שיווק ופרסום

פרשת פיצה האט: הפרסומאי ארז רובינשטיין ישלם במשרתו

עמוד הטוויטר של פיצה האט ישראל מוצף בציוצים מצד גולשים מהעולם הערבי שמביעים בו את כעסם על המהלך, עם קריאות לחרם בינלאומי על הרשת ודרישה מפיצה האט העולמית לסגור את סניפיה בהתנחלויות
משה בנימין |  17
פיצה האט. ברגותי (צילום יח"צ)
רשת פיצה האט ישראל הצליחה לסבך היום את פיצה האט העולמית במשבר תקשורתי עם העולם הערבי בעקבות פוסט שיווקי שצחק על מנהיג שביתת הרעב מרואן ברגותי. מי שייאלץ לשלם את המחיר הוא הפרסומאי ארז רובינשטיין ומשרדו Grass Pink שמטפל בתקציב הסושיאל של פיצה האט ועמד מאחורי הפוסט.
פוסט המריבה פורסם אתמול, ובו תמונה ערוכה מתוך תאו של מרואן ברגותי שבה שולב מגש פיצה עם הכיתוב: "ברגותי, אם כבר לשבור שביתה, לא עדיף פיצה?". יממה לאחר מכן המהלך, שיש יאמרו לגיטימי ויש יאמרו חסר טעם, הפך לשיחת היום בעולם הערבי ועורר סערה שהתפתחה עד שהגיעה לנקודת הרתיחה שבה התערבה פיצה האט העולמית שיצאה בהודעת התנצלות מטעמה שבה גם הבהירה כי הסוכנות הישראלית שטיפלה בתקציב הסושיאל פוטרה. מאוחר יותר התברר שלא פיצה האט העולמית עומדת מאחורי ההתנצלות הפומבית אלא סניף הרשת בלבנון.


בהודעה שהתחזתה להודעה של הרשת העולמית נכתב: "פיצה האט העולמית מתנצלת על הפגיעה שנגרמה בעקבות פוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של פיצה האט ישראל. זה היה לגמרי לא ראוי ולא משקף את ערכי המותג שלנו. הסניף המקומי הסיר את הפוסט לאלתר ויחסי ההתקשרות עם הסוכנות שעמדה מאחורי המהלך הסתיימו. אנחנו מתנצלים ומתחרטים על כך".
עם זאת עמוד הטוויטר של פיצה האט ישראל מוצף בציוצים מצד גולשים מהעולם הערבי שמביעים בו את כעסם על המהלך, עם קריאות לחרם בינלאומי על הרשת ודרישה מפיצה האט העולמית לסגור את סניפיה בהתנחלויות.
 
מהלכי RTM - ריל טיים מרקטינג, פרסום בזמן אמת או תגובה מהירה ככל הניתן לאירוע המתרחש במקביל הם עניין שבשגרה בעידן הדיגיטלי שבו ניתן להגיב לכל אירוע בעזרת הנכסים הדיגיטליים של המותגים המסחריים כגון פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וכו'. רובינשטיין שהיה בעבר שותפו של יוסי צרפתי בחברת הדיגיטל Twentythree הוא אחד המצטיינים בתחום, עד שלצערו הוא נאלץ לשלם על כך באובדן לקוח.
המקרה של ברגותי שסוקר בכל אמצעי התקשורת המרכזיים בישראל הוא פיתוי שרבים מהמותגים הצליחו להתאפק מלגעת בו, ובראשם שטראוס עלית שחטיף השוקולד שלה טורטית ניצב במרכז הפרשה. למען האמת, רבים חשבו כי מהלך שכזה מחכה מעבר לפינה וישקרו מי שיאמרו שלא חשבו לעשות זאת עבור מותגים שבהם הם מטפלים.


ארז רובינשטיין. ישלם את המחיר

רובינשטיין ישלם את המחיר למרות שעל פניו ניתן להניח שרשת כמו פיצה האט לא מפקירה את עמוד הפייסבוק שלה בידי הפרסומאי המלווה אותה ונותנת לו לעשות בו ככל העולה על רוחו. מטבע הדברים אנשי השיווק של הרשת היו מעורבים במהלך ואישרו אותו בטרם עלה לאוויר. מנגד, רובינשטיין והרשת היו צריכים לחשוב מבעוד מועד על ההשלכות שיהיו למהלך שכזה, כשמדובר בשילוב בין עניין פוליטי רגיש ופוסט של חברה בינלאומית.
רשת פיצה האט ישראל מוחזקת על ידי איש העסקים אודי שמאי שבעבר החזיק בזיכיון של רשת דומינו'ס פיצה ורשת KFC. חברת גלעד תקשורת מטפלת ביחסי הציבור של הרשת בישראל.
מפיצה האט ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בפוסט הומוריסטי לשירות המשלוחים של פיצה האט ישראל שהוחלט להסירו לאור בקשת הנהלת הרשת הבינלאומית".
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    ממתי אנחנו צריכים להתנצל על קראיטיב
    דנה- שמאלנית קטנה 05/2017/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחייאת, מה השטות הזו. לשלוח לכם איורים של "היהודים" לפי האיראנים, סורים וכו' ?
    סגור
  • 14.
    אפשר לחשוב אז צחק על איזה ערבוש (ל"ת)
    אלי לונדון 05/2017/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    אם לאנשים בפיצה האט אין להומור ערך שישלמו פיצויים,
    אורח 05/2017/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חוזרים לימים בהם העסקים התנהלו על פי מה יגידו הערבים בהחרימם את הסוחרים עם ישראל, אני לא בעסקי פיצות,
    סגור
  • 12.
    תת רמה של רעיון
    מכיר אותו עוד מזרמון 05/2017/11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אנשים לא משתנים :(
    סגור
  • 11.
    אחת הפרסומות הגרועות שראיתי
    דון דרייפר 05/2017/11
    הגב לתגובה זו
    3 2
    רסמי, למי יש חשק לאכול פיצה שזרוקה על הרצפה בתא כלא? למה קוראים לארז הזה פרסומאי?
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    perfectly legit meme - truly creative use of acquired imagery
    oferdesade 05/2017/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    the fact that pizza hut rejected it is pure political kowtowing/ strongly suggest an israeli boycott - their pizzas are hideous and unhealthy as it is and there are so many good alternatives.
    סגור
  • 9.
    סמנכ"ל קריאטיב מהמצליחים היום בענף פעם אמר..
    איש קריאטיב 05/2017/10
    הגב לתגובה זו
    9 1
    או יותר נכון נזף... בנו. הצוות. "איך אתם אוהבים להציע את מה שבא לכם בלי חשבון ובלי ברקסים, ואני צריך לעצור אתכם....כל פעם... אה? כמה קל לכם?" וזה לימד אותי שלהיות איש קראיטיב, זה גם לקחת אחריות מלאה. וחבל שרוב הענף הרדוד הזה לא לומד ותקוע בתוך הדי השטות של רעיון בינוני שיצא לו מהפה... אז לכל הפרסומאים ומנהלי השיווק העלובים שמתלהבים מ"הנועזות" ולא מבינים על מה המהומה או מרחמים על ארז- וחושבים שתפקיד משרד פרסום הוא לחרבן מה שבא לו - אז תדעו שיש נועזות טיפשה ויש נועזות עם שכל. ולא, זה לא מהלך להתגאות בו, כמו שזה לא מהלך להשפיל מבט. נעשתה טעות, שילמו מחיר, הלאה... לא צריך להלל ולא צריך להתאבל על הפוסט הזה.
    סגור
  • 9 צודק במיליון אחוזים. מילים כדורבנות (ל"ת)
    דני 05/2017/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    הדבר הכי טוב שקרה לארז רובינשטיין
    אייל 05/2017/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי בכלל הכיר אותו עד היום? ועכשיו כל לקוח שירצה סוג כזה של הומור דבילי ודאחקות, ויש כאלו לא מעט, יידע שארז רובינשטיין הוא המומחה מספר 1 לנושא
    סגור
  • 7.
    טוב, ההתנצלות הבזויה היא סיבה טוב לעבור לדומינוס פיצה (ל"ת)
    שיחנקו עם ההאט שלהם 05/2017/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    מישהו קורא את האתר הזה חוץ מהגבסים? (ל"ת)
    שולמי 05/2017/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    זה מה שקורה כשיש קארמה רעה
    a d 05/2017/10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הקאתי בפה מהעיסוק המוגזם בשביתת רעב שנשברה. חיית האדם הזאת שם בכלא צריכה להירקב, אבל אנחנו לא צריכים לנהוג כמו חיות ולשמוח לאיד מדברים כאלה הניפוח התקשורתי והשמחה לאיד רק עושים לנו נזק מבפנים, כחברה ומבחוץ כאומה.
    סגור
  • 4.
    מהלך מצויין של דייב גרוהל. חזק ואמץ. (ל"ת)
    יובל 05/2017/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הוא לא צריך להיות מפוטר.
    אני 05/2017/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה מצחיק.
    סגור
  • 2.
    grass pink ח'ברה טובים ומבריקים. מומחי דיגיטל מהטובים שיצא לי לפגוש (ל"ת)
    ממי 05/2017/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אז כנראה שלא (ל"ת)
    אופס 05/2017/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    גם להיות מפוטר ועוד על כזה "מהלך" גרוע? (ל"ת)
    אחד שנוגע 05/2017/10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור