שיווק ופרסום

רגע לפני שתוקף ההצעות פג: הפיס טרם הכריע במכרז הפרסום

בספטמבר יפוג תוקף ההצעות של המשרדים המתמודדים וההתחייבויות למחיר כבר לא יהיו תקפים. במקביל מנסים אלו להבין כיצד ישפיע המינוי הצפוי של אביגדור יצחקי ליו"ר הפיס והאם יהיה זה גורם משנה החלטות גם במכרז הנוכחי 
משה בנימין |  1
ביתן מפעל הפיס (צילום Bizportal)
סימן השאלה הגדול ביותר של ענף הפרסום, בהיקף של למעלה מ-50 מיליון שקלים, עדיין מרחף ללא תשובה. מכרז הפרסום של מפעל הפיס אליו הגישו 4 המשרדים המתמודדים: אדלר חומסקי, גיתם BBDO, ראובני פרידן ובאומן בר ריבנאי את הצעותיהם המסחריות לפני מספר חודשים עדיין מתנהל, ללא סימן לבאות, כאשר במשרדים טרם התקבלה כל הודעה מצד מפעל הפיס.
לאייס נודע כי תוקף ההצעות המסחריות-כספיות אותן הגישו המשרדים צפוי לפוג בתחילת חודש ספטמבר. המשמעות היא שמיום פקיעת התוקף, המחירים אליהם התחייבו המשרדים אינם תקפים ולא יוכלו להישפט על ידי ועדת המכרזים של מפעל הפיס. אמנם, בפיס יכולים להתגבר על מכשול זה באמצעות פנייה פשוטה למשרדים עם בקשה להארכת התוקף, אך זהו רק סימפטום שמעיד על מה שבעיני המשרדים נתפס כ"מריחה" לא מובנת של המכרז.
בזמן שכל משרד מנסה לשער מה מעמדו וסיכוייו לזכות אל מול מתחריו, מפעל הפיס בעצמו עומד בפני שינוי בעתיד הקרוב, על רקע הערכות בשוק כי אביגדור יצחקי, המשמש כיום כראש מטה הדיור במשרד האוצר צפוי להחליף את יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין בתפקידו. הכניסה של יצחקי למשוואה מעלה את הספקולציות המתבקשות בשוק בנוגע למידת החשיבות שהוא (יצחקי) מייחס למכרז הפרסום. במידה ואכן כך, ולא מדובר בסבירות גבוהה, ייתכן שהוא יבקש להיות מעורב בהחלטה שתקבע עם אילו משרדים הוא יעבוד ולכן עשוי לבקש מבכירי מפעל הפיס להשהות את ההחלטה, לדחות את המכרז במספר חודשים או לתת לו משקל בהחלטה.  
בענף הפרסום, למרות הקנאה והיריבות, ישנה תמימות דעים על כך שאדלר וגיתם העניקו למפעל הפיס תוצרים פרסומיים ראויים ואיכותיים. מנקודת הפתיחה הזו, החוטים שנמשכו מאחורי הקלעים מדברים על הניסיון לייצר ולקבע שיח שיגיע לאוזני הבכירים במפעל הפיס על מראית העין של ההתקשרות ארוכת השנים עם שני המשרדים בהיקפים הכספיים העצומים עליהם מדובר. הניסיון הזה צלח חלקית בצורת המכתב ששיגר מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד למנכ"ל הפיס עמרי לוטן ובו דרישה ל"הליך שקוף וציבורי של מכרז הפרסום". 
במכתבו העביר באב"ד ללוטן רמז עבה על כך שמשרד האוצר עוקב אחר המכרז ומודע לתקציבו הגבוה יחסית עבור ענף הפרסום, וכן מודע להתקשרויות העבר של מפעל הפיס. לדברי באב"ד: "נכון כי מפעל הפיס ירענן את נהלי הפרסום הנוהגים עד כה לאור השינויים המחויבים מכוח ההיתר שפורסם ביום 14 בפברואר 2017 והן לאור ההתקשרויות ארוכות הטווח שנערכו עד כה. משרד האוצר תומך בהליך שקוף, פומבי וציבורי שפונה לכלל הציבור. אודה לבדיקתך המעמיקה בנושא".
ההנחה בענף הפרסום היא כי החלטת מפעל הפיס אכן תתקבל בחלון הזמן שנותר עד לפקיעת ההצעות המסחריות. למרות העניין הרב שהמכרז מושך באופן טבעי והתחושה כי הוא "נמרח" - מבט קל למכרזי העבר של מפעל הפיס מעיד על כך שלגוף המנהל את הימורי המזל בישראל יש נטייה לקבל את ההחלטה לאחר כ-3 חודשים ומעלה כפי שהיה ב-2006.
ממפעל הפיס נמסר בתגובה: "מפעל הפיס פרסם מכרז פומבי למתן שירותי פרסום למפעל. ההצעות שהתקבלו נבחנות בימים אלו, וזאת בהתאם לתנאים ולאמות המידה שהוגדרו במסגרת המכרז. בסיום הליך הבחינה תקבל ועדת המכרזים של מפעל הפיס החלטה בעניין תוצאות המכרז. מאחר שמדובר במכרז תלוי ועומד (על כל הכרוך והמשתמע מכך), ועד לקבלת החלטה לגבי תוצאותיו הסופיות של ההליך - לא נוכל למסור פרטים נוספים בנושא".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ״מכרז תפור״ (ל"ת)
    למה לי פוליטיקה עכשי 08/2017/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור