שיווק ופרסום

בהשקעה של 100 אלף ש': מיליון גולשים נחשפו לשידורים מבלינסון בפייסבוק LIVE

משרד טוויסטד קיים עבור כללית וביה"ח בלינסון יום שידורים שעשה שימוש בפייסבוק LIVE וקיים 12 "פריצות" כולל תיעוד חי של ניתוח קיסרי. לאייס מספרים אנשי משרד הפרסום על המהלך

אלכסנדר כץ |  3
יום השידורים המיוחד בפייסבוק LIVE מבלינסון (צילום צילום מסך)
בחודשים האחרונים אחת השיחות המרכזיות בעולמות הדיגיטל היו על הצעצוע החדש של צוקרברג: הפייסבוק LIVE – שידור חי וישיר המאשר לכל אחד מאיתנו להפוך לגוף שידור לייב מכל מקום בעולם.
בשבוע שעבר היו שירותי בריאות כללית ובית החולים בילינסון הראשונים להרים את הכפפה בישראל ובמהלך שאפשר להגדירו כראשון מסוגו - כאשר הפיקו יום של שידורים חיים מבית החולים שסיפק הצצה יוצאת דופן לנעשה בו, לסיפורים אנושיים ולפיתוחים טכנולוגיים, וזאת לצד מגבלות שפייסבוק מציב בפני המעוניינים לשדר בלייב – האיסור להציג דם ואיברים פנימיים למשל, וכל דבר שעשוי לזרוע בהלה אצל הגולשים, ותרחישי אימים שעשויים לקרות במהלך היום – כמו חולה שילך לעולמו במהלך שידור, פיגוע באזור בית החולים ועוד.
על המהלך ביום שלישי שעבר היו חתומים אנשי הדיגיטל של משרד הפרסום טוויסטד, המשרד שמלווה את הצד הדיגיטלי של כללית. טוויסטד יזמו את המהלך וניהלו אותו. האירוע צולם במלואו באמצעות מכשירי אייפון 6, יחד עם מיקרופון צמוד ובהנחיית שדרן הטלוויזיה זוהר ישראל. על 12 "הפריצות" בשידור חי הייתה אחראית חברת ההפקה של אירית אמבר שמתמחה בשידורים חיים. הצוות כלל במאי, תאורן וצלם שצילם עם אייפון. על פי הערכות, עלות הפקת היום עמדה על כ-100 אלף שקלים.
דוברת בית החולים בילינסון ורד קויטל ניהלה את המהלך ברמת בניית תוכן, הפקה ויחסי ציבור שכללו שתוף פעולה עם חדשות 2 באינטרנט במהלכו שודר ניתוח ב-LIVE לכל אורכו, ושיתוף פעולה עם אתר האינטרנט של ישראל היום.
בסיכומו של יום הוביל המהלך לתוצאות טובות: בתקציב לא גדול מדי, צפו בשידורים נכון לאתמול (יום א') אחר הצהריים, 5 ימים לאחר האירוע, כ-300 אלף איש (אורגני וממומן), האירוע זכה לחשיפה של יותר ממיליון איש בפוסטים (900 אלף ביממה שלאחר האירוע, א"כ), ופעילות יח"צ מוגברת שזכתה לחשיפה במהדורות החדשות ובעיתונים.
 הכתבה ב'חדשות 10'
"אנשים אוהבים את הלייב כי הוא בלי מסיכות. בלי חדר עריכה. אותנטי וטבעי", קובע אלון מוליאן, מנכ"ל טוויסטד, בשיחה עם אייס. "קצת נמאס לנו בתור אנשים משידורים ערוכים ופוטושופ". לדבריו, פייסבוק LIVE "זו טכנולוגיה פשוטה אבל חדשנית מאד. אין ספק שבעוד שנה שידורים חיים ייראו אחרת. אנחנו ניסינו לשמור על האיזון שבין אותנטיות, לבין הפשטות של שידור הלייב. אנו גאים מאד שהייתה לנו ההזדמנות לבצע את טבילת האש הראשונה בתחום עם לקוח שהוא לא פחות מחלום".
אייל גן מור, סמנכ"ל קריאייטיב בטוויסטד, מסביר כי "בעידן שמאופיין דווקא בצפייה נדחית, צריך לתת סיבה ממש טובה לאנשים לצפות בשידור חי. צריך לדאוג שיהיו תכנים מעניינים, מרגשים, שגורמים לאנשים להגיב לשידור ולצפות בו בזמן אמת".
כך, במסגרת ההכנות המקדימות ליום השידורים לייב, נבנה בקפידה על ידי משרד הפרסום ודוברת בילינסון ורד קוויטל, לוח שידורים שכלל תמהיל של סיפורים אנושיים, אמצעים טכנולוגיים חדשניים, ניתוחים מצילי חיים ואפילו ניתוח קיסרי בשידור חי.
 
"כדי לבצע שידור חי מוצלח, עברנו לא פחות ממבצע צבאי", מתאר נתנאל זייד, מנהל לקוחות בטוויסטד המטפל בתקציב שירותי בריאות כללית. "בשבועות שלפני השידור הכנו סוג של פקודת מבצע". בין היתר, במהלך השידורים העמיד המשרד צוות בק-אופיס שניטר את כל תגובת גולשים וכל אזכור ברשת והגיב עליה בזמן, צוות ppc שקידם את השידורים באופן מפולח ובזמן תגובה מיידי ומחלקת קריאייטיב ואנשי תוכן שהגיבו לכל תרחיש. "לפני כל שידור נערכו בשטח טסטים קפדניים שמוודאים שכל שידור ייקלט, ייראה ויישמע מצוין", המשיך לתאר זייד. במקביל, מערכת ניטורי רשת הקפיצה כל אזכור למהלך ואפשרה תגובה מיידית מצד הבק-אופיס.
"חשוב ליידע את הגולשים במה הם צופים בדיוק, ולהכין אותם מבעוד מועד לשידור," מוסיף זייד. "לפני יום השידורים קידמנו את המאורע במדיה ובעזרת מערך היח"צ וקראנו לגולשים לעקוב אחרי העמוד ולצפות בשידורים. גם תוך כדי יום השידורים ובמהלך תנועה טירגטנו את הקהלים הרלוונטיים שלנו על מנת למקסם את החשיפה ולחשוף גולשים נוספים. הקפדנו על הקווים המנחים של פייסבוק ותוכן שמותר או אסור לשדר, וזה כמובן כלל גם הסכמה מלאה וחתומה של כל אחד מהמצולמים להשתתף. יש עבודת נמלים לא קטנה מאחורי יום כזה".
"כלי הלייב מאפשר לאנשים לצפות גם בשידור ישיר, אבל גם להשלים פערים אחר כך בזמן שנוח להם", מסביר מנהל תחום התוכן בטוויסטד נאור נרקיס את המשך העלייה בצפיות. אחרי הכל, מעבר לפייסבוק, שותף מהלך הלייב על ידי רבים מכלי התקשורת בישראל וגם בוואטסאפ ותוכנות המסרים המיידים. "השווי הכספי של החשיפה בכלי התקשורת השונים, שווה ערך לקמפיינים של מיליוני שקלים, ובאמצעות קריאייטיב מנצח אפשר להשיג את החשיפה הנכונה בהרבה פחות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    איזה גבר
    משה 05/2016/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האבא הקול הזה ממש גבר גבר
    סגור
  • 2.
    תמשיכו לזרוק כסף בטלויזיה (ל"ת)
    אבי 05/2016/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    אירית אמבר לא איריס אמבר! חחח (ל"ת)
    אירית אמבר 05/2016/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור