פרסום ושיווק

עברו את הגבול? מודעת 'יין בעיר' הסעירה את הרשת והוסרה

המשפט "כמה חגגו עליה לפני החתונה" הסעיר את הרשת, והמודעה הוסרה: אסי שביט שעומד מאחורי המודעה: "סקס הוא לא טאבו ואנחנו לא הראשונים שעשו זאת"
משה בנימין |  25
הקמפיין הפרובוקטיבי של יין בעיר (צילום מסך)
ברשת יין בעיר המשווקת אלכוהול, אוהבים לצאת בקמפיינים שעושים רעש כדי לגנוב את הפוקוס ואת מלוא תשומת הלב של הצרכנים. בפעם שעברה הם תפסו טרמפ משעשע על שרה נתניהו, אך הקמפיין האחרון שעלה אמש לאוויר וירד תוך שעה בלבד עבר את הגבול והתקבל בקרב הקהל, בעיקר נשים, בזעם ובתדהמה, עם קריאה לחרם צרכנים.
המודעה שהצליחה להוציא נשים רבות משלוותן הציגה מסך חצוי, שבצדו האחד כלה מצולמת מאחור, עם ההינומה עליה, ובחצי השני טקסט שבו נכתב: "כמה חגגו עליה לפני החתונה?". למודעה שעלתה כטיזר היה אמור להיות המשך שבו נחשף הפאנץ' שחושף כי הטקסט מתייחס לאלכוהול שהיה באותה החתונה, בהתייחס לתופעה שבה חנויות ממחזרות אלכוהול ומוכרות אותו כחדש, בין השאר לזוגות שרוכשים אלכוהול לחתונה.


משרד הפרסום שעומד מאחורי המודעה הוא שביט וזהו בבעלותו של אסי שביט. המודעה פורסמה אמש בעמוד הפייסבוק של המותג ותוך זמן קצר זכתה לביקורת מצד הגולשים. למודעה היתה גם גרסה גברית אך זו כמעט ולא גררה תגובות, באופן שמדגיש את הרגישות הגבוהה בקרב הציבור למודעות סקסיסטיות ומחפיצות כלפי נשים, פרט שבמשרד הפרסום פספסו, או שחשבו שהגרסה הגברית תצליח למתן ולאזן.  
אחת התגובות למודעת יין בעיר היתה של אשת התקשורת אמירה בוזגלו שצירפה את המודעה וכתבה: "סליחה שתצטרכו להקיא על הבוקר.. אבל אין גבול לטיפשות והביזיון של הפרסומת הנל. גם אם ניסו לעשות את הטריק הזול של: לפרסם-לעשות פרובוקציה -ואז להסיר- כדאי שידעו שיש לזה מחיר ויש דבר כזה פרסום רע! אמן שאותו איש שאחראי לזה יסתכל לילדה שלו בעיניים ויישבע לה שככה הוא רואה נשים. #בקרוב_חרם_צרכנים".
אסי שביט מסר בתגובה לאייס: "כל העליהום התחיל לפני שאנשים בכלל הבינו את מטרת הקמפיין. באנו לשים בפרונט את הנושא המסוכן של אלכוהול שעובר הרבה ידיים לפני שהוא מגיע לחתונות, ובסוף מגיע אלכוהול משומש, להבדיל מ'יין בעיר', זה במאקרו. לגופו של עניין עלו שני טיזרים למרות שמי שהיה נוח לו, השתמש רק באחד מהם (של הכלה) ורק אותו הפיץ ועליו התמקד.
"הקמפיין נולד מתוך אינסייט מחויך ומדויק שלכל אדם שהתחתן עברה בראש המחשבה כמה פרטנרים היו לבן זוגו לפני, וזה נעשה בחיוך. זו שיחה ומחשבה שהתרוצצה אצל כל אחד שהתחתן. מי שבחר להיפגע ולהתמקד רק בצד הנשי עשה זאת מאינטרסים שבכלל לא התכוונו אליהם. אנחנו במאה ה-21, סקס הוא לא טאבו ואנחנו לא הראשונים שעשו זאת, במיוחד לא בעולמות התוכן של האלכוהול. 
"ובכל זאת אם מישהו נפגע והבין משהו שלא התכוונו אליו, אנחנו מתנצלים וזו לא הייתה כוונתנו. יש לזכור שפרסומות מן הסוג הזה מופיעות גם בתכניות בפריים טיים של ערוץ 2 ערב ערב ובטח שבבדיחות בתכניות סטנדאפ. שם זה מתקבל בהומור, וברגע שיש גורם מסחרי כולם משנים את עורם ומתנהגים כאילו אנחנו באירן בשנות ה-70.
"ערב ערב בערוץ 2, הפריים טיים מלא בפרסומות שבהן נשים מוצגות ככובסות, מבשלות ומכינות סנדוויצ'ים לילדים או במקרה המתקדם מלמדות את הגבר לעשות כביסה. אותם קולות שיוצאים נגדנו לא נשמעים שם וזה בעיניי חמור הרבה יותר, לשים נשים במקומות שכוחים שכאלו, ואילו אצלנו הגבר והאשה הם במקום שווה, גם אם זו בדיחה.
"עם זאת, אני מניח שחלק גדול נפגע מהטרמינולוגיה שבה השתמשנו ואני יכול להבין זאת. אך יש לציין שאותם הקולות שיצאו נגדנו בחרו בפייסבוק להשתמש בטרמינולוגיה שהיא כמעט פלילית, של אלימות והסתה, רחוק ממה שהם יוצאים בעצמם כנגדו". 
תגובות לכתבה(25):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    כמה טיפש הפרסומאי, וכמה טיפש ואומלל הלקוח שחגגו עליו... (ל"ת)
    מוטי יועץ תקשורת 18/09/2017 01:38
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 22.
    אתם מפרסמים אותם בחינם - השיגו מה שרצו... (ל"ת)
    אביב 17/09/2017 17:04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 21.
    כמה חגגו עליה? לפחות 25 גברים. זהו הממוצע היום (ל"ת)
    מישהו שיודע 15/09/2017 07:47
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 20.
    ילד מפגר שכנראה חלם להפוך להיות זרמון החדש (ל"ת)
    ממליצה על החלפת קריירה 15/09/2017 00:47
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 19.
    אירן בשנות השבעים היתה תענוג חילוני (ל"ת)
    אלון 14/09/2017 18:05
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 18.
    אסי שביט
    רנה 14/09/2017 16:21
    הגב לתגובה זו
    8 2
    אפס - היה ונשאר
    סגור
  • 17.
    אחריותו של מנכ"ל יין בעיר לפרסום העלוב והדוחה, גדולה יותר מאחריותו של אסי המבחיל והמגעיל.
    יודע דבר 14/09/2017 14:51
    הגב לתגובה זו
    19 1
    הפרסום הזה מעורר סלידה, גורם לבחילה ומעורר דחיה ולכן, חובה על כל הציבור, להחרים את המפרסם יין בעיר, ולהטיל חרם על הפרסומאי החריג אסי שביט ! ! !
    סגור
  • 16.
    אסי שביט
    הילה 14/09/2017 14:42
    הגב לתגובה זו
    8 3
    ככ הרבה אנשים קריאטיבים לא מגיעים למשרה הנכונה, ואז בא אסי שביט שאין לי מושג מי הוא, אבל מה שבטוח נטול כישרון והנה בבקשה
    סגור
  • 15.
    בחילה על הבוקר
    הילה 14/09/2017 11:31
    הגב לתגובה זו
    12 2
    "אינסייט מחויך ומדויק" ממש. להקיא עליך אסי שביט. נראה אותך נשאר מחויך כשמישהו ידבר ככה על הבת שלך, שלא לדבר על "יחגוג עליה", חתיכת אפס מאופס. ### ל ה ח ר י ם ###
    סגור
  • 14.
    הכי גרוע זה שהוא חושב שכולם מטומטמים
    ערן 14/09/2017 10:13
    הגב לתגובה זו
    17 2
    בתגובתו המפגרת אסי שביט חושב שכולם מפגרים. אבל האמת היא שהוא יודע שלא כולם מפגרים ולכן מדובר בתגובה ממקום אמיתי של מצוקה.
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    אני מרחם על אסי שביט.
    מני 14/09/2017 09:38
    הגב לתגובה זו
    13 1
    ניסיון נואש של שביט לקבל תשומת לב, כי הלקוח הוא רק כלי.
    סגור
  • 12.
    כמה יחגוג עליה החתן?
    Sassi6 14/09/2017 02:17
    הגב לתגובה זו
    3 4
    כמה חגגו עליה לפני החתונה? 9 שנים, כמה יחגוג עליה החתן? 90 שנה, לא?
    סגור
  • 11.
    הקריאייטיב לא גאוני אבל די עם הצדקנות (ל"ת)
    פתאום כולם מתחסדים 14/09/2017 00:24
    הגב לתגובה זו
    9 6
    סגור
  • 10.
    מה כולם נבהלים?? זאת האמת אצלכם החילונים!!! (ל"ת)
    עלק הדרת נשים... פחח 14/09/2017 00:22
    הגב לתגובה זו
    10 5
    סגור
  • 9.
    בקיצור הבנו, יין בעיר לא לקנות (ל"ת)
    יעל 13/09/2017 23:15
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 8.
    הצילו איזה תת רמה!!!! (ל"ת)
    נעמי 13/09/2017 19:32
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 7.
    אינסייט מחויך ומדויק של אפסים
    יעקב 13/09/2017 18:57
    הגב לתגובה זו
    5 5
    ובתוך כל הגועל הזה גם מתברר שאין פתרון לקמפיין, כלומר כל המיזוגניה בשביל להגיד את המובן מאליו.
    סגור
  • וודאי שיש פתרון. תקרא את האייטם.
    משה קצב 13/09/2017 20:46
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ובכל מקרה יש מצב שהגזמתם. זה תחת של קמפיין אבל אתם צורכים זבל של תוכן על בסיס קבוע בטלוויזיה ברשת וכו' ושוב אתם מגיבים כאילו את האמיש אדוקים וטהורים. אז יאללה שחררו ולכו לראות האח הגדול או סוגה עילית אחרת.
    סגור
  • 6.
    זה אותו פרסומאי קריאטיבי במרכאות כפולות ומכופלות
    יודע דבר 13/09/2017 18:29
    הגב לתגובה זו
    13 4
    אשר הפיק פרסומת לדג מת ומסריח בקופסה באמצעות תוכי צבעוני ויפה פרסומאי עלאק פחחח
    סגור
  • 5.
    חגגו?
    דר 13/09/2017 17:58
    הגב לתגובה זו
    4 3
    תת רמה מי בכלל משתמש בביטוי כזה שמתאים לשנות חושך. חגגו על אמא שלך אולי
    סגור
  • 4.
    "לחגוג" על אישה = לתהות כמה בני זוג היו לה????
    דורית 13/09/2017 15:49
    הגב לתגובה זו
    26 4
    ה"פרסומת" הזו בעייתית בכל כך הרבה מובנים! ולא, העובדה שנשים מגיבות ומוחות לא אומרת שהן מתחסדות / בתולות / מתייפיפות. כתגובה לתגובה המיתממת של מר שביט אומר להגנתן של נשים, שכאשר הן עושות סקס מרצונן החופשי ולצורך סיפוק מיני בריא וטבעי, "לא ***חוגגים עליהן****". יש הבדל עצום בין התהייה "הלגיטימית" כלשון התגובה, של "כמה פרטנרים הין לבן זוגי לפני" לבין אישה ש"חוגגים עליה" - ביטוי שלקוח מסצינות פורנו וגנג בנג מהסוג הגרוע ביותר. והעובדה שהמצב הקיים בפרסומות עדיין מזעזע ומפגין בצורה הכי מבישה נחיתות והחפצה של נשים, לא אומר שגם אתם צריכים לעלות על הגל. המלל, הכוונה, ההתמקדות - צריכים כולם להשתנות כדי שבתי לא תראה פרסומת כזו ותשאל אותי "אמא, מה זה אומר "לחגוג" עליה?" מי חוגג עליה? יש לך תשובה???!!!
    סגור
  • בול ! (ל"ת)
    הלית 14/09/2017 23:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    פרסום עלוב ודוחה.
    או גלבי 13/09/2017 15:30
    הגב לתגובה זו
    20 2
    ככה זה, כשאין רעיון טוב הולכים על סקס פרובוקטיבי ונמוך
    סגור
  • 2.
    אז מה הפאנץ׳?
    רמי רמי 13/09/2017 15:18
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לפחות תנו לנו מה הפיתרון של הקמפיין כדי שנהיה בטוחים שזה גרוע
    סגור
  • 1.
    אפס שביט (ל"ת)
    אינסייט מחויך ומדויק 13/09/2017 14:04
    הגב לתגובה זו
    18 4
    סגור