שיווק ופרסום

אספרסו קלאב לביהמ"ש: תביעת נספרסו - ניסיון לפגוע שלא כדין בחופש הביטוי

יממה לפני הדיון בין הצדדים במעמד שופט בית המשפט המחוזי מגן אלטוביה העבירה חברת אספרסו קלאב את תגובתה לבקשת הצו הזמני של נספרסו
קלוני בפרסומת של נספרסו (צילום צילום מסך מתוך פרסומת)
יממה לפני שחברת נספרסו וחברת אספרסו קלאב אמורות להיפגש לדיון במעמד שופט בית המשפט המחוזי מגן אלטוביה - העבירה חברת אספרסו קלאב לבית המשפט את תגובתה לעניין בקשת הצו הזמני של נספרסו בעניין הסרתה מהאוויר של הפרסומת בה מככב כפילו של ג\'ורג\' קלוני .
לטענת אספרסו קלאב: \"הבקשה מהווה ניסיון למנוע מהמשיבה (אספרסו קלאב) שידור תשדיר פרסומת חוקי לחלוטין. הכל, מתוך מטרה למנוע תחרות בשוק הקפה הישראלי לתועלת ציבור הצרכנים. בניסיונן של המבקשות (נספרסו) לעצור את שידור הפרסומת של המשיבה יש גם משום ניסיון לפגוע שלא כדין בחופש הביטוי של המשיבה (אספרסו קלאב) שלא כדין, ולכך אין לתת יד\".
באספרסו קלאב מודים כי \"הפרסומת אכן \"מתכתבת\" עם הפרסומות של נספרסו בכיכובו של ג\'ורג\' קלוני. המשיבה אינה מכחישה זאת. עם זאת, הפרסומת מצויה במסגרת חופש הביטוי, אינה מפירה סימני מסחר ו/או זכויות יוצרים של המבקשות, אינה עושה עושר ולא במשפט על חשבונן ולא מבצעת עוולות מסוג גניבת עין ו/או רשלנות ו/או התערבות לא הוגנת ו/או כל עוולה אחרת שהמבקשות מנסות לייחס לה\".
עוד טוענת אספרסו קלאב כי \"הפרסומת מקדמת את התחרות בשוק הקפה, וזהו המוטיב המרכזי בפרסומת המטריד את המבקשות ואשר אותו הן
מבקשות למנוע. בנסיבות אלה, מתן צו מניעה שימנע את המשך שידור הפרסומת יהווה פגיעה בחופש הביטוי המסחרי, בחופש העיסוק ובחופש התחרות\".
קו ההגנה של אספרסו קלאב טוען גם כי \"עיקרה של הפרסומת נשוא הבקשה איננו בניסיון של המשיבה (אספרסו קלאב) להידמות למבקשות (נספרסו), אלא ההיפך הגמור: ליבת הפרסומת מבקשת לבדל את המשיבה ממתחרותיה באלמנט מרכזי של מודל המכירה, בעוד המבקשת משווקת ללקוחותיה מכונות יקרות) שמחירן יכול להגיע אף לאלפי שקלים, וזאת בנוסף לסכומים שהיא גובה מהם על כל קפסולת קפה, מציעה המשיבה ללקוחותיה הצעה שיווקית חדשנית בתחום - קבלת מכונה בחינם במסגרת רכישה שנתית של קפסולות קפה.
כזכור, אתמול נחשפה באייס זהותה של החברה שעומדת מאחורי פרסומת המריבה המדוברת של אספרסו קלאב בה מככב הכפיל של קלוני. למרבה ההפתעה של נספרסו, חברת המדיה שלה יוניברסל מקאן היא זו שיזמה את הפרסומת באמצעות אחד מעובדיה בשם שרון ברוקנר שניהל את הפרויקט וגייס את התסריטאים שהציעו את הכיוון הקריאייטיבי. ביוניברסל טענו בתגובה כי ברוקנר פעל על דעת עצמו שלא בידיעת הנהלת החברה, וברוקנר עצמו מסר לאייס תגובה דומה בה הוא מציין כי הוא פעל באופן עצמאי וללא מעורבות יוניברסל מקאן או מי מטעמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה