שיווק ופרסום

הכי אפקטיביים: אדלר חומסקי ומקאן תל אביב כבשו את תחרות האפי 2015

חוד החנית של הערב היו אדלר ומקאן עם 9 פרסים לצד באומן עם 6 פרסים. הפרס הבכיר גראנד אפי הלך לאדלר עבור מהלך החוצות לטמבור. מקאן גרף את פרס הזהב בקטגוריית האפי פלטינום עבור המהלך לאבן קיסר. מנצ' אספו זהב בפעם הראשונה שלהם באפי
משה בנימין |  10
הזוכים בגרנד אפי. אדלר חומסקי (צילום יח"צ)
טקס האפי 2015 נערך אמש (יום ג') בנוכחות משרדי הפרסום והמפרסמים הגדולים בישראל. בחשזור כמעט מדויק של השנה שעברה, 2 המשרדים הבולטים הם אדלר חומסקי ומקאן תל אביב עם נטייה קלה לטובת אדלר שסיים את הערב עם שני פרסי אפי פלטינום ובנוסף לקח הביתה את הפרס הבכיר של השנה החולפת – הגראנד אפי
שלושת המשרדים שהיוו את חוד החנית של הערב היו אדלר חומסקי, מקאן תל אביב ובאומן בר ריבנאי ששיפר מאוד את מעמדו לעומת השנה שעברה. אדלר גרף 9 פרסים, מקאן גם הוא עם 9 פרסים ובאומן שסיים במקום הראשון את התחרות "האחות" – תחרות הקריאייטיב הישראלית הקקטוס סיים את הערב עם 6 פרסים.


גראנדה, גראנדה


מהלך הפרסום-שיווק שזכה בקטגוריית הגראנד אפי – המהלך המצטיין של השנה שייך לחברת טמבור ואדלר חומסקי: "איך לקחנו משהו אפור והפכנו אותו לצבעוני ומעניין". אדלר חומסקי בלט בנוסף עם 2 זכיות בפרסי אפי פלטינום: כסף עבור מהלך הלוטוגוצ'ים למפעל הפיס: "איך הלוטוג'וצים סידרו לכולם את החיים" ופרס ארד עבור המהלך למותג הרכב סקודה: "איך הצליחה סקודה להפוך ממותג צ'כי נחות, לרכב האירופאי הנמכר ביותר בישראל  בכל הזמנים?". בנוסף זכה המשרד ב-3 פרסי ארד: צ'מפיון, פנטן ובזק, 2 פרסי כסף: מפעל הפיס והוועד למלחמה באיידס ו-3 זהב: דלתא, שטראוס וטמבור.


מבט נוסף אל תחרות הקקטוס שנערכה לפני פחות מחודש מלמד שבמקרה של אדלר חומסקי, תחרות הקריאייטיב סימנה על הבאות לאחר שגם בה גרף המהלך עבור טמבור את מירב השבחים עם זכייה בגרנד קקטוס. יתרה מכך, ראויה לציון העובדה שבתעשייה הישראלית שמקדשת את המסך הקטן – מהלך חוצות קריאייטיבי הופך לקונצנזוס, הן על פי קהילת הפרסום והן על פי קהילת אנשי השיווק ומוכיח שאפשר ואפילו כדאי להפתיע מכיוון אחר - חומר למחשבה עבור כולם.  
 

הפלטינום למקאן תל אביב


בקטגוריית האפי פלטינום שבוחנת אפקטיביות של מהלכי שיווק ופרסום ארוכי טווח, בין 3 ל-5 שנים -  משרד הפרסום מקאן תל אביב גרף את פרס הזהב עבור העבודה שלו לחברת קיסר: "הטרנספורמציה: מחברה ישראלית מקיבוץ שדות ים לאייקון בינלאומי נשאף". בסך הכל זכה מקאן ב-6 פרסי כסף: חוגלה, IKEA, אסם-נסטלה, בנק לאומי, דומינו'ס ו-yes, 2 פרסי זהב: דומינו'ס ואבן קיסר (כולל האפי פלטינום) ופרס ארד נוסף עבור דומינו'ס פיצה.
 
כאמור, באומן בר ריבנאי היה המשרד השלישי בדירוג המצטיינים עם 3 פרסי זהב: שטראוס עלית – אפליקציית הספורט, שטראוס עלית קופי שוט ולתת,  ו-3 פרסי כסף: פורום משפחות שכולות, אלקליל ודלק מוטורס. ראובני פרידן סיים את הערב עם 3 פרסים באמתחתו: 2 ארד וכסף אחד. יהושע TBWA סיים עם 2 זכיות: זהב וארד. 

משרדים נוספים שזכו בפרסים בודדים הם y&r ישראל עם זהב בקטגוריית פעילות חברתית ציבורית עבור המהלך עבור חברת MSD: "איך הדבקנו מדינה שלמה בשלבקת חוגרת - ויצרנו מודעות ציבורית למחלה חמורה שאף אחד לא הכיר". מנצ', בבעלותם של דני צ'כנובר, סער נעים ויניב מלינרסקי רשם אמש הצלחה מרשימה – פרס זהב בפעם הראשונה בה הוא מתמודד באפי עבור המהלך למותג VEET: "קמפיין הספונטניות של Veet: 0% TV, 100% דיגיטל....וצמיחה דו ספרתית".
ענבר מרחב G זכה בכסף עבור המהלך לקופת חולים מאוחדת: "ביקור בריא של מאוחדת: לא צריך להיות סלב כדי ליהנות מהסטנדרט החדש ברפואת הילדים בישראל". לאו ברנט זכה בארד עבור המהלך לחברת עצ'מלה: "ילדים ישראלים צריכים רהיטים חזקים מעצמל'ה" LEAD זכה בארד עבור המהלך לחברת אלעד ישראל: "משכונת הארגזים ל- PARK TLV". פובליסיס זכה בארד עבור המהלך לספריה המרכזית לעוורים: "אבא סיפור - המהלך שפתח את לב הציבור לקהל העיוורים". בקטגוריית המגזרים זכה משרד הפרסום אפיקים בזהב עבור המהלך לבזק: "נת האינטרנט במגזר החרדי : בזק מנגישה את האינטרנט לציבור החרדי". אפאק טריו, אף הוא מקבוצת אפיקים זכה בכסף עבור המהלך למותג מילקו: "איך הפכנו את מעדני מוו לשחקן משמעותי בקטגוריית המעדנים במגזר הערבי?".

חברת אלדר שיווק נדל"ן שבראשה עומדת מיכל המאירי, לשעבר מנכ"ל גיתם BBDO זכתה בכסף עבור המהלך לגרין פארק: "משכונת נווה שרת לשכונת גרין פארק - הפרויקט שעשה מהפך בתדמית שכונת הסלמס של צפון תל אביב". ואם כבר גיתם BBDO, המשרד רשם אכזבה כאשר סיים את התחרות ללא פרס - לא דבר של מה בכך כאשר מדובר באחד מהמשרדים המובילים בישראל ונקודה למחשבה עבור עידו הר-טוב ועמית לבני
 

יש חור בדלי, תביטי נא יונה

האמריקאים אומרים: Don't hate the player - hate the game. אל תאשימו את מי שזוכה שנה אחרי שנה באפי כי ככה המערכת עובדת ואלו חוקי המשחק. עם זאת יש בעיה במודל - התוצאות של השנה הן שחזור כמעט מדויק של השנה שעברה עם נוכחות בולטת של אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי, ובצדק, אך ההצלחה שלהם היא לא הסיפור כמו הנפקדות המרגיזה של המשרדים הקטנים.
המתכון המוצלח לשעמומון עם שכירים בכירים שמצטלמים יפה בעניבה מחכה מעבר לפינה והוא הדבר הכי רע שיכול לקרות לאפי. נכון, לאפי יש אופי וסטנדרטים אחרים אבל השורה התחתונה די מאכזבת - מתוך 40 זכיות בערב של אתמול, 24 הלכו ל-3 משרדים בלבד. פרט למנצ' ואלדר שיווק נדל"ן שהיו הפתעה מרעננת בין השמות המוכרים, רוב הפרסים חולקו בין 10-15 משרדי הפרסום המובילים בישראל.   
ונכון, האפי הוא לא תחרות שהמארגנים בישראל יכולים לעשות ולהפוך בה כרצונם אך גם שם יודעים ששנה נוספת שתחזור על עצמה מבלי להזרים דם חדש שמנסה לכבוש את הבמה, תדגיש יותר ויותר את העובדה שבמודל הנוכחי מדובר בתחרות שהופכת להיות מועדון סגור. 
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    כמה אנשים יכולים לעוף על עצמם. ולחלק לעצמם מדליות ופרסים
    טל 07/2015/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו כל ענף הפרסום הכל אחיזת עיניים.
    סגור
  • 7.
    מי שזכה זה מנהלי שיווק ולא משרדי פרסום
    אורן לוי 07/2015/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זו תחרות לאפקטיביות שיווקית
    סגור
  • באמת?! אתה גדול, חשבת על זה לבד? (ל"ת)
    רון שחר 07/2015/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    כמה הערות (טכניות) על הטקס
    אפרים 07/2015/08
    הגב לתגובה זו
    5 0
    1. מה חשבתם לעצמכם כשהזמנתם אנשים בקוד לבוש Black Tie בחודש יולי בתל אביב? אתם יודעים מה זה בלאק טיי? טוקסידו! כמובן שרב האנשים הגיעו בג'ינס וטי שירט וסניקרס (זה לא אישי, חנה ראדו). 2. הטקס הזה ארוך ומייגע. אינספור קטגוריות שאף אחד לא יכול לעקוב אחריהן. עד שהגענו לגרנד חצי אולם היה כבר בבית, יש ילדים להשכיב ולקלח, אתם יודעים. 3. לליאור מנור יש יכולות הפעלה של גנון עם בדיחות וקסמים של כיתה ב. האיש עם כריזמה של רבע עוף 4. אפרופו רבע עוף, האוכל היה מלוח ודלוח. 5. עדיף לחזור לטקס הישן והטוב במוזיאון. כנראה שאנחנו (עדיין ) לא בניו יורק
    סגור
  • 5.
    תגידו לי ..
    טל 07/2015/08
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ברצינות עכשיו ,אתם באמת גאים במה שאתם עושים ? עם פרסומות מביכות כמו שוקה ,טורנדו והילד ההזוי הזה ,אבי הטחול והוט בנק מזרחי הבנק השמח ועוד ועוד עד כמה אתם אטומים וחיים בבועה של עצמכם ?!! בהצלחה בטקס חולדת הזהב בגאורגיה העתיד שלכם שחור מתמיד
    סגור
  • 4.
    תחרויות וזהר לחוד עבודה לחוד
    ערן 07/2015/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אפרים יקר, משרדים כמו ראובני וגליקמן ואחרים לא מככבים בתחרויות הם רק עושים עבודה אפקטיבית ללקוחות וגדלים בהתאם. זה בסדר ששלושת המשרדים הגדולים לוקחים את רוב הפרסים. אבל זה קצת הפך להיות פסיכומטרי. יש טכניקות לזכות באפי. בחלק גדול מהמקרים לא באמת מדובר במהלכים משמעותיים ואפקטיביים אלא בקייס עשוי טוב וקריאטיבי עם סרט יפה או מהלך קריאטיבי יפה. וגם לזה יש מקום. אבל החיים האמיתיים הם המשרדים שהלקוחות בוחרים בהם ברגליים.
    סגור
  • את זה לא היינו שומעים בשנים שראובני היה "אפרטיבי" (ל"ת)
    רון שחר 07/2015/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אין משרדי פרסום גדולים. יש תקציבים גדולים.
    אחד שמבין 07/2015/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עולם הפרסום הוא בדיחה. 5 משרדים שמטפלים בתקציבים הגדולים. 3 מהם במשחקי אגו מגישות עבודות לפרסים. ובגלל זה הן זכו. לא בגלל איכות ולא בגלל נעליים.
    סגור
  • 2.
    ראובני?
    יורם 07/2015/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכי מה?
    סגור
  • 1.
    מה ראובני? איפה האפקטיביות?!
    אפרים 07/2015/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין אמת בפרסום?
    סגור