שיווק ופרסום

למרות ההצעה המשופרת של שמעוני: פעילות פוגל אוגילבי תועבר לאדלר חומסקי

אדלר חומסקי יטמיע את פעילות פוגל בתוכו ויעביר לקופת הנושים 6% מהמחזור מדי שנה. באדלר שמרו לעצמם אופציה לסגת מהעסקה תוך 3 חודשים
משה בנימין |  3
פוגל Ogilvy (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של המשרד)
עו"ד בניהו לאבל, כונס הנכסים שמונה למשרד הפרסום פוגל אוגילבי, קיבל ביום חמישי את הסכמת בית המשפט המחוזי בתל אביב לעסקת העברת הפעילות של פוגל אוגילבי לידי אדלר חומסקי. השופט חגי ברנר אישר את העסקה למרות שמשרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין ברקי ביקש לקיים הליך התמחרות מול הצעת אדלר חומסקי.
לפני כמעט 3 שבועות פורסם באייס כי פוגל אוגילבי נקלע למצב כלכלי קשה, עם חובות של יותר מ-15 מיליון שקלים. במסגרת ההסכם כעת בבית המשפט, התחייב אדלר חמסקי, שלו פוגל חייב מעל ל-10 מיליון שקלים, להעביר אל הנושים 6% מהמחזור למשך 7 שנים, במידה והיקף הפעילות תעלה על 12 מיליון שקלים. באדלר חומסקי הכניסו לחוזה סעיף נוסף המאפשר להם לסגת מהעסקה תוך 3 חודשים.
מנגד, בשמעוני טענו כי בידיהם הצעה מסחרית טובה יותר שבמסגרתה יועברו לנושים מדי שנה סך של 7.5% ללא התניה של היקף פעילות. בנוסף ויתר המשרד על זכות סירוב כדוגמת אדלר חומסקי.
למרות ששמעוני היה גמיש יותר בדרישותיו, פסק השופט לטובת אדלר חומסקי שלו חוב גבוה יותר מצד פוגל. על פי החלטת ברנר, הצעת אדלר חומסקי עדיפה בעיקר מכיוון שמרכיב ניגוד האינטרסים על הלקוחות נמוך יותר. בשמעוני פינקלשטיין מטופלים מותגי יבואני רכב וכן גם חברות השכרת רכב מתחרות ללקוחות פוגל אוגילבי, אלדן וקדילאק.
חששו של השופט ברנר היה לאובדן לקוחות שיעדיפו שלא לעבור לשמעוני פינקלשטיין ברקי בגלל ניגוד האינטרסים - מהלך שיוביל לאובדן של כ-3 מהפעילות העסקית של פוגל אוגילבי ובסופו של דבר יחריף את הקושי להשיב לנושים את כספם הנובע מגביית אחוזים מהפעילות. בנוסף עמדה לטובת אדלר העובדה שהוא וגם פוגל נמצאים בהסכמי ייצוג עם אותה חברת על - קבוצת wpp העולמית שתחתיה פועלים המותג grey שעימו נמצא אדלר חומסקי בקשרי ייצוג, ואוגילבי שנמצא בקשרי ייצוג עם פוגל.
פרמטר נוסף שעמד לזכות אדלר היא העובדה שמדובר במשרד השני בגודלו בענף הפרסום עם מחזור פעילות שנתי שעומד על יותר מ-300 מיליון שקלים. זאת בנוסף לעובדה שפוגל העדיף לממש את העסקה עם אדלר חומסקי שזכתה גם לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צביקושקוש
    חנן 07/2015/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    צביקי, אם תתגעגעי לגזול, תמיד אפשר לגנוב שקיות מהסופר ברמת אביב.
    סגור
  • חלאה
    שולי 07/2015/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמה חבל שאתה מסתתר מאחורי עילום שם. הייתי קורעת אותך אם הייתי יודעת מי אתה . אבל אתה פחדן.
    סגור
  • 1.
    לא נורא דובידון - זה סופו של כל בלון (ל"ת)
    צביקוש 07/2015/26
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור