שיווק ופרסום

גל עזיבות? 5 אנשי קריאייטיב פרשו מגיתם ב-4 חודשים

"יש תחושה שהמשרד אימץ לעצמו אג'נדה של אנחנו 100% לקוח והם אפילו אומרים את זה בריש גלי - וזה בא על חשבון מחלקת הקריאייטיב", אומרים גורמים בגיתם. אבל בכיוון ההפוך הצטרפו דניאל זקס, נגה קרה, עידו מימון ומעיין טירנגל - שחזר כיועץ חיצוני
משה בנימין |  32
דני יעקובוביץ (צילום משה בנימין)
קשה שלא להתעלם מהשינויים האחרונים במחלקת הקריאייטיב של גיתם BBDO - תוך 4 חודשים בלבד, 5 אנשי קריאייטיב בכירים עזבו את המשרד: שגיא בלומברג, ירון פרל, אידה מרקוביץ', יעל גרזון ורן אלון - האחרון לעזוב את המשרד. מנגד הכיסאות לא נותרו פנויים והמשרד גייס אנשי קריאייטיב חדשים למחלקה שבראשה עומד דני יעקובוביץ'. עם זאת נשאלת השאלה מה עומד מאחורי מגמת פרישה שכזו בתקופת זמן קצרה כל כך.
כמו תמיד, האמת נמצאת איפה שהוא באמצע בין דברים שמשמיעים עובדי גיתם שלא לייחוס, ואף ביניהם הדעות חלוקות, לבין הזווית של גיתם ויעקובוביץ'. "יש תחושה כללית שהמשרד אימץ לעצמו אג'נדה של אנחנו 100% לקוח והם אפילו אומרים את זה בריש גלי - וזה בא על חשבון מחלקת הקריאייטיב". כך לדברי גורמים בגיתם שמנסים למצוא את הסיבה לפרישת אנשי הקריאייטיב.
"מצד אחד" הם מוסיפים, "כשדני (יעקובוביץ', מ"ב) לקח את המושכות לידיו אחרי ששני גרשי פרש, עבודת הקריאייטיב הפכה לפחות מסורבלת, אבל מצד שני לדני תמיד היה נוח להוציא את כולם מרוצים, בעיקר בקומות הגבוהות וכך יוצא שבמקומות שצריך להילחם על קריאייטיב טוב, יש וויתור. זה נדמה כאילו מישהו שם את המפתחות בידיים של מחלקת התקציבאות וחיזקו אותה בדרך שממש מקשה על העבודה של מחלקת הקריאייטיב".
הגרסה המתונה יותר של האירועים מוסברת על ידי עובד אחר בגיתם שאומר לאייס כי "גיתם נאבק כמו כל משרד, וזו לא תקופה קלה. זה לא שונה ממה שאנחנו שומעים במשרדים אחרים וקשה לי להסכים עם הדברים האחרים שנאמרו על המשרד. נעשים במשרד שינויים רבים ורואים שהוא מנסה צאת לדרך חדשה וכשיש רעיונות חדשניים נלחמים עליהם בכל הכוח - זה לא שהשנתיים האחרונות היו כאלו פוריות ברמת הקריאייטיב בענף בכלל".
עוד הוא מוסיף כי "זה לא פשוט לנהל מחלקה כמו זו שבגיתם. דני יותר וותיק אפילו מהמנהלים שלו והם בעצמם לא גדלו בתוך עולם הפרסום ולא מכירים את כל המלחמות הקטנות בין הקריאייטיב ללקוחות. לעידו (הר-טוב, מ"ב) יש אינטואיציות מאוד חזקות לפרסום - הוא רעב, המינוי שלו נכון והוא לומד המון, אבל דני צריך לנהל מחלקה כשמעליו יש מנהלים שלא מחזיקים בידע נצבר כמו שיש לו ותוך כדי להילחם כשצריך".   
יעקובוביץ' שעומד בראש מחלקת הקריאייטיב של גיתם מתייחס לדברים ואומר לאייס: "קודם כל צריך להביט על זה בהסתכלות רחבה יותר - יש כסאות מוסיקליים בכל 5 המשרדים הגדולים בישראל וגם גיתם חלק מזה". לגופו של עניין אומר יעקובוביץ': "בחלק מהמקומות מאד הצטערתי על אנשי הקריאייטיב שעזבו את המשרד ובחלק מדובר בהליך טבעי שיש בו הזדמנות גדולה לחדש ולהצעיר את המשרד. אני לא רוצה לפגוע באף אחד אבל יש מקומות שהפרישות הן דווקא דבר בריא - לא על כל טאלנט שווה 'להתאבד'".  
עם פרישתם של החמישה הצטרפו למשרד בחודשים האחרונים דניאל זקס, נגה קרה ועידו מימון. השניים הראשונים שחוזרים לגיתם שבו עבדו בעבר - מונו למנהלי קריאייטיב - ומימון נכנס לתפקיד חדש שנבנה לפי מידותיו בגיתם כמנהל קריאייטיב דיגיטל. מנגד, גרזון, מרקוביץ' ואלון מצטרפים למקאן תל אביב ופרל הצטרף למחלקת הקריאייטיב של באומן בר ריבנאי. חיזוק מעניין נוסף שגיתם נעזר בו לאחרונה מגיע מכיוונו של מעיין טירנגל, לשעבר בגיתם, המייעץ למשרד בנושאי דיגיטל במה שעשוי אף להבשיל לכדי חזרה למשרד. 

הבוסים של גיתם. עדו הר-טוב ועמית לבני

יעקובוביץ' מודה שיש מקום לשיפור ואומר לאייס: "האם אין מקום לביקורת - ודאי שיש מן הסתם, אבל כל אחד בוחר לראות את הצד שלו. החזרנו למשרד אנשים טובים שעבדו בו בעבר בנוסף לגיוסים אחרים של אנשים מוכשרים וזו ההוכחה הטובה ביותר לכך שיש מי שמזהה את הפוטנציאל והרצון לעשות דברים אחרת". על הטענות לחיזוק מחלקת התקציבאות על חשבון הקריאייטיב הוא אומר: "אני לא יודע איפה זה פוגש את המציאות - יכול להיות שמדובר במשחקי כיפוף ידיים נקודתיים בין הקריאייטיב לתקציבאות".
על פניו, פרישת מנהלי הקריאייטיב לא מגיעה על רקע שאינו מקצועי, עובדה שבמבט מסוים יכולה דווקא לעמוד לטובת המשרד, שכן לא עולות טענות על יחסי אנוש לקויים שיכולים להסביר את המגמה, אם יש כזו. עם זאת כששמים את העניין הטהור והמהותי של הקריאייטיב על השולחן - יש בגיתם מי שאומר ש"בסופו של דבר המשרד צריך לשאול את עצמו לאן הוא הולך. במשרדים אחרים, לטוב ולרע זה ברור יותר, אבל בגיתם אין דרך ברורה בקריאייטיב ומעבר לכל זאת, הבעיה העיקרית היא שמנהלי המשרד לא מבינים שיש בעיה ופוטרים את זה בכך שזה הליך טבעי".
מבחינת יעקובוביץ' - הגב שהוא מקבל מעידו הר-טוב ועמית לבני לא השתנה כהוא זה. "התפקיד שלי זה להביא רעיונות גדולים ופורצי דרך, בלי קשר לכסף. אני נמדד על פי תוצרים קריאייטיביים בלבד ומקבל לכך את הלגיטימציה מעידו ועמית. אם יש מישהו שלא יודע לאן אני לוקח את המשרד ומה הקו שלו אז הוא כנראה לא מחובר מספיק, כי מהלכים כמו סלקום TV, אופטיקנה ו-FOX הם קו ברור של עבודות שמדברים עליהן. זה לא תמיד מצליח ולא בהכל אבל זו האג'נדה הברורה שלנו גם אם אנחנו לא צועקים את זה".
תגובות לכתבה(32):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    גועל נפש של תעשיה
    ברטר קופירייטר 08/2016/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעשיה של כלבים. עלק אנשים קראייטיב, זאבים בעור כבש. חולירות - סעו לאמסטרדם ותישארו שם. תעשיית הפרסום בארץ מקבילה לתעשיית הזנות - רק ששם זה לא חוקי וכאן הכל רקוב מבפנים באצטלה של הכל טוב, פאן ושמח בהשקות כשבפנים מתחולל הרוע בהתגלמותו. לכו תעשו חמוציות ברוטב שום ותעופו. אנשי תעשיה מתנשאים בלי שיהיה להם על מה. סעו ללפלנד ותפרסמו את נילס.
    סגור
  • 23.
    דני איש יקר אבל......
    אחת שעבדה שם... 08/2016/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דני איש יקר אבל- תאכלו את הדייסה שבישלתם....
    סגור
  • 22.
    משרד מצ׳עמם עם קריאיטיב מצ׳עמם
    מ.ר 08/2016/07
    הגב לתגובה זו
    6 0
    למרות גודלו של המשרדף יעקובוביץ׳ בקושי מצליח לגרד 3 עבודות להראות סוג של קו קריאטיבי. סלקום TV, הוא בז׳אנר יגאל שמיר , בוא ניקח טלאנט וננסה שלא להרוס לו, נביא בוחטה של מדיה וכנראה זה יעבוד. זה לא אומר כלום כל דני או על הצוות שלו. זה אומר שהם לקחו את הדבר החם באותו רגע. שילמו לו, ונתנו לו לכתוב. פוקס זו בושה בכל רמה. כשנזכרים מה עשו בעבר בזרמון גולדמן, זה מביש שבעתיים. לאופטיקנה כנראה היה משהו, אבל זה שיעקובוביץ׳ אומר שהיה דיבור - זה כנראה במסדרון המשרד הפרטי שלו. התקציבאות מסרסת שם כל חלקה טובה. דני נחמד ככל שיהיה - לא מביא תוצאות כבר הרבה זמן, כאלה שבאמת אפשר וצריך לדבר עליהן. האם זה המשרד הכי גרוע בעולם? ממש לא. האם זו סיבה שאנשים פורשים מהמשרד בהפרש זמנים קטן? בהחלט כן.
    סגור
  • 21.
    כמה מילים על גיתם
    גיתמיסט לשעבר 08/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני כותב בעילום שם, רק כי זה ממש לא מעניין מי אני, אבל - ביליתי תקופה במשרד הזה ועד לא מזמן. מאחל לכל מי שטינף כאן לעבוד במשרד שמייצר כזו רוח התגייסות ואווירה טובה. האם הכל מושלם? ממש לא? האם שם נפתרות כל הרעות החולות של הענף? גם לא. אבל מדובר בבית חם, באנשים איכפתיים ובמשפחה אמיתית שדני הוא אחד מעמודי התווך שלה.
    סגור
  • 20.
    תחום הפרסום מת, גוגל ופייס חיסלו אותו. לברוח! (ל"ת)
    האמת המרה 08/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    לדני ולכל החברים מגיתם...
    גמבה 08/2016/04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הכתבה של משה לגיטמית, התגובות כאן למטה לעומת זאת, אינן לוקות בצרות עין כי אם בעיוורון מוחלט! הכוונה היא זדונית ורגשנית ולא מקצועית ועניינית, כפי שיעידו השפה והניסוח. במקצוע שלנו, לטובה ולרעה, העבודה דיברה והעבודה תדבר. כל השאר, זוטות.
    סגור
  • 18.
    גיתם זה בית
    כנסו 08/2016/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא להאמין כמה רוע, קנאה וצרות עין יש בבן אדם אחד. אתה חושב שמזיז למישהו מה אתה חושב? גיתם זה בית
    סגור
  • 17.
    יש עיקרון מנחה אחד בארגונים מסוג זה, שכר הבכירים
    סה לה וי 08/2016/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פעם הסתובב הרבה כסף המשרדי פרסום, שפכו כספים רבים על אנשי קריאייטיב במשכורות פינוקים ובונוסים, המנהלים השתכרו מעולה וגם העובדים. היום המנהלים רוצים לשמור על השכר המפניק של40-50 אלף בחודש, צריכים לעבוד קשה כדי לשמור על פס ייצור איכותי עם משכורות לא ראויות, לכל סמנכ"ל בכל המחלקות במשרדי הפרסום מוגדר תקציב למשכורות אם הם חורגים ממנו זה לא יאפשר להם את הכסף שהם מקבלים. אנשים מקבלים את השכר שלהם בעצם בטייטל בוא תהיה מ.קריאייטיב ונראה עד סוף השנה אם אוכל להשיג לך עוד 500 ש"ח. אז כשרעבים ועובדים קשה נוצר תסכול נוצר מרמור ו... תחלופה. מי שחכם ועיניו בראשו יתחבר לצד המרוח בחמאה הולנדית בפרוסה
    סגור
  • 16.
    כשעידו הר טוב אוחז בהגה אני לא דואג (ל"ת)
    שי 08/2016/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    דנידין ומסעותיו מסביב לגלובוס (ל"ת)
    טל 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 14.
    משנה למנכל
    אליקה 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מישהו דיבר על הכוחנות של תקציבאות? לא יכולה כבר להסתכל על הפנים המתוחות והצוואר המרוט.
    סגור
  • 13.
    גם עמית לבני עושה קריאייטיב
    אנוני מוס 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    סגור
  • 12.
    גיתמקאןאדלראובניבאומן הכל אותו חרא (ל"ת)
    יוסי קקי 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 11.
    יגאל עזרא המלך
    שרון 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הגיע הזמן שיתנו לשחקן הנשמה הענקי הזה להחליף את זה שמסתתר מאחוריי הכשרון שלו כבר שנים.
    סגור
  • כל כך לא
    צופה 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    יגאל הוא חמוד אבל לא יכול להחליף את דני, זאת האמת
    סגור
  • באמת?!
    daniel 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    0 3
    הבנאדם אחראי וחתום על כל הקמפיינים המדוברים של גיתם מהשנים האחרונות - שופרסל, אופטיקנה, פוקס, מיני, מה לא? חוץ מהריח פה שלו הוא מוש
    סגור
  • 10.
    דני שובבני
    יגאל 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    5 2
    במקום לכבד את האנשים האלה אתה מתעסק באגו ושיט ומשפטים כמו ״לא על כל טאלנט שווה ׳להתאבד׳״. תמיד היית אפס והכי כיף לדעת שאתה קורא את זה וגם קצת יודע את זה. אתה ויגאל, עוד אחד שחושב שהוא איש קריאייטיב.
    סגור
  • 9.
    רן אלון
    לא רוצה להגיד 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    1 20
    רן אלון. המרמרה שלך מסריחה למרחקים.
    סגור
  • אתה לא מתבייש?
    רן אלון 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    30 1
    את מה שיש לי להגיד על גיתם אני אומר בתוך המשרד ב-4 עיניים לדני או לעדו ולא מלכלך על אחרים בלי בושה מאחורי כינויים מומצאים באנונימיות של פחדנים. באיזו זכות אתה זורק את השם שלי בלי בכלל לדעת אם יש בזה אמת או לחשוב על ההשלכות של זריקת הרפש שלך? אם אתה גבר, בוא תגיד לי את הדברים בפנים. 0528000307. קדימה, אני מחכה.
    סגור
  • אפס מאופס
    רן אלון 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    13 1
    אני את הדברים שיש לי לומר על גיתם אומר בתוך המשרד ב-4 עיניים לדני או לעידו. אני לא מסתתר כמוך תחת כינויים מומצאים באנונימיות נוחה ומלכלך על אחרים בלי בסיס ושמץ של אמת! אם אתה באמת גבר, מוזמן לחייג עכשיו 052-8000307 ולהגיד לי בפנים את מה שאתה חושב עלי. קדימה, אני מחכה.
    סגור
  • 8.
    משרד עם נשמה , מקצוענות , ואנשים באיכות גבוהה (ל"ת)
    לקוחה 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • אז למה אנונימית? (ל"ת)
    לקוחה עלאק 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    דני גם אנחנו מצטערים שאתה המנהל שלנו
    אוי ויי 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    15 3
    שאין לך חזון חוץ מהקלישאה של לעשות דברים שמדברים עליהם. תן לי לגלות לך סוד.. פוקס ואופטיקנה זה לא הקצפת של התעשיה וגם סלקום מאוד משעשע, אבל בטח לא בגללך, ובטח לא חדשני. מה כן עשית מאז שעשית לגרשי מעשה איש קריות? התבצרת בקומה 4 ליד מקבלי ההחלטות? הבאת מנהלי קריאייטיב חדשים ובינוניים(ובעיקר זולים ב-10000₪) שמתקשים להיכנס למקום קודמיהם? אל תסתתר מאחוריי אמירות נבובות של תהליכים טבעיים ותבדוק האם אתה ראוי למושב שאתה מחמם, או לפחות תגלה מנהיגות ואחריות במקום להיות זה ששום דבר לא נוגע לו. אגב, כדאי אולי שתדבר איתנו, אנשי הקריאייטיב שלך ואל תתעלם מאיתנו, בזמן שאתה נהנה מלעשן למעלה עם אלו שמצחיקים אותך.
    סגור
  • בהנחה שאתה עובד בגיתם עדין...
    דני יעקובוביץ האמיתי 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    9 3
    העבודות לא טובות לך המנהלים בינוניים עבורך אני לא מנהל ראוי בשבילך אבל מי שלא תהיה, ללא ספק כנראה האדם הכי מוכשר בתעשיה, עדין מתעקש להשאר בגיתם!? עשה טובה ולך לדרכך, ואם לא פנו אליך אני מבטיח לדאוג לך ולמצוא לך מקום טוב יותר כדי שתהיה ממורמר פחות. שלא תגיד שאני לא קשוב.
    סגור
  • 6.
    חמישה עוזבים שלושה באים קוראים לזה קיצוצים (ל"ת)
    ג'ימי האדום 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    אין עשן בלי אש
    מיכל 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    5 2
    עדו יקירי, כדאי שתרד למטה ותבדוק למה זה קורה.
    סגור
  • 4.
    אנשים מגעילים!
    אדרי 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    3 2
    איכס רציתם ללכת לכו. מה אתם מטנפים?! מה אתם מבלבים ת׳מוח תקציבאות חזקה תקציבאות משתלטת..יש אירגון עם הנהלה חדשה, יחסית עושים יופי של עבודה. לא מתאים לכם גיתם אז תגידו יפה שלום למה ללכלך ועוד בעילום שם...איףףףף
    סגור
  • 3.
    פחחח
    פחחח 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    4 1
    קריאייטיב פחחחח
    סגור
  • 2.
    עידו מימון עושה לי נעים (ל"ת)
    מאוהבת 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • עידו מיימון זו בדיחה עצובה עם..
    ממש 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    11 9
    Roi של בורקסים בישיבה. הפעם האחרונה שהבנאדם הזה הביא רעיון שאשכרה יצא והופק הייתה כשהוא שיחק בלגו בגיל ארבע.
    סגור
  • אל תקנא חמוד, קבל חיבוק גדול (ל"ת)
    פריים ביום ראשון? 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    ריש גלי (ל"ת)
    שם 08/2016/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור