שיווק ופרסום

אבל היי, זה מביך: פרסומת כרמל מעתיקה את חיש-גד

מילא להעתיק מחו"ל אבל להעתיק מישראל, את אחד הקונספטים הכי מוכרים מאחת הפרסומות הכי זכורות, כולל הפאנץ' המילולי? פרסומת כרמל פלור דיזיין של Grass Pink  משחזרת כמעט אחד לאחד את פרסומת השיפוצניקים של גיתם BBDO 
משה בנימין |  18
מימין: פרסומות חיש גד וכרמל פלור דיזיין (צילום יח"צ/ צילום מסך)
לגנוב או לקחת השראה מפרסומות בחו"ל זה עוד מילא, איכשהו אפשר להחליק את זה בתקווה שאף אחד לא יעלה על זה, או שעד שמישהו יעלה על העניין, זה כבר לא יהיה רלוונטי והפרסומת תשכח לאחר שגנבה את התהילה. לעשות את זה במיקרו-שוק הישראלי ולא רק זאת, אלא מפרסומת מקור שהייתה אחת הבולטות ועודנה חלק מסדרה שממשיכה לרוץ בימים אלו - זה כבר תאונה שמחכה לקרות, והיא קרתה.
במרכז הפרשה הברנז'אית עומדת הפרסומת החדשה של כרמל פלור דיזיין, מאחוריה עומד משרד הפרסום Grass Pink שנראית כמו העתק ברור (אי אפשר להסביר אחרת) של פרסומת חיש גד (מפעל הפיס) של גיתם BBDO, הן בתסריט, הן בהעמדת הסצינה, במתח בין הדמויות, בבימוי המצלמה, בפאנצ' הסופי וחמור מכל בטקסט המסכם שמבוסס על הפטנט המילולי הרשום של גיתם לחיש גד: "היי....אבל...".

תחליטו בעצמכם: פרסומת כרמל
 

פרסומת חיש-גד המקורית
 

למרות הדמיון הרב בין הפרסומות והעובדה שפרסומת המקור מוכרת מאוד, העניין כמעט וחמק מעיני הצופים והנוגעים בדבר, עד שאתמול (יום ד'), העלה יגאל עזרא לשעבר מנהל קריאייטיב בגיתם BBDO פוסט בנושא. עזרא שכיום עובד בענבר מרחב G דווקא לא היה חלק מהקמפיין הספציפי הזה של חיש-גד תחת השם "השיפוצניקים" (לקח חלק בפרסומות אחרות תחת התקציב), שיתף את הפרסומת של כרמל בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "אם כבר להעתיק פרסומת של חיש גד אז עד הסוף, כולל המשפט בסוף". 
תגובת משרד הפרסום Grass Pink לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה. 
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    אבל היי, זה עוד יותר מביך
    רודף צדק 09/2017/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://www.facebook.com/alonsh26/videos/10155214823477562/
    סגור
  • 14.
    אם כבר שיימיניג אז עד הסוף
    אני 08/2017/19
    הגב לתגובה זו
    1 2
    קרדיטים כנהוג ומקובל בשוק. נמאס כבר שהשכונה במשרדי הפירסום הקטנים... העתקות על גבי העתקות ואנשי מקצוע פח בתחום הוידאו שמשתפים פעולה עם החרא הזה. נראה כאילו המקצוע עובר לידים של חובבנים וזה מעצבן. העתקה זו גניבה לכל דבר ועניין. השראה, סבבה, רפרנס ויז'ואלי יופי אבל גניבות מלאות? וזו לא הפעם היחידה שזה קורה. הגיע הזמן שמישהו ירים פה איזו תביעה לאוויר.
    סגור
  • 13.
    זה נראה שזה נעשה בכוונה
    טקסס טורנדו 08/2017/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעין בדיחה ברנז'אית שאפחד לא הבין
    סגור
  • 12.
    שתי הפרסומות דוחות
    שירי 08/2017/17
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אבל של חיש גד קצת פחות..
    סגור
  • 11.
    הפרסומת של כרמל היא בנוסף גזענית.
    ארז 08/2017/17
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אשכנזיה שמפנטזת על האשכנזי החתיך, ואז מתברר מתברר שהרצף הוא בכלל מזרחי (כמובן) שמן ומקריח. גועל.
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    נופלים על חלשים
    מעתיקנים 08/2017/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איך אף אחד לא אמר כלום שבנק לאומי עם פפר העתיק את הפרסומת של ביט. אפילו חמור יותר. העתקה למוצר מתחרה. אותו טקסט פתיח (בואו נדבר על...) ושפה גרפית של טיפוגרפיה.
    סגור
  • 9.
    הקונספט שחוק מקדמת דנן
    בולבולה קבולבול 08/2017/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם גיתם העתיקו אותו אבל היי who fucking cares ומי אלו בכלל גראס פינק? היו נשארים באנונימיות בלי ההעתקה המפגרת הזאת
    סגור
  • המשרד שפוטר מפיצה האט אחרי שיצרו סקנדל (ל"ת)
    אלימלך 08/2017/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    זאת רק מחווה למקור? (ל"ת)
    חיליק 08/2017/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    נו באמת
    Pink fake 08/2017/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מייצרים פרובוקציות בכוונה תחילה. חיים בתקופת גם פרסום רע הוא פרסום
    סגור
  • 6.
    ומה עם הלקוח???
    יעל 08/2017/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד כמה שאני יודעת, כרמל שייך לאותה קבוצת מותגים של ביתילי ואיי די דיזיין. לא מדובר בטירונים בתחום הפרסום. הלקוח באמת לא זכר שהיתה פעם פרסומת כל כך דומה של חיש גד? ואפילו אם הוא לא זכר את הפרסומת הספציפית הזאת (למרות שקשה לי להאמין) הוא לא הרגיש שהקונספט מאוד מאוד דומה לקונספט של חיש גד (אחד הקונספטים הותיקים בעולם הפרסום)?
    סגור
  • 5.
    מה שמביך זה שאף אחד אפילו לא שם לב לזה...
    גיא 08/2017/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פרסומת שהושקעו בה מאות אלפי שקלים בהפקה וכנראה מיליונים במדיה ואף אחד לא שם לב אליה ואל הדמיון שלה לקמפיין (הזכור) של חיש גד. זריקת כסף שהיה יכול ללכת לערוצים הרבה הרבה יותר אפקטיביים.
    סגור
  • 4.
    לתבוע אותם במיידי
    חיים 08/2017/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אולי התופעה תיפסק!!! בושה וחרפה איך אנשים עושים כסף על חשבון הכישרון של אנשים אחרים! קדימה מפעל הפיס/גיתם לתבוע!!!!! למען יראו וירעו בעתיד.
    סגור
  • 3.
    WHO CARES (ל"ת)
    no one 08/2017/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הם פשוט גרועים
    עמית 08/2017/17
    הגב לתגובה זו
    2 2
    משרד חלש, חלש להחריד. הבעיה היא שהם חלק מכל כך הרבה משרדי פח אשפה שלא מגיע להם זכות קיום. מציע שימשיכו למכור גלשני סאפ במשרד שלהם.
    סגור
  • עד מתי פרסומאים מתנשאים
    נועה 08/2017/17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא מכירה אותם אבל מי שמך לקבוע לאיזה משרד יש זכות קיום ולאיזה משרד אין? מאיפה באה ההתנשאות הזאת? האם זה מגיע ממרמור אישי?
    סגור
  • 1.
    מה שבאמת מביך
    Blue Man Group 08/2017/17
    הגב לתגובה זו
    15 1
    זה שמנהל הלקוחות, טל ניר, עבד בגיתם בזמן הפקת סרטון חישגד, כלומר ידע מה הוא עושה ומה הוא מעתיק.... פרסומאי למופת, ללא ספק !
    סגור
  • מה שבאמת מצחיק
    חן 08/2017/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא שבפרסומת של כרמל מקריין גיל קומר שהוא הקריין של מנוי פיס, עוד מותג תחת מפעך הפיס
    סגור