד רק מתדרדר, תקציבאים עזבו". מייל שני: "בבקשה תפרסמו, המצב מחמיר". טובית שלומי: "איך קרה לנו כזה דבר? זהו רוע לשמו"
מי מנסה לחבל במשרד הפרסום דרורי שלומי שקד? לפני מספר ימים הגיש משרד הפרסום תלונה למשטרת ישראל במסגרת פרשה שמתנהלת מזה מספר שבועות מאחורי הקלעים של המשרד. על פי החשד הראשוני עובד לשעבר התחזה לעובד אחר במשרד, השתלט על חשבון המייל שלו בחברה והדליף לאייס מידע לא מדויק (בלשון המעטה) על הנעשה בדרורי שלומי שקד, במטרה להסב נזק.
תחילת הפרשה לפני כחודש אז הועבר למערכת אייס מייל ובו \"הדלפה\" על הנעשה בדרורי שלומי שקד מאת כביכול עובד מתוסכל. באותה נקודת זמן, טרם נודע כי מדובר במתחזה, ובמבט ראשוני המייל היה נראה אמין.
וכך נכתב במייל שהגיע כביכול מסופרוויזר במשרד, אך למעשה נשלח ממתחזה. \"שלום, רציתי לכתוב פוסט על מצבו העגום של משרד הפרסום דרורי שלומי. אני סופרוויזר בדרורי שלומי ועובד בחברה שנה וחצי. אני דורש בכל לשון של בקשה לא להזכיר את שמי (אני אתכחש) ולא להחזיר לי מייל למייל השולח, אני נותן לך יד חופשית לתקן את הניסוח. ועכשיו לפוסט: דרורי שלומי משרד פרסום מהעשרייה השנייה שכל אנשי התעשייה מכירים נקלע למשבר לאחרונה, המשבר קרה בגלל טעויות של בעלי המשרד ושל העומדים בראשו\".
לפני שנה וחצי שאני נכנסתי לעבוד במשרד המצב עוד היה יחסית טוב (או אולי זה מה שחשבתי מכיוון שלא הכרתי את המערכת באמת), אבל מאז המצב רק מתדרדר תקציבאים עזבו על ימין ועל שמאל בגלל שעות העבודה המטורפות, היחס המשפיל והשכר הנמוך, בעצם לא היו אלה רק תקציבאים אלה כל האנשים הטובים של המשרד שהבינו שהעתיד יותר טוב מחוצה לו עזבו. הקש ששבר את גב הגמל ושבגללו אני כותב אלה שני הגלי פיטורין האחרונים שהשאירו את המשרד בלי מפיקת דפוס, עם שלושה תקציבאים, עם מפיק בחצי משרה ובלי מנהלת לקוחות שהתפטרה לאחר 5 שנים כי גם לה נמאס המצב הזה. אז נכון הביאו למשרד את ספי שקד, אבל זה לא באמת עזר\".
באותו מייל נכתבו האשמות נוספות שלא עמדו בקנה אחד עם האמת והושמטו על ידינו. עם קבלת המייל, מערכת אייס החלה בהצלבת מידע וכמו כן ניסתה ליצור קשר עם אותו \'מדליף אנונימי\' - הסופרוויזר כביכול. הנסיון ליצור עימו קשר, באמצעות מספר הטלפון בחותמת המייל לא צלח. בדיעבד הסתבר כי אותו סופרוויזר שלא היה לו מושג על תכתובת המיילים בשמו - שהה בחו\"ל באותם ימים.
במייל השני של המתחזה: \"לא איכפת לי להיחשף\"
לעניין אמיתות המידע שנשלח במייל - החומר שהוצג בפני אייס נבדק מול דרורי שלומי שקד שהגיב לכל טענה. המשרד הציג בפני אייס מסמכים שנוגעים ללוחות השעות של העובדים ובנוסף הגיב לעניין סיום דרכם של חלק מהעובדים. בדיקת אייס העלתה כי המידע שהוצג היה מגמתי ומוגזם יתר על המידה תוך כוונה ברורה לפגוע במשרד.
במקביל לבדיקת המידע מול בעלי דרורי שלומי שקד, ב-2 ביולי הגיע למערכת מייל נוסף ובו נכתב: \"שלום, אני פונה אליכם שוב מכיוון שלא פירסתם את הדברים שכתבתי וממש חשוב לי שהם יצאו אל האור. לא איכפת לי כבר להחשף אני גם ככה מתכוון לעזוב בקרוב. בבקשה תפרסמו המצב פה רק הולך ומחמיר\". גם המייל השני הגיע כהתחזות לאותו סופרוויזר. הפעם צלח הניסיון לשוחח עימו והוא כמובן הוכה בהלם כששמע את הדברים. הסופרוויזר שעובד במשרד הסביר לאייס כי הוא מעולם לא שלח מייל למערכת, ובתאריך של שליחת המייל הראשון הוא בכלל שהה בחו\"ל.
מנסים למצוא עקבות אלקטרוניות בכתובות ה-IP
בשלב זה עדכנה מערכת אייס את בעלי המשרד במתרחש. החשד הראשוני היה כי מדובר במתחרה שמנסה להשמיץ את המשרד, אולם מהר מאוד הסתבר כי מי שעומד מאחורי ההדלפה האנונימית הוא כנראה אחד מעובדי המשרד לשעבר שעדיין מחזיק בגישה למייל של הארגון.
במטרה לאתר את העובד הנוקם פנה משרד הפרסום לחברת אבטחת המידע והתקשורת Lantronics, שם ניסו למצוא עכבות אלקטרוניות באמצעות ה-IP של שולח המייל. נסיון זה הוביל ל-2 כתובות מדויקות - אחת בבית שמש והשנייה בתל אביב, במלון הילטון. עם זאת כתובות אלו לא עזרו לאתר את שולח המייל משום שמדובר בכתובות IP מתחלפות. אסף שצמן שטיפל בדרורי שלומי שקד מטעם חברת אבטחת המידע אמר לאייס: \"במקרה הזה הייתה כתובת משתנה שלא הצלחנו להיסגר עליה. הזמן שעבר משליחת המייל עד לנסיונות לאתר את השולח היה קריטי. משום שכתובות ה-IP משתנות צריך להיות קרוב לאירוע מבחינת זמנים. הכתובת האחרונה היא בבית שמש אבל סביר להניח שהמייל המקורי עצמו נשלח ממקום שונה\".
תחושות קשות בדרורי שלומי שקד
התחושות סביב האירוע בקרב בעלי משרד הפרסום דרורי שלומי שקד היו קשות, ראו בכך ניסיון הכפשה זדוני. אלו הבטיחו שלא ישקטו עד שיגיעו למפיץ ההודעות האלמוני.
לפני מספר ימים, כאמור, הגיש המשרד תלונה במשטרה עם כל הפרטים שהיו ידועים לו עד לאותה נקודת זמן. בחברת אבטחת המידע מסבירים כי ליחידה להונאות מחשב של המשטרה יש הסמכות להוציא צו שיאפשר להם לקבל מספק שירות האינטרנט היסטוריה מפורטת של כתובות ה-IP וכך להגיע סופית לשולח המייל.
מי פתאום רוצה לעשות לנו רע? למה, כי שיתפנו שותף צעיר?
טובית שלומי, מבעלי המשרד, לא הסתירה את עומק האכזבה האישית שלה מהמקרה. בשיחה עם אייס היא אמרה: \"אני לא מבינה את זה. איך זה קורה דווקא לדרורי שלומי שלא היה מעורב ב-26 השנים בהן הוא קיים באף דבר שדומה לזה. אף עובד לא תבע אותי מחיי, לא היה לי שום סכסוך עם אף עובד שעזב. ממוצע הזמן של הלקוחות שלנו עומד על 12 שנה. מי פתאום רוצה לעשות לנו רע? למה, כי שיתפנו שותף צעיר? מה - שינינו את אורחותינו? זה לא הוגן - אנחנו כל כך הרבה שנים כאן ולא הזקנו לאף אחד, לא גנבנו לקוחות ולא גנבנו עובדים מאף אחד. זהו רוע לשמו. וגם ספי הוא לא ההסבר - לא ברור לי מה המטרה מאחורי הדברים\".
לגבי התלונה שהוגשה אומרת שלומי: \"במשטרה יש כמה היבטים - קודם כל אלמנט של התחזות שזה דבר אחד, וגם הונאת מחשב ופגיעה בלשון הרע אבל עד שלא נדע מי זה כולם מבחינתנו חפים מפשע. החשדות שלנו נוגעות לאנשים שעבדו בעבר במשרד\".
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    כבר אין מישהו שידפוק מכות לספי?
    וואו 07/2012/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הידיעה הזאת מרגישה כמו הודעה פתיחת עונת המלפפונים. תמשיכו לעבוד על כיווני קריאטיב נוספים :-)
    סגור
  • 11.
    רשעות לא ראויה
    לילך 07/2012/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דרורי שלומי באמת משרד אחר בנוף הפרסום. יש מאד מעט משרדים שניתן לומר עליהם בית, חום, איכפתיות.יורם וטובית הם אנשים. לפני העסק ולפני הניהול הם אנשים אמיתיים, קשובים שאוהבים כל עובד ועובד בעיקר את אלה שהם נאלצים להיפרד מהם. צריך להיות אדם מאוד ילדותי כדי להגיע למצב של פלילים בשם הנקמה. מאחלת לכל אחד בוסים כמו יורם וטובית. אנשים שיודעים לנהל בחכמה ולהתנהל ברגישות בתוך הביצה המאד לא פשוטה הזו שנקראת פרסום,
    סגור
  • 10.
    האמת?
    פונני 07/2012/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לי שום עניין עם דרורי שלומי, רק שזה מסריח מעוד תרגיל יח"צ של אתם יודעים מי. בכל אופן, אם זה אמיתי, היה נחמד אם היו מפרסמים את שמו של הדביל הלוזר שעשה את זה.
    סגור
  • טמבל
    דון 07/2012/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תלמד לקרוא נשמה. איך יפרסמו את מי שעשה את זה אם לא יודעים מי עשה את זה? חיכיתי שיתעורר איזה טמבל שינצל את הבמה לזרוק איזה מילה על ספי
    סגור
  • 9.
    סערה בכוס תה (ל"ת)
    פופטיץ 07/2012/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    אני משרת אותם כספק מאז פתיחת המשרד
    ספק של דרורי שלומי 07/2012/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כספק של דרורי שלומי מאז פתיחת המשרד אני מעיד בהן צדק כי מעולם לא עבדתי עם לקוח כמו דרורי שלומי,המשרד הזה זה משרד של אנשים הגונים,חביבים,חמים,וישרים. יחסם האנושי התבטא בבואם לנחם אותי באבלי על מות אבי ז"ל כולל יורם וטובית. אין עדות גדולה מזו לאנושיות ולחום אנושי.יכלו להסתפק בשליחת מברק בדואר ישראל ובמודעת אבל!!! צאו ולמדו אם זה יחסם לספקים מהו יחסם לעובדים?? האם זה נושק למיילים של אותו סופרוייזר? אתה פשוט איש רע וקטן שמחט תפירה גדולה עליך בשלוש מידות.עצתי לך מלעיז יקר כדאי שתגש לפסיכולוג ופסיכיאטר ותתחיל לקבל טיפול!!!!יש הרגשה שהמצב הנפשי שלך בכי רע!! מקווה שאין לך ילדים
    סגור
  • 7.
    נוף אחר בביצה
    ליזה 07/2012/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דרורי שלומי היה לי בית קרוב לעשור. בעצם הרבה יותר מבית, משפחה. משפחה מהסוג הכי טוב שיש. כזו שתומכת, מחבקת, מחזקת, מלמדת ומעצימה. משקיעה בעובדים שלה. והעובדים מחזירים באהבה חזרה. בנאמנות, בהשקעה מכל הלב. לא רק מתוקף תפקידם אלא, כמו במשפחה, מתוך רצון לתת חזרה על כל מה שמקבלים, כי באמת אכפת וחשוב.. והלקוחות, הלקוחות מרגישים את אהבה והאכפתיות של כל אחד ואחד ששותף לארגון הזה. ונשארים, נשארים שנים. נאמנים גם הם.  לפני פחות משנה, רצינו להיפגש כמה חבר׳ה שעבדו יחד מספר שנים בדרורי שלומי, אצלי בבית, בגלל שהתגעגענו, אחד לשני ולטובית ויורם. רצינו להעביר ערב יחד, להתעדכן. ..מהר מאד, ממש כמו אש בשדה קוצים, נפוצה השמועה שאנחנו נפגשים. וממפגש קטן ומצומצם בסלון ביתי נפגשו קרוב ל200 עובדים לשעבר, חלק קטן מהמשפחה שטובית ויורם גידלו לאירוע מרשים, לפגישת מחזור.. אהבה הגדולה של כל הנוכחים, יכולה לצמוח רק במקום כזה. בדרורי שלומי. יורם וטובית היקרים מכל, אוהבת אותכם. אתם וכל מי שמכיר אתכם לא יתן לאף מעורר בנפשו להכפיש אתכם. כי אתם מוקפים בהרבה טוב. בשנים של עשיה לבתיכם. הרוע הזה לעולם לא יחלחל בכם. אתם חסינים!! 
    סגור
  • 6.
    המשרד הכי משפחתי ועוטף דרורי שלומי
    עובד לשעבר 07/2012/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כעובד לשעבר שעבד במשרד צריך להיות חולה נפש אמיתי לעשות מעשה כזה!!! המשרד הזה ובעליו כל כולונשמה ומגן על עובדיו.
    סגור
  • 5.
    השמצות בזויות
    עובדת לשעבר 07/2012/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר באחד ממקומות העבודה שהותירו בי חותם (במובן החיובי) לכל החיים. טובית ויורם אנשים מקסימים ובאמת לא מגיע להם יחס כזה! אני מאחלת לכולם לעבוד בבית הזה. כי זה בית. טובית ויורם, חיזקו ואימצו! אירוע של 26 שנים הוכיח לכם כמה אנשים אוהבים אתכם ואת המשרד. אל תתנו לאדם אחד להרוס. אוהבת אתכם! (ואת כל המנהלים :) )
    סגור
  • 4.
    וואו
    גידי 07/2012/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה שעמום.
    סגור
  • 3.
    גועל נפש. מקווה שיתפסו אותו ויכניסו לכלא! (ל"ת)
    פרסומאית 07/2012/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • וואלה לא נסחפת בכלללללללל (ל"ת)
    אולי גם מאסר עולם?! 07/2012/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    החיים בדרורי שלומי
    דון 07/2012/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור עובד לשעבר בדרורי, חשוב שכולם ידעו שמדובר במשרד שכולו נשמה. למרות שהמשרד ידע עליות ומורדות, זה רק ברמה המקצועית. היחס לעובדים תמיד היה נפלא ואישי, שעות העבודה הן כיאה לשעות בענף כולו וכל אחד מ-30 העובדים מקבל ביטוי ויחס נפלא. אם באמת יתברר שזה עובד לשעבר, זה יהיה עצוב מאד ולא הוגן כלפי המשרד. כשיש האטה בעבודה, חייבים לפטר ולקצץ, זה כואב אבל לגיטימי. בתור אחד שהתחיל את דרכו בענף במשרד הזה, אני מאחל לכל פרסומאי לגדול בבית שכזה. מי ייתן והמשרד ישתקם ויצליח.
    סגור
  • משרד שזוכרים
    עובדת לשעבר 07/2012/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יורם דרורי וטובית הם אנשים נדירים בענף הפרסום! חייבים לגדוע התנהגות עבריינית נמוכה מצד עובדים ממורמרים וכנראה שלא מוכשרים במיוחד חזרו ואמצו ואל תוותרו למחבלים פחדנים
    סגור
  • 1.
    בדיקה (ל"ת)
    אריאל 07/2012/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור