שיווק ופרסום

אפקה מפיקה לקחים: יוצאת למכרז חדש ותבחר משרד פרסום לפי עבודות קודמות

לאחר שהמכרז הקודם שלה, עם 23 מתמודדים, הפך לפארסה שכל הענף דיבר עליה, ייבחרו הפעם עד 5 משרדים מכל הניגשים שיציגו קמפיינים שביצעו בעבר
אפקה (יח"צ) (צילום יח"צ)
מכרז הפרסום האחרון של מכללת אפקה הפך בעל כורחו לאחד מרגעי השפל של תעשיית הפרסום הישראלית בשנים האחרונות. ההתמודדות על התקציב כללה לא פחות מ-23 משרדים שהציגו פרזנטציה בפני המכללה, כאשר רובם טענו כי היקף המשרדים המשתתפים חסר התקדים לא היה ידוע להם - ביקורת נשמעה גם מכיוון איגוד הפרסום שלא בצליח להישאר אדיש לתופעה.
כעת, לאחר שהמכללה סיימה את ההתקשרות עם המשרד שליווה אותה מאז - פוגל אוגילבי - היא יוצאת למכרז חדש, שונה בתכלית מקודמו ומראה כי הביקרת עשתה את שלה והלקחים הופקו.
על פי החלטת המכללה הליך המכרז יתקיים בשני שלבים. בשלב הראשון, שלב המיון המוקדם, יוכלו משרדים להגיש בקשה לגשת למכרז. לצורך כך יתבקשו להעביר פרטים אודות המשרד, מבנה המשרד והצגת קמפיינים פרסומיים שביצעו בשנים האחרונות. מתוך המשרדים שיפנו, תבחר וועדה שתמונה לצורך כך במכללה בין 3 ל-5 משרדים שייכנסו להליך המכרז ויציגו מצגות קריאייטיב מהקמפיינים הפרסומים שביצעו בעבר.
למעשה, המכללה מבצעת סיבוב פרסה של 180 מעלות וממכרז שהיה מושמץ עוברת להליך מכרזי שמשרדים רבים בתעשייה כבר ציינו בעבר כי הוא המועדף עליהם, מעצם העובדה שהוא לא מאלץ אותם להשקיע שעות עבודה רבות וכח אדם בפיתוח רעיונות חדשים ובניית פרזנטציה שייתכן כי תושלך לפח מיד עם תום המכרז.
תקציב הפרסום הנוכחי של מכללת אפקה להנדסה מוערך בכ-2.5 מיליון שקל. משרד הפרסום שייבחר צפוי ללוות את המכללה כבר לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית הקרובה, ויטפל הן בתקציב האוף-ליין והן בתקציב האון-ליין של המכללה.
שרון אריאל, מנהלת מחלקת השיווק והתקשורת של המכללה הודתה למשרד הפרסום פוגל אוגילבי על עבודתו וציינה שהמכללה מחפשת משרד פרסום אשר ימשיך את מיצובה של אפקה כמכללה המובילה ללימודי הנדסה בארץ.
מכללת אפקה מכשירה מהנדסים בחמש מחלקות ללימודי תואר ראשון בהנדסה ובארבע מחלקות ללימודי תואר שני. לאחרונה קיבלה את אישור המל\"ג לפתיחת תואר שני בהנדסה וניהול מערכות תשתית.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    ענף ללא כבוד (ל"ת)
    אנונימי 08/2014/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    למה ללכלך ככה על אנשים?
    פבל 08/2014/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם למישהו היה נסיון אישי כזה או אחר זו לא סיבה ללכלך על אדם, אחרת נוצר רושם מוטעה שאינו נכון בכל המקרים. רכילות זולה בטוקבקים אנונימיים לא מועילה לאף אחד. אז הנסיון שלי עם מנהלת השיווק הוא דווקא הפוך. מההכרות האישית שלי אני יכול להגיד שמנהלת השיווק היא אחד מהאנשים המוכשרים ביותר בתחום שיצא לי להכיר ושמחתי לעבוד איתה כל רגע. למדתי המון מקצועית ונהניתי ברמה האישית. ולא, אנחנו כבר לא עובדים יחד כבר מזמן כך שאין לי שום אינטרס, פשוט מנסה להציג את הצד השני של התמונה כי אני מרגיש שזה לא הוגן.
    סגור
  • 3.
    עוד ביזיון
    שי 08/2014/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי כל התשבוחות שעלו בכתבה יש לי רק שאלה אחת - למה בכלל לצאת למכרז? למה כל שנתיים (או פחות) צריך לבחור משרד פרסום חדש? או שפוגל נכשלו או שפשוט התחלפה מנהלת שיווק ולא בכבוד שלה לעבוד עם משרד הפרסום שנבחר על ידי קודמה בתפקיד. בכל מקרה זה מעיד על חובבנות וחוסר רצינות. מערכת יחסים בין לקוח למשרד פרסום אמורה להימשך שנים
    סגור
  • עצוב לך שי
    מסכן שי 08/2014/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה המומחה לענייני מכרזים? כי אי אפשר לעשות עוד מכרז אחרי שנתיים? כולה מכרז של לקוח מול משרדים
    סגור
  • אחרי שלוש שנים... 08/2014/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד כמה שאני יודע מנהלת לא התחלפה וכנראה שיש סיבה....
    סגור
  • 2.
    רק סמרטוטים יגשו למכרז
    לאה 08/2014/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר בלקוח נוראי , לעבוד עם מנהלת השיווק של אפקה זה גהנום . רק משרד נואש במיוחד יתמודד על תקציב שבמילא יעזוב אותו בעוד שנה. בהצלחה
    סגור
  • 1.
    ביקורת נשמעה גם מכיוון איגוד הפרסום
    mmm 08/2014/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש איגוד... כאילו האיגוד מעורב במשהו בתעשייה, הדבר הכי נאלח שיש...
    סגור