שיווק ופרסום

רמי יהושע מאחורי הקלעים של הסרט סופת חול: "חוויה מכוננת"

הפרסומאי שעומד בראש יהושע TBWA חבר למפיקי הסרט "סופת חול" בעקבות פגישה מקרית עם אסתי מקלברג, חברת ילדות שלו שנמנית על המפיקים. "אני לא יודע אם יהיה לזה המשך אבל זו בהחלט הייתה חוויה מכוננת"
משה בנימין | 
טקס פרסי אופיר. יהושע ראשון משמאל (צילום יח"צ)
פגישה מקרית עם חברת ילדות שלמדה איתו מכיתה א' הובילה את הפרסומאי רמי יהושע לקחת חלק כמפיק שותף בסרט הישראלי המצליח ביותר בשנה האחרונה - "סופת חול". סרט הביכורים של הבמאית עלית זקצר רשם את אחד ההישגים הנחשבים ביותר כשזכה בפרס חבר השופטים בתחרות הבינלאומית של פסטיבל סאנדנס ולאחרונה גם גרף את הפרס הבכיר בישראל - עבור הסרט העלילתי הטוב ביותר, בטקס פרסי אופיר האחרון.    
אז מה לפרסומאי שעומד בראש יהושע TBWA ולקולנוע הישראלי? למרות ההפתעה הראשונית עבור מי שיהושע מוכר לו בעיקר מעולם הפרסום, הוא מספר לאייס, כי "הקולנוע היה מאז ומתמיד התחביב הגדול שלי ואחת האהבות הראשונות שלי". הפגישה המקרית של יהושע התרחשה עם אסתי מקלברג שיחד עם בעלה חיים מקלברג הם עומדים בראש חברת ההפקות תותים שגם הפיקה את "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" - שזכה בשנת 2010 בפרס הסרט הישראלי הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר. 
מקלברג העבירה לידי יהושע את התסריט וזה קרא, התאהב ונרתם לסייע להפקת הסרט יחד עם השותפים הנוספים: האחים משה וליאון אדרי ויגאל מוגרבי. למעשה יהושע השתתף בהפקת הסרט על חשבונה של קרן עידוד גרמנית שהייתה אמורה להשקיע בסרט ומכיוון שהתמהמה, עיכבה את לוח הזמנים הצפוף ונפלטה החוצה. יהושע לא חושף אך על פי גורמים בתעשייה ההשקעה שלו נאמדת בכמה מאות אלפי שקלים.
"אמרתי לאסתי אני בפנים, לקחתי את החלק של הקרן הגרמנית ורצנו קדימה" מספר יהושע שמבין את מקומו לצד שאר המפיקים וניכר עליו שהשותפות בסרט מפיחה בו רוח חדשה: "הייתה התרגשות ענקית כשזכינו בסאנדנס, היינו שותפים בשיווק וזה לא קל בכלל לשכנע את חברי האקדמיה".
לפני הכל רמי יהושע הוא גם איש עסקים שקול שחושב הרבה לפני שהוא קופץ ראש להרפתקה הפסדית. לשאלה האם הניתן להרוויח מקולנוע ישראלי הוא משיב כי "קשה מאוד, אבל אני חושב שעל הסרט הזה יש לנו סיכוי לצאת 'ברייק איוון' (מאוזנים, להחזיר את ההשקעה ללא רווח, מ"ב)". לגבי עתידו בתחום הפקות הסרטים הוא אומר: "זה נורא תלוי - הסרט הזה היה ייחודי. משה אדרי הוא חבר טוב שלי וגם האמנתי באנשים ובבמאית שזה סרט הביכורים שלה".
מה שכן, עוד בטרם יהושע מחליט על עתידו בתחום יש מי שכבר מסמן אותו כספונסר הבא. לדבריו "מאז הטקס, כשהאירוע צולם ותמונות וסרטונים עלו לעמוד הפייסבוק שלי - אני מוצף בתסריטים שנשלחים אליי. מאז כבר רבים הספיקו לפנות אליי עם רעיונות ותסריטים כי זה כנראה קורץ לרבים שמכירים אותי גם כפרסומאי שכעת מעורב בתחומי האומנות. אני לא יודע אם יהיה לזה המשך אבל זו בהחלט הייתה חוויה מכוננת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה