פרסום ושיווק

'תמנון' נכנסת בכולם: צוחקת על קסטרו, אמריקן איגל, פוקס, Hoodies ובר רפאלי

מוכר שחציו גבר עם ראש נשר מדומה לאמריקן איגל, אישה עם ראש ברבור היא למעשה Hoodies שהפרזנטורית שלה היא בר רפאלי. וזה עוד לא הכל
משה בנימין |  48
תמנון (צילום יח"צ/ יוטיוב)
אם אתה רוצה להיות בליגה של הגדולים כדאי שתתחיל לשחק עם הגדולים, או לפחות תתגרה בהם. זה הרעיון מאחורי הפרסומת החדשה של מותג האופנה תמנון שמנסה למצב את עצמו בשורה אחת עם שחקני האופנה הגדולים בישראל וצוחק עליהם תוך כדי. 
פרסומת חדשה של המותג שממשיכה את רעיון ה-WOW שאיתו הוא רץ בשנה האחרונה מציגה את קסטרו, פוקס, אמריקן איגל ו-Hoodies, או יותר נכון בר רפאלי כדמויות חצי אנושיות-חצי חיות המייצגות את המותגים. הפרסומת שצולמה בכיכר המדינה מציגה את הפרזנטורית של תמנון כשהיא צועדת במתחם לאחר שסיימה את קניותיה בתמנון ועל ידה היא נושאת שקיות בגדים של המותג. במהלך צעדת ה'שופוני' שלה היא חולפת על פני החנויות המוזכרות ומתוכן מביטים בה המוכרים-חיות בעיניים מקנאות-מעריצות.
'אמריקן איגל' מוצגת באמצעות מוכר שחציו גבר וראשו ראש נשר כשהוא מביט בתמיהה בלקוחה של 'תמנון', רשת Hoodies מוצגת באמצעות אשה שראשה ראש ברבור - רמז ישיר לפרזנטורית המפורסמת בר רפאלי - כשזו מסדרת סחורה על המדף כשהיא לבושה בעליונית קפוצ'ון ומסתובבת בהפתעה ללקוחה של תמנון. 'קסטרו' מיוצגת על ידי מוכר שמחופש לפידל קסטרו - המנהיג הקובני - שמרוב תדהמה מפיל מפיו את הסיגריה שלשפתיו. אחרונה חביבה מוצגת רשת פוקס בדמות מוכרת שעומדת על מפתן הכניסה לחנות - גוף אשה וראש שועל שגם פולטת ייבבה בכיינית.  
הקמפיין יעלה הערב (יום ד') לאוויר ומעניין לראות מה תהיה התגובה של 4 רשתות האופנה לפרובוקציה מצד תמנון. שוק הפרסום הישראלי אינו משופע בפרסומות שנוהגות לאזכר את המתחרים באופן גלוי או אפילו מרומז. עם זאת ישנן מספר דוגמאות, כגון: התחרות בשוק המים שהובילה את נביעות למלחמה מול ברי המים, פרסומות בשוק הסלולר נוהגות להילחם ראש בראש על מי מהיר יותר באמצעות הצגת המתחרים בצבעי המותג והקרבות בשוק רשתות המזון מתמקדות בעיקר בשורה התחתונה של החשבונית.   

 

מאחורי הקמפיין עומד משרד הפרסום JWT ישראל שיכול לסכם מבחינתו שבוע מוצלח מאוד שהחל בזכייה בתקציב הפרסום של הדיוטי פרי, שיוביל לקמפיין חדש שיעלה לאוויר בקרוב, לצד קמפיין דיגיטלי מוצלח למטרנה (גרופ EAT). 
ברוך ריינר, בעלים ומנכ"ל רשת 'תמנון': "אנו פועלים בישראל כבר המון שנים, ושומרים על פופולריות גבוהה בקרב הציבור. זאת למרות שאנו לא עובדים עם פרזנטור מפורסם, לא עורכים השקות נוצצות, וממעטים בפרסומים. הלקוחות שלנו מכירים אותנו ואוהבים אותנו בזכות כך שאנו מציעים להם מחירים מעולים בעבור אופנה איכותית וטרנדית. הקמפיין החדש מגיע כדי להזכיר לרשתות הישראליות את מה שהן כנראה שכחו לאורך הדרך מרוב הסחות. בסופו של דבר המשימה שלנו היא להלביש את הקהל הישראלי. אנחנו מביאים ללקוחות שלנו בדיוק את הפריטים שהם אוהבים ושמתאימים במיוחד עבורם, ולא עבור בר רפאלי או שלומית מלכה. אנו פונים ללקוח הישראלי, שמחפש בגדים מחמיאים, והלקוחות שלנו יודעים להעריך זאת. אנחנו כאן, מדורגים גבוה מאוד, ואין לנו שום כוונה להיעלם".
 
יהב דרייזין, המשנה למנכ"ל ב-JWT, מסר כי "הקמפיין החדש של תמנון הוא המשך לאסטרטגיה השיווקית של המותג למצב עצמו כאלטרנטיבה אופנתית ומשתלמת לרשתות האופנה המתחרות. בניגוד ליתר מותגי האופנה המייצרים בולטות תקשורתית בעיקר ע"י פרזנטורים נוצצים ויקרים אנחנו מצאנו דרך קריאטיבית ומפתיעה להפוך את המתחרות עצמן לפרזנטוריות שלנו".
קרדיטים:
משרד פרסום - JWT ISRAEL
מנכ"ל - יורם דמבינסקי
משנה למנכ"ל ואחראי קונספט - יהב דרייזין 
ארט - עירן ששון 
סופרוויזרית - שירלי אנגל,
מנהלת הפקה - שרון בן דוד 
חב' הפקה - ג'ימיני 
במאי - גיא בולנדי 
פוסט - תמיר וויס 
צלם - לאל אוטניק 
מוזיקה - KNOB
תגובות לכתבה(48):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 34.
    מעולה סוף הדרךךךךך
    נעמי 03/05/2016 20:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה רעיון פצצה!!!!
    סגור
  • 33.
    שאפו! (ל"ת)
    נתי 03/05/2016 12:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 32.
    פרסומת שצריכה להגיע עם הסברים היא פרסומת לא טובה
    בן 18/04/2016 15:17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה שלא הבנתי זה למה הדוגמנית לא נראית כמו תמנון? אז אולי הרעיון היה ברור יותר.
    סגור
  • 31.
    איך קוראים לשיר?????????? (ל"ת)
    שיראל 14/04/2016 18:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 30.
    רעיון קטן לאיש קטן... (ל"ת)
    רפאל 13/04/2016 09:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 29.
    מי הבין את זה חוץ מהפרסומאי??
    רפי 08/04/2016 13:08
    הגב לתגובה זו
    3 5
    במקום לנגח עדיף היו מתרכזים בלהציע את מרכולתם. זאת לא פרסומת לספארי
    סגור
  • 28.
    המהלך הצליח
    יוני 08/04/2016 00:44
    הגב לתגובה זו
    4 2
    והרי למה נועדה פרסומת אם לא לעורר את דעת הקהל וליצור עניין? אין פה שום דבר גאוני מעבר לעובדה שהם הביאו את עצמם לקדמת הבמה וטיפה יותר לתודעה (לפחות לכמה שבועות הקרובים), וכל התגובות פה גם הן חלק נכבד בזה. מהלך טוב ומוצלח שלהם, שבתכלס אין להם מה להפסיד ממנו
    סגור
  • המהלך מצליח רק אם הקופות מתמלאות
    חבוב 13/04/2016 12:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתודעה (התכוונת ל'מודעות') לא סופרים כסף, לעומת זאת זמן אוויר בטלויזיה עולה הרבה כסף, כך שיש מה להפסיד אם אתה פותח את הקמפיין בהפסד
    סגור
  • 27.
    תמנון
    מיכל נוי 07/04/2016 20:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה שם הדוגמנית המופיעה בפרסומת?
    סגור
  • 26.
    בוקר טוב באמת
    עמית 07/04/2016 00:28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סוף סוף מותג שלא מפחד מהצל של עצמו
    סגור
  • טען עוד
  • 25.
    ראיתי עכשיו בטלוויזיה ורק עכשיו הבנתי
    בוז 06/04/2016 23:22
    הגב לתגובה זו
    6 7
    הבנתי את כל ה"מסרים הסמויים" כביכול שהיו בסרטון. אחרי שקראתי אותם פה - באייס. ליבי עם הלקוח שרוצה (ובצדק) לצאת ראש בראש מול המתחרים הגדולים וקיבל פרסומת שאף אחד, אף פעם ולעולם לא יבין. נו באמת, מי יקשר בין ברבור לבר רפאלי. שועל ופוקס. זה לא עניין של אינטיליגנציה, זה לא עניין של זילזול בקהל היעד, כי כשבנאדם רואה פרסומת הוא לא חושב שהוא אמור לפתור תשבץ. ואם יש אנשים שיוצאים נגד הפרסומת, זה לא בגלל קנאה (ואף איש קריאייטיב שאפתן לא שוקל אפילו להגיע למקום אפור כמו JWT), זה בגלל רמיסת הענף וניצול של לקוחות שסוף סוף היו מוכנים לשים כסף על פרסום ראש בראש ומה שעשו איתם זה את הבדיחה הסמויה והלא ברורה הזו. תתביישו על מה שעשיתם. חוצמזה, ביצוע והפקה בת זונה. הקונספט והרעיון הוא מינוס גדול לענף. ותודה על הקומוניקט.
    סגור
  • מצטער לחדש לך...
    אברי 07/04/2016 18:05
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אבל לא כולם חסרי יכולת חשיבה וקישור בסיסיים כמוך... תמנע מלהשתמש במלה "אף אחד" כשאתה רוצה לומר "אני"
    סגור
  • וגם אני ...פרסומת מטומטמת. לא פחות (ל"ת)
    רפי 08/04/2016 13:10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 24.
    קנאות ובוז ? כנראה שעבד להם.
    רויטל 06/04/2016 21:19
    הגב לתגובה זו
    4 3
    תמנון עד לא מזמן לא טרחה להשתמש בפרסום כלל ועבדה מעולה. כרגע היא ממתגת את עצמה מחדש מעבר להיותה הזולה בשוק והפרסומת עושה זאת מעולה. לא, כי בטח עדיף שוב דוגמניות שמראות עור ותחת כי זה בטח ממש יצרתי. ולכל הטרחנים כאן כולנו חולמים לעבוד שם אז שתו כוס מים קרים ותנוחו.
    סגור
  • 23.
    מאיפה להתחיל
    חיים 06/04/2016 20:36
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מיושן. לא אמין. לא חכם. פשוט נורא
    סגור
  • 22.
    wow
    wow 06/04/2016 19:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    wow
    סגור
  • 21.
    ''אחראי קונספט'' פחחח מה יהיה עם האגו שלכם ?!!! (ל"ת)
    מומו 06/04/2016 17:54
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 20.
    אחד המגניבים!
    רוני 06/04/2016 17:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מישהו פה פתח חזית
    סגור
  • 19.
    קסטרו פותחים שמפניות
    תודה לא. הקונפסט 06/04/2016 16:51
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לוקחים השנה בהליכה
    סגור
  • 18.
    איזו קנאה, איזה אגו פגוע.. לקרוא ולצחוק
    דורי 06/04/2016 16:51
    הגב לתגובה זו
    8 1
    וואוו, פעם ראשונה שאני קורא תגובה תגובה. מרתק. הייתי שם את כל הבכיינים הקנאים בבית האח הגדול, ומצמיד להם פסיכולוג. אני ממש לא מהענף אבל מיד מזהים תגובות כיפיות של "עוברי אורח" ותגובות מתוך הענף. אפילו מחמאה אחת (נדמה לי) המשרד עם השם המצחיק הזה לא קיבל. והביקורות? על דבר אחד בלבד! ה IQ של הצופים בקשר להבנת הנקרא. מסקנתי, אם כך, כל הפרסומת מצויינת ורק בגלל בעלי החיים היא חרא. שכל אחד יגש למראה ויציץ בדבשת שלו. לפעמים אני כצרכן יושב המום ולא מבין מה רוצים ממני. פה, כשעסקינן בנשים מודרניות, אי אפשר עליהן. אין מצב שהקונות של ימינו לא יקלטו בשנייה ורבע את המסר.
    סגור
  • תגובה יפה! כל המשמיצים פה זה אותו בן אדם
    נעמי 03/05/2016 20:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרי זה שקוף. אתם יודעים, לפעמים אני מפחדת לעשות את הפריצה הגדולה שלי בחיים רק כדי שלא כל מיני אפסים מהעבר הרחוק שלי יתחילו לפתוח בטוקבקים.
    סגור
  • הו! איזה כיף היה לקרוא את תגובתך דורי...
    אברי 07/04/2016 18:18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סופסוף בנאדם עם שכל בקודקוד וראייה אובייקטיבית על רמת התגובות המגוחכת כאן. שמחתי לקרוא שיש עוד אנשים שאשכרה רואים דרך חוסר הפרגון הכל כך מעליב של אנשי התעשייה, במיוחד אלו שמפקפקים באופן גלוי ומגעיל ברמת המשכל של הצופים.
    סגור
  • 17.
    עבודת אלילים (ל"ת)
    אור174 06/04/2016 16:28
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 16.
    על מי אתם עובדים?!
    באותה ליגה? 06/04/2016 16:23
    הגב לתגובה זו
    7 3
    תמנון שמוכרת בגדי שוק בשקל תשעים מתחרה ראש בראש בקסטרו ובאמריקן איגל? ככה משנים מיצוב? בזבוז של כסף ומשרד שעשה חתיכת סיבוב על הלקוח
    סגור
  • 15.
    אחראי קונספט. מצחיק ועצוב בו זמנית
    ביזיון של פרסומאים 06/04/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
    8 2
    לא ברור איך יורם ממשיך לשלם משכורת לאיש הזה...
    סגור
  • לאן נעלמו הקריאטיב ?
    אחראי קונספט 06/04/2016 17:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איפה איפה איפה מחלקת הקריאטיב???? איפה איפה איפה האסטרטגיה ?????
    סגור
  • 14.
    פשוט וקליל. אהבתי (ל"ת)
    מורן 06/04/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    סוף סוף משהו חדש ובולט בענף הזה
    שירה 06/04/2016 16:11
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אחראי קונספט. פחחחח
    סגור
  • 12.
    תחזרו כולם למלונה
    ארי 06/04/2016 16:09
    הגב לתגובה זו
    9 0
    בהתחשב בזה ששום משרד לא עשה משהו מעניין בשלוש שנים האחרונות, קפלו כולכם את הזנבות שלכם ותחזרו למצוץ לאיזה לקוח. פרסומת לגטימית וחביבה מאד, בטח ובטח עם מה שיש לשוק המקומי להציע.
    סגור
  • 11.
    ל-7
    אחראי קונפסט 06/04/2016 16:02
    הגב לתגובה זו
    9 2
    יהב חולה פרסום ומקפיד ששמו יופיע על כל שיט שהמשרד מייצר בשביל לקדם את עצמו למשרד הבא (מחליף כל שנה-שנתיים).
    סגור
  • קנאי! (ל"ת)
    דורי 06/04/2016 17:01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 10.
    אוי זה מביך
    אני 06/04/2016 15:36
    הגב לתגובה זו
    8 2
    יש את זה ביותר תת רמה ומביך?
    סגור
  • 9.
    פרסומת מעולה! (ל"ת)
    שמרית 06/04/2016 15:19
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 8.
    פרסומת לפירסומאים איך זה משרת את המותג? מה זה חשוב. העיקר האגו. כלכך אתמול... (ל"ת)
    איריס 06/04/2016 15:11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 7.
    באמת??
    אורי 06/04/2016 14:55
    הגב לתגובה זו
    19 3
    המצאתם משהו? הבאתם משהו חדש? האם בלי הכתבה באייס וקמפיין היח"צ שתעשו כדי להסביר את הרעיון, מישהו באמת יבין למה התכוונתם? ואם הוא לא יבין ויחשוב שזאת סתם אישה שהולכת ברחוב ופוגשת דמויות עם ראשים משונים, בליווי מוסיקה כאילו עדכנית - האם חידשתם לו משהו שהוא לא ראה כבר בשנות ה-90? האם יצרתם אג'נדה? תפיסה חדשה? הבאתם בשורה? משהו? ולמה יהב דרייזין או איך שלא קוראים לו, מתעקש שכולם יידעו שזה הקונספט שלו? ומה יש בו בטמיר כהן שכל מי שמגיע אליו הופך לאיש מקצוע בינוני?
    סגור
  • קנאי חולני חחחח (ל"ת)
    דורי 06/04/2016 17:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אוכל את הכובע אה?
    גיא 06/04/2016 15:09
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ההנחה שצריך לחדש פשוט מוטעית. מה שנקרא, אנשי התעשייה חוטאים מלהבין את מוחו של הצרכן. למי יש כח כל פעם ללמוד מה חדש פה, הפרסומת הזו דלת תקציב וגאונית וזה מה שמעצבן. (ניטרלי לא מהתחום)
    סגור
  • 6.
    אהבתי..סופסוף רשת שמגיעה לה במה...עושה מהלך הולם (ל"ת)
    סופרסטאר 06/04/2016 14:52
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 5.
    וואו!
    צורי 06/04/2016 14:40
    הגב לתגובה זו
    7 5
    זה גרוע. ממש אבל. מעבר לזה שאין פה באמת קריאייטיב מעניין או קונספט יוצא דופן. סתם "בוא ניכנס בכל המתחרים ונעשה את זה ממש גרוע ולא קריאטיבי בשום צורה" לא ברור איך אף אחד לא עצר את זה קודם. מביך
    סגור
  • 4.
    פרסומת מטופשת של חברה סוג ז׳ ומשרד פרסום מתנשא. (ל"ת)
    פוקסי 06/04/2016 14:22
    הגב לתגובה זו
    9 7
    סגור
  • נראה לי שההורים שלך אחים
    אא 06/04/2016 15:00
    הגב לתגובה זו
    5 2
    או שכנים מה שבטוח שהגעת לעולם הזה במבחנה יכאפות
    סגור
  • נראה לי שאת תקציבאית ממורמרת שעבדה על זה (ל"ת)
    Xox 06/04/2016 15:47
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • נראה שאת תקציבאית שהיית...
    יוסף 06/04/2016 17:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חולה לקבל את התקציב. כעת את חולת קנאה.
    סגור
  • פרסומת מעולה, תמנון צוחקת כל הדרך לבנק..והמתחרים מתמרמרים.. (ל"ת)
    האמיתית 06/04/2016 14:51
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 3.
    WTF
    אחראי קונפסט 06/04/2016 14:21
    הגב לתגובה זו
    14 6
    מי לעזאזל מבין שברבור עם קפוצ'ון = בר רפאלי? שהשועל זה פוקס??? מי יתעכב לנסות להבין את זה? מזל שיש הסבר בגוף הכתבה. בטלויזייה זה לא יעזור. הדבר היחיד שברור כאן, הוא שקסטרו מקבלים בוסט.
    סגור
  • צריך תרגום בגוף הפרסומת (ל"ת)
    אחראי קונספט 2 06/04/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 2.
    צעד מעניין וביצוע חמוד מאוד (ל"ת)
    קלבסה 06/04/2016 14:11
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 1.
    חמיצר מתהפך בקברו (ל"ת)
    מה? למה? 06/04/2016 13:40
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור