שיווק ופרסום

אפילו אשטון קוצ'ר התרגש מסופרפארם: הפרסומת הישראלית המצליחה אי פעם

למעלה מ-3.5 מיליון צפיות, חשיפה באתרי הפרסום הנחשבים בעולם, מייל מפרגן מבכירי פובליסיס העולמית ותוצאות יפות ברצפת המכירה בסניפים. אנשי באומן וסופר פארם מסכמים את השבוע המטורף של הפרסומת הישראלית המצליחה אי פעם במונחי חשיפה
משה בנימין |  11
סופר פארם. הפנים החדשות של Mook (צילום יח"צ)
עכשיו כבר אפשר להגיד את זה - הפרסומת החדשה של סופרפארם - "הפנים החדשות של מוק" עבור סכין הגילוח החדש של life באמצעות באומן בר ריבנאי היא הפרסומת הישראלית המצליחה ביותר אי פעם במונחי חשיפה בינלאומית. עם אלפי שיתופים ברשת ומעל ל-3.5 מיליון צפיות, לא נשארה כמעט נקודה על הגלובוס שבה הפרסומת לא רשמה סיבוב נצחון - כולל אבו דאבי והודו.
שוק סכיני הגילוח בישראל נשלט כמעט באופן אבסולוטי על ידי המותג הבינלאומי ג'ילט. עד לכניסת סופרפארם לשוק עם סכין הגילוח של life עמד נתח השוק של ג'ילט על כ-90%, כך שכל סכין 9 שנמכר בישראל היה שייך למותג שהוגדר כגוליית מול כל סכין שניסה מולו את מזלו. אופיר ענבר מנהל מותג life בסופר פארם מציין כי מאז כניסת סופרפארם לתחום הסכינים היא הצליחה להגיע ליותר מ-1/3 ממכירות הסכינים בסניפי סופרפארם - דהיינו כל סכין שני בארץ, בהתחשב בעובדה שהרשת מחזיקה בנתח שוק של 50% ממכירות הסכינים בארץ.
מאז השקת הסכין החדש נרשמה עלייה נוספת לסדר גודל של 60% ממכירות הסכינים בסניפי סופר פארם דהיינו, 3.5-4 מכל סכין שנמכר בישראל הוא מסדרת life של סופר פארם. כמובן שענבר לא מותח קו ישר בין ההצלחה חסרת התקדים של הפרסומת האחרונה לנתח השוק הנוכחי אך מצהיר כי עצם הבחירה בקו הפרסומי היוותה סיכון עבור הרשת, "כי זה שונה, נקי ואחר" אך עם זאת "ברגע שראינו את הפוטנציאל לצרכן - הלכנו על זה ואנחנו מוכרים מעבר לציפיות שלנו".   
 
לדברי גלי ברגר, דוברת ומנהלת התוכן של סופר פארם "המטרה בפרסומת היא לא רק המכירות בקופה. יש הרבה דרכים לעשות את זה אבל מה שעמד לנגד עיננו כאן הוא היעד התדמיתי שמשליך על life. זה שילוב של תדמית ומכר עם חיבור ברמה הרגשית".
על שיתוף הפעולה עם באומן בר ריבנאי שהביאו את הרעיון אומרים בסופר פארם כי "הקרדיט אליהם כי הם הולכים איתנו כבר הרבה שנים יחד והם שותפים מעולים לכל המהלכים. מבחינת סופר פארם שהיא חברת חלוצה בתחום התוכן יש הרבה מאוד פעילויות בשנים האחרונות ויש אצלנו בשלות מאוד גדולה ואמונה שזה הדבר הנכון".
יצוין כי בתחילת השנה (מאז פברואר) החליטו בסופר פארם להעביר את כל האחריות על פעילויות התוכן לידי באומן וזה אכן נושא פרי. לדברי ברגר "למנכ"ל באומן יוסי לובטון יש הבנה אמיתית של עיתונות ותוכן והשילוב הזה שהולך רחוק הביא בסוף לסרטון שאני בטוחה שיהיה ראשון מבין רבים".
בגזרת באומן בר ריבנאי החיוך לא יורד מהפנים והסיבות מובנות. ברמת המעמד של משרד הפרסום ברשת פובליסיס ומותג סאצ'י אנד סאצ'י הבינלאומיים מדובר בהישג מרשים שגדולים מבאומן יכולים רק לחלום עליו. בהתאם לכך הפרסומת לא עברה מתחת לרדאר של בכירי הרשת ואחד מהם אף העביר לסוכנות בישראל מייל מפרגן בנושא שמעיד כי הפרסומת קיבלה את ההכרה גם במסדרונות ההנהלה הבכירה.
סיכום הביניים של השבוע החולף שהיה שבוע השיא של הפרסומת כולל חשיפה באתרי הפרסום הנחשבים בעולם כדוגמת: Adweek, AdAge, Creativity Online, AdForum, הגארדיאן, הדיילי מייל ומעל כולם אתר באזפיד שנחשב על פי רבים למנוע הטרנדים הויראלים המוביל בעולם ולאתר שקובע מה חם כרגע. מחמאה נוספת הגיעה מכיוון כוכב העל, השחקן אשטון קוצ'ר שהעלה פוסט על הסרטון בעמוד הפייסבוק שלו ועזר גם הוא להניע את הויראליות סביבה. 
 

These are pretty epic reactions.

Posted by Ashton Kutcher on Friday, July 31, 2015

בדירוג ה-Viral Video Chart רשימת הפרסומות הויראליות ביותר בעולם היא דורגה בשיאה במקום ה-13, ונכון לכתיבת שורות אלה היא במקום ה-26 עם 5,923 שיתופים בשבוע האחרון. נתון נוסף שנחשב לחשוב לא פחות וכזה שמעיד על העניין שהפרסומת מצליחה לייצר בקרב הצופים הוא זמן הצפייה הממוצע שעומד על 2:05 דקות מתוך סרט של 3 דקות.
לדברי יוסי לובטון: "רצינו לבוא ממקום אחר וזו פעם ראשונה שמישהו מאתגר את ג'ילט. בפרסום של העולם החדש יש מעטפת שלמה, במקביל לפרסום המסורתי כדוגמת הטלוויזיה, ויחד זה מביא לתוצאות פנומנליות. זה מטורף, זה גדול וזה מול אחד המותגים הגדולים בעולם". לובטון מסכם ואומר: "בעיניי זו והכחה נוספת לכך שתוכן הופך לחשוב ביותר בפרסום, אין לזה נוסחה מדויקת אבל תוכן טוב יכול להגיע רחוק יותר מכל פרסומת טובה".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    כל סכין שני בארץ?
    המתמטיקאי 08/2015/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם סופר פארם היו מוכרים רק סכיני לייף אפשר היה לומר שכל סכין שני הוא של לייף. היות וכולנו בחרנו במקצוע שהוא לא ריאלי בוא ונעשה את זה ביחד: סופר פארם מוכרים 50% מהסכינים בארץ, כלומר 1/2 ובעקבות הקמפיין 1/3 מהמכירות הם של לייף, בהבנת נקרא פשוטה שזה משהו שאנחנו אמורים להיות טובים בו) מדובר על 1/2*1/3 שזה שווה 1/6. יותר טוב מהמצב הראשוני לפיו כל סכין תשיעית היא לא של ג'ילט אבל עדיין לא חצי מהמכירות. יום טוב
    סגור
  • 10.
    מעניין שלא מדברים על תגובת P&G שנמנים עם לקוחות באומן (ל"ת)
    ניגוד אינטרסים? 08/2015/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    פרסומת טובה, לייף חברה גרועה
    נעמי 08/2015/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל המוצרים שהתנסתי של לייף התאכזבתי קשות. האיכות ירודה ומצדיקה את המחיר הזול. לא שווה לחסוך שקל ולהתעצבן בבית, גם אם זה לחסוך 10 שקל לא קונה לייף יותר גם המותג הפרטי של שופרסל דוחה לעומת המוצרים המקוריים גם טלפון סיני לא מתקרב לאייפון 3 דקות פרסומת ארוכה, אם היו עושים 2 דקות כולם היו מספיקים לראות את המותג בסוף
    סגור
  • 8.
    הקטע הוא שהרוב המוחלט של התגובות היו נגד הגילוח - FAIL (ל"ת)
    פרצופה 08/2015/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    שווה להעלות לטלויזיה לכל 3 הדקות (ל"ת)
    גרין 08/2015/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    חביב בקושי
    אוהב את באומן 08/2015/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מפרגן לויראליות, אבל זה לא יותר מחביב. יש לכם דברים יותר טובים לעשות עליהם יח״צ
    סגור
  • 5.
    בואו נגזים- הוא לא ממש התרגש
    אייל 08/2015/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם הפרסומת, עם כל היותה סרטון מרגש, לא ממש עשתה את העבודה אם עד עכשיו לא זכרתי מה היא מפרסמת....
    סגור
  • 4.
    ובאומן חתומים
    נמרוד 08/2015/03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    על היח"צ המונפץ ביותר אי פעם
    סגור
  • 3.
    הפרסומות האחרות של סופר פארם הן יצירת עילית בפרסום (ל"ת)
    כל הכבוד!!! 08/2015/02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    יאיר זיסר, ההוגה והכותב. לא לשכוח (ל"ת)
    דני 08/2015/02
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    איזה הכרזה!! אבל לדעתי הסרטון עם היהודי שהולך בפריז
    ג׳זס 08/2015/02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שעשה איל גיא היה הרבה יותר ויראלי ג׳סט סייניג
    סגור