שיווק ופרסום

"התרגשנו מאוד כשיוסי לובטון פרגן לנו בטקס האפי האחרון על ה'הברקות של ניקול'"

איתמר כהן רגיל להיות מאחורי הקלעים ולא רגיל לחשיפה. לעומתו, פרץ דניאל מרקיש שהיה בעבר שחקן, דוגמן ואיש חיי הלילה ממש לא מובך בקלות. החיבור שנולד בעקבות פרויקט עבור מקאן הוליד את סוכנות התוכן וההפקות 'פיינשמקר' - האורחים שלנו השבוע במדור ה-under 40
משה בנימין |  11
פרץ דניאל מרקיש ואיתמר כהן (צילום יח"צ)
החיבור ביניהם נולד במסגרת ציוות של מנהלת מחלקת הפקה במקאן, בדיעבד היה זה רגע מכונן עבור איתמר כהן ופרץ דניאל מרקיש שלקחו את שיתוף הפעולה כמה צעדים קדימה והקימו את סוכנות התוכן וההפקות פיינשמקר.
כהן (38, בזוגיות) שימש בעבר כמפיק במקאן - תפקיד אותו מילא במשך 3 שנים ולפני כן היה בזרמון גולדמן. מרקיש (39, נשוי פלוס ילדה) היה בעברו שחקן ודוגמן, במאי ועורך פרסומות בטלוויזיה. ביים את השעשועון מישהו בבית עם דרור רפאל ופיתח את הפורמט של הסדרה מסכים. היה בין הבמאים הראשונים שעשו פרסומות אינטראקטיביות בארץ ועבד עם yes, FIX, המשביר לצרכן, קסטרו ועוד.   
על פניו מדובר ב-2 הפכים שמצליחים ליצור יחד שלם ייחודי. מרקיש לא מובך בקלות בעוד שכהן לא מרגיש נעים עם השאלון הזה. לכהן היתה ילדות רומנטית של גוגואים וקלפים בפתח תקווה בעוד שמרקיש מעלה זכרונות ממשפחת אומנים בוהמית ומסיבות פרועות בתוך הבית עם משוררים, ציירים וסופרים. עם זאת, יש ביניהם כמה קווי דמיון - בעיקר בכל הקשור למחויבות לעבודה ולרגע השיא בפרויקט עם האגיס. 
 
1. עבודה: 
איתמר:
"מניח שאני שילוב מוזר של וורקווהוליק ונהנתן כפייתי, איכשהו זה מסתדר לי רוב הזמן".
פרץ: "העבודה היא חלק מאוד דומיננטי מהחיים שלי, חשוב שתהיה מעניינת ומספקת. אני מאוד שמח שזה ככה".


2. בית:  
איתמר: "בית זה לירוני זוגתי ופוצ'קי (ג'יימי) הכלבה שלנו, זה מקור השקט שלי".
פרץ: "הבית ברמת אביב אבל תכלס אני חי במשרדי פיינשמקר בתל אביב".
3. ילדות: 
איתמר: "ילדות נאיבית רומנטית בין הפרדסים, פתח תקווה של שנות ה-80, גוגואים, חיי שרה ושטיפת מכוניות בשביל 10 שקלים, רושמים במכולת והופכים קלפים במחיאת כף (אלוהים כמה שזה היה מטופש...) מי ידע בכלל מה זה מותגים...".
פרץ: "הילדות שלי הייתה למשפחת אומנים בוהמית, אז הזכרונות הם של מסיבות פרועות שנערכו אצלנו בבית עם שחקנים, ציירים, משוררים וסופרים".
4. לא יודעים עליי ש... 
איתמר: "רוב חיי המקצועיים הייתי טבח, אין משו שתרם לי יותר כדי להתמודד עם עולם ההפקה".
פרץ: "סבא שלי היה משורר שהוצא להורג, אני קרוי על שמו וכך גם כמה רחובות בארץ ובעולם. עוד משהו שאולי יעניין זה שלמדתי ייעוץ זוגי ואני משתמש בטכניקות שלמדתי כשאני מביים על הסט. ועוד משהו מעניין זה שאבא שלי נשוי בפעם השישית".
5. הישג: "סדרת האבות של האגיס, זה מהלך שהתבשל אצלנו בראש לפני יותר משנה ומה שבעצם גרם לנו להפוך מחברת הפקות רגילה של פרסומות לחברת תוכן, היום כשהמהלך יצא לאור אני חושב שהמעגל נסגר ואנחנו לגמרי בהיי".
 
לדברי פרץ, "סדרת האבות היא שיא יצירתי מבחינתי, גם בגלל שזו יצירה אישית וכנה שלי, שגם ביימתי וגם כיכבתי בה. התחושה הייתה שאני עושה אומנות ולא עבודה. בכלל ההחלטה לעבור מעולם של פרסום לעולם של תוכן נייטיב הייתה מהלך שמסמן טופ קרייריסטי". 
6. רגע מכונן: "בכנס אפי האחרון יוסי לובטון, מנכ"ל באומן בר ריבנאי, פירגן מאד על המהלך שלנו עבור "הברקות של ניקול", זה מבחינתנו היה מאד מרגש, בגלל כמה שאנחנו מחזיקים מיוסי לובטון, ובעיקר בגלל שזה היה המהלך הראשון שלנו. איתמר מוסיף, כי "זה המקום גם להודות למיכל בן חיים מנהלת השיווק של ניקול שהאמינה בנו וברעיון שלנו "ההברקות של ניקול"- תודה מיכל". 
פרץ מציין עוד כי "המהלך זכה להכרה גם בכנס גוגל ויוטיוב". לדבריו רגע מכונן נוסף היה "הרגע בו נווה, מנהלת מחלקת הפקה במקאן, חיברה אותי ואת איתמר כדי שנספק לללקוחות מקאן פתרונות הפקה לדיגיטל. מייד נוצר הקליק, 3 חודשים אחר כך כבר היינו אחרי קמפיין טלוויזיה ראשון ל-Styleriver בטלוויזיה ביחד עם HOOLIGANS.


7. רגע מביך:  
איתמר: "אני רגיל להיות מאחורי הקלעים, רגע מביך בשבילי זה אפילו עכשיו בראיון זה".
פרץ: "אני לא מובך בקלות". 
8. מודל לחיקוי: 
איתמר: "ת'כלס אבא שלי, בעבר מהנדס ב'טבע', כיום יועץ לחברות בינ"ל, אנחנו מאד שונים ואני מנסה ככל האפשר לצמצם את הפערים, הוא סופר רציני, יסודי ובעיקר תותח. הלוואי עלי..."
פרץ: "האנק מודי גיבור הסדרה קליפורנקיישן".  
9. חלום:
איתמר: "אני מת לפתוח עסק של פאסט פוד, כזה שבאמצע הלילה תרד בפיג'מה ותסע את כל העיר כדי למנצ'ס, זה בוער לי בנשמה מאז ומעולם ואין לי ספק שזה חלום שיום אחד אגשים".
פרץ: "לפתוח שלוחה של פיינשמקר בניו יורק, מכור לעיר הזאת..."
10. מתחרים: "אין ממש תחרות בינינו, אבל יש משרד פרסום אחד שעושה עבודה טובה בכלל ותוכן טוב בפרט עבור לקוחותיו וזה באומן, הם מאוד מושחזים וחיים את הדינמיות האינטנסיבית של ענף הפרסום. למשל עכשיו עשו את קמפיין התוכן המעולה של הזקנים לסופרפארם ולמותג הבית Life".
טיפ קטן לסיום:
איתמר: "תקשיב טוב לבטן שלך ולך איתה, את הרוב אני לא יודע, אבל האינטואיציות שלי הן הפקטור המשמעותי בקבלת החלטה ואני חושב שזו הדרך היחידה".
פרץ: "רוצים טיפ? לכו להברקות של ניקול".
 
ועוד משהו קטן - מה אנדר רייטד בעיניכם: "הלקוח, הוא שוחה במותג שלו, הוא מכיר את הלקוחות שלו, שיתוף פעולה איתו מחוייב להצלחה". 
ומה אובר רייטד: "הלקוח, אנשים מנסים כל הזמן לרצות את הלקוח לפעמים כמעט בפחד - העיקר שהלקוח יהיה מבסוט, ספק צריך לתת את האמת המקצועית שלו".

תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    מת על שניכם!!! אלופי עולם!!! (ל"ת)
    חיים 08/2015/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מצחיק שבסרטון
    נעמי 08/2015/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כתוב גבינה ומיד מתחלף לנקניק (כן כן ראיתי בסוף שזה שקית אחרת חדשה) הקופי לא דתי
    סגור
  • 8.
    איתמר תמיד ליקק לחורים הנכונים גם
    נעמה זבידה 08/2015/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למיכל בן חיים המכשפה
    סגור
  • 7.
    כל כך מגיע להם
    י. פרידמן 08/2015/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנשים מוכשרים, מביני עניין, מקצוענים ובייחוד - בני אדם. תל חי.
    סגור
  • 6.
    איתמר תמיד היה פוליטיקאי ממזר שיודע
    מנחם 08/2015/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למי צריך להתחבר כולל מיכל בן חיים ''החמודה'', אני בטוח שיוסי לובטון נורא מתרגש מהאיזכור והתודות...נו פוליטיקאי כבר אמרנו! קצת שקוף הפעם...
    סגור
  • טען עוד
  • קנאי (ל"ת)
    מושיקו 08/2015/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מקאן
    מקאן 08/2015/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקאן
    סגור
  • 4.
    תותחים
    האיש עם הנרגילה 08/2015/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שני מלכים. חושב שאתם מפיקי על ואנשי התוכן של העתיד. בהצלחה בפרוייקט האבות ובפרויקטים הבאים
    סגור
  • 3.
    פרץ הוא אליל ואיתמר נסיך (ל"ת)
    אני 08/2015/06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 2.
    חמודים (ל"ת)
    חמודים 08/2015/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שני תותחים! (ל"ת)
    ריבי 08/2015/06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור