שיווק ופרסום

כותרות טיזר הובילו גולשים לספרים הטובים בהיסטוריה

כולנו שונאים קליקבייטס שמפנים אותנו לאתר עם כתבה שלא הייתה שווה את המאמץ, אבל רשת ספרים אמריקאית מוכיחה שאפשר אחרת. במהלך דיגיטל מעולה, גולשים שהתפתו להקליק על כותרות טיזר צהובות לא האמינו למה שחיכה להם לאחר מכן
משה בנימין |  1
קליקבייט (צילום יח"צ)
מי מאתנו לא שונא קליקבייטס בפייסבוק? אותן כותרות טיזר מסקרנות שעושות הכל כדי למשוך אותנו להקליק על הלינק לכתבה שתוביל אותנו לאתר, מבלי לגלות לנו במה מדובר, אלא רק ברמז כלשהו שאמור לרתק אותנו מספיק כדי שלא נוכל לעמוד בפיתוי. בחלק מהמקרים אכן מסתתר מאחורי הלינק סיפור מעניין מספיק כדי להפוך את הקליק לשווה, אך ברוב המקרים כותרות מן הסוג של "לא תאמינו מה קרה לאיש הזה שגידל פטריות בבית.." וכו' מתגלות כבזבוז של זמן.
ולמרות זאת, רשת ספרים אמריקאית ניגשה לתופעת הקליקבייטס מנקודת מבט אחרת והצליחה להפוך את כותרות הטיזר למהלך פרסומי שמשלב בין תוכן לדיגיטל בדרך נפלאה. הרשת אמרה לעצמה "הגולשים רוצים שיחכה להם סיפור מעולה אחרי הקליקבייט? אז בואו ניתן להם את הכי טוב שיש". מאחורי טיזרים שנראים כמו עוד כותרת צהובון מהזן הטראשי ביותר הסתתרו עלילותיהן של כמה מהספרים הטובים ביותר שנכתבו אי פעם, באורך מלא, לקריאה חופשית. 
 
הרשת בשם Wild Detectives העלתה לפייסבוק כותרות, כגון: "בחור בריטי מת לאחר צילום סלפי שהסתבך" המבוסס למעשה על ספרו של אוסקר וויילד "תמונתו של דוריאן גריי" או "נערה צעירה פיתתה נער צעיר שימות בעבורה", שזה לא אחר מאשר רומיאו ויוליה של שייקספיר. כותרת נוספת היא "תרמילאי חווה את הטיול הגרוע בחייו לאחר ששבטים ילידים תקפו אותו עם קקי" שזה למעשה "מסעות גוליבר" מאת ג'ונתן סוויפט. כותרת נוספת, על גבול הפופליסטיות הייתה "הפוליטיקאי האיטלקי שלידו טראמפ הוא מלאך" שהוביל את הגולשים ל"נסיך" - תנ"ך מדעי המדינה והפוליטיקה של ניקולו מקיאוולי. 
כל קליק הוביל את הגולש לבלוג שבו הוצג הספר שהכותרת שלו משכה אותו, במלואו. המהלך שהושק ב-6 בספטמבר האחרון - "יום קריאת הספרים הלאומי בארה"ב", הוכתר כהצלחה רבה כשהרשת מדווחת על זינוק של 150% במעורבות גולשים בעמוד הפייסבוק שלה ועליה של 14 אלף (!!!) אחוז בטראפיק לאתר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מהלך ממש ממש מבריק!!! (ל"ת)
    אלכס 03/2017/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור