פרסום ושיווק

הנחיה לשרים: "תקציב הפרסום לא נועד למטרות אישיות"

המשנה ליועמ"ש העבירה ליועצים משפטיים במשרדי ממשלה מסמך שמבהיר מהן ההגבלות על שימוש בתקציבי פרסום. בין היתר "לשמור על ההבחנה שבין פעילות ממלכתית למפלגתית או פוליטית"
משה בנימין |  2
מירי רגב (צילום Bizportal)
אם שמעתם רדיו בשבועות האחרונים לא יכולתם שלא לשים לב לתדירות הגבוהה של פרסומות בקולם של שרים וחברי כנסת כדוגמת מירי רגב, נפתלי בנט, אופיר אקוניס, גילה גמליאל, גלעד ארדן ועוד. תחת הוראת "פרסומים ממשלתיים שאינם מסחריים" ותיקונים שנוגעים לסוגיית הופעתם של עובדי ציבור בפרסום ממשלתי החלו משרדי הממשלה והעומדים בראשם להפריז בקידום ופרסום עשייתם, כאשר במרכז הבמה עומדים כמובן השרים שמרוויחים עוד ועוד דקות תהילה, בקולם ובהופעתם. 
בעקבות זאת ובעקבות פניות גוברות שהתקבלו במשרד המשפטים בנוגע לפרסומים אלו, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, שיגרה ליועצים המשפטיים של משרדי הממשלה מכתב ובו הנחיות לחידוד המותר והאסור תחת הכותרת: "שמירה על מאפיינים ממלכתיים ומניעת פוליטיזציה בהקשר לפרסומים ממשלתיים".
במילים אחרות משרד המשפטים מבקש להזהיר את משרדי הממשלה בל יעברו את הקו הדק שבין פרסום אינפורמטיבי שאינו מסחרי לפרסום שבעקיפין מאדיר את השרים, על חשבון משלמי המסים. מנגד יש לציין כי על ההקלה על הופעתם של שרי הממשלה בפרסומים החליט היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בשונה מעמדתם של קודמיו בתפקיד בעניין זה.   
זילבר מבהירה ליועצים המשפטיים כי "העקרונות המנחים החלים על כל סוג של פרסום ממשלתי הם שניים: ראשית, המשאבים הציבוריים המוקצים לעבודת משרדי הממשלה צריכים להיות מנוצלים לקידום מטרות המשרד ולא לקידום מטרות אישיות או פוליטיות של נבחרי ועובדי הציבור המופקדים עליו; שנית, על הפרסום לבטא אך ורק את עמדת המשרד ועליו להיות קשור בקשר הדוק וברור לתחום פעילותו של המשרד, ומכאן - שהוא אינו יכול לכלול מסרים או היבטים פוליטיים". 
עוד מזכירה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה כי הגבלות אלו נועדו כדי לשמור על ההבחנה שבין פעילות ממלכתית לבין פעילות מפלגתית או פוליטית, מניעת פוליטיזציה של השירות הציבורי, שמירה על התדמית הבלתי פוליטית של משרדי הממשלה ומניעת בזבוז משאבים כך שלא ינוצלו לקידום מטרות המשרד ומטרות בלתי ענייניות, אישיות או פוליטיות של נבחרי ציבור ועובדי ציבור. 
דגש נוסף שמה זילבר על כך שבפרסומים יש להקפיד כי המשרד הממשלתי לא יצור כלפי הציבור מצג שלפיו פרסום ממשלתי נעשה על ידי מפלגה. כן יש להימנע משילוב גורמים מפלגתיים בפעילות תקשורתית הנערכת מטעמו של המשרד הממשלתי. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נו באמת! ומה עם...
    oferdesade 02/10/2017 08:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ... כל החוזים שיצאו מלפ"מ למקורבי שלטון עד עכשיו? זו מסורת, ובמסורת אסור לזלזל!!
    סגור
  • 1.
    ומה לגבי שלטי החוצות של נטו פחלון????? (ל"ת)
    שר היח"צנות!!!! 01/10/2017 14:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור