שיווק ופרסום

רשות השידור בוחנת: למרות הודעת שפ"מ - הארכת החוזה עמה בחצי שנה

אברהם פרחי הודיע הבוקר לעובדי שפ"מ על הפסקת ההתקשרות עם רשות השידור לאחר כשלון המו"מ עמה. המשמעות המיידית: פיטורי 40 העובדים
לאחר שנתיים של מהמורות ביחסים בין שפ\"מ, זכיינית מכירות הפרסום של קול ישראל, ההתקשרות בין הצדדים מגיעה לסיומה החל ממחר (יום ד\'), היום הראשון של שנת 2014. העבודה המשותפת תגיע לסיומה לאחר שהמגעים בין שפ\"מ לרשות השידור לא הבשילו לכדי חוזה חדש ובהתאם לזאת, אברהם פרחי, הבעלים ויו\"ר שפ\"מ כינס את עובדיו והודיע להם על סגירת החברה ופיטורם של 40 העובדים.
בתוך כך, לאייס נודע כי הנהלת הרשות גיבשה הצעה לפיה ההתקשרות עם שפ\"מ תוארך בחצי שנה נוספת שבמהלכה תפרסם הרשום מכרז חדש לאיתור זכיין שיפעיל את מערך הפרסום שלה.
היום ב-13:30 תתכנס ועדת הפרסום של הרשות כדי לדון במתווה שהוצע על ידי ההנהלה. במידה וזה אכן יתקבל, יהיה מעניין לדעת, האם שפ\"מ תהיה מוכנה להמשיך את ההתקשרות הזמנית לפי תנאים אלו.
שפ\"מ הוקמה לפני 20 שנה, ומנהלת מאז את הפעילות המסחרית של תחנות הרדיו של קול ישראל השייכות לרשות השידור. לחברה יש מספר עיסוקים משניים, כגון אולפני הקלטות אך ליבת העבודה בשנים האחרונות היתה נתונה לרשות השידור. בשנים האחרונות שימש רונן ברקה כמנכ\"ל החברה.
הסוף?
מוקדם יותר היום, כינס פרחי את העובדים והודיע להם כי החל ממחר בבוקר, מפסיקה שפ\"מ לשמש כזכיינית של הרשות. המשמעות המיידית היא פיטורם של 40 עובדי החברה. בשפ\"מ מציינים כי המו\"מ בינה לבין רשות השידור לא הבשיל, ככל הנראה בשל מחלוקות פנימיות בין הדרג המקצועי ברשות השידור לבין הוועד המנהל.
המחלוקת המרכזית בין שפ\"מ לרשות השידור נעוצה בעובדה שהאחרונה הודיעה לזכיינית מכירות הפרסום כי זו תפסיק לשווק את למפרסמים את זמן האוויר של רשת ד\' - דוברת הערבית.
הודעה זו של רשות השידור, העמידה את פרחי על רגליו האחוריות. בהתכתבות בין הצדדים טען פרחי כי התנאים החדשים מעמידים את רווחיותיה העתידית של שפ\"מ בסימן שאלה.
יחזרו להצעה הקודמת?
כזכור, באוגוסט 2011, על רקע מחלוקות עבר ומאבקים משפטיים הציעה רשות השידור מתווה אלטרנטיבי למכירות הפרסום שלה, לפיו תחנות הרדיו יפוצלו בין 5 זכיינים שונים. כוונת הרשות הייתה לפצל את המכרז לזכיינים שונים, ב-5 אשכולות שונים: זכיין לרשתות המוזיקה ( רשת ג\', 88FM וקול המוסיקה) ורשת א\', זכיין לרשת ב\', זכיין למגזר החרדי, זכיין למגזר הערבי וזכיין למגזר הרוסי.
בזמנו טען פרחי כנגד ההצעה, כי \"ברשות רוצים שזה ייראה טוב אך מדובר בסוג של שליפה מהמותן ולגופו של עניין מדובר בחסרון ענק. כיום סך הכל היקף המכירות ברדיו מתוך עוגת הפרסום עומד על כ-5% משוק המדיה ומתוך זה קצת יותר מ-3% ב\'קול ישראל\'\".
לטענתו \"אם אתה מפצל כעת את הזיכיון כך שכל אחד יחזיק כ-1% אז אתה ממש יורד מתחת לרדאר של משרדי הפרסום, מתחת למינימיום הנדרש וזה יעלה לרשות בהפסד שנתי של לא פחות מ-40 מיליון שקלים בכל שנה\".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה