שיווק ופרסום

רוני אפלבוים ועופר גולן שפוטרו מהבצפר תובעים 1.3 מ' שקל

מהתביעה עולה כי בראון דרש מהשניים הפחתה של 70% משכרם ומשסירבו הסכים לרדת לקיצוץ של 50% מהשכר שגם אליו התנגדו. הבצפר: "תביעה קנטרנית; לא היו יחסי עובד מעביד"
משה בנימין |  20
מימין: רוני אפלבוים ועופר גולן (צילום עמוד הפייסבוק של הבצפר)
כמעט שנה לאחר שפוטרו מתפקידם, רוני אפלבוים ועופר גולן, שתי דמויות שהיו מזוהות יותר מכל עם בית הספר לפרסום הבצפר מגישים תביעת פיצויים על סך 1.3 מיליון שקל כנגד בית הספר של יגאל בראון ואיגוד חברות הפרסום.  
אפלבוים וגולן שניהלו יחד את קורס הקופירייטינג של הבצפר הקימו בעשור האחרון דור של פרסומאים שהשתלבו במשרדים הגדולים בישראל. התביעה מציבה אותם מצד אחד ומן העבר השני את מוסד הלימודים שהכח העיקרי המניע אותו הוא יגאל בראון, מנכ"ל איגוד הפרסום ומנכ"ל הבצפר שגם מחזיק בבעלות המרכזית עליו. כאמור, השניים סיימו את דרכם כמנהלי מסלול הקופי לפני כשנה ולמרות שניסו לשדר יחד עם בראון "עסקים כרגיל", מתחת לקרקע סערו הרוחות, עם לא מעט מטענים מצד גולן ואפלבוים.
מהתביעה עולה כי בראון דרש מהשניים הפחתה של 70% משכרם ומשסירבו הסכים לרדת לקיצוץ של 50% מהשכר שגם אליו הם התנגדו כשהם נאותים מצידם להפחית עד 25% משכרם בלבד - פשרה שלה סירב בראון. על פי אתר news1 אפלבוים וגולן טוענים כי "הסיבה האמיתית לדרישתו של בראון הייתה הרצון להיפטר מהם, כאשר הם כבני 60 וזאת ללא כל התחשבות בהשלכות המשמעותיות של צעד זה, בלא לחפש חלופות אחרות ובלא שניתנה להם הזדמנות לשנות את דעתו".

השניים טוענים עוד כי בשיחה בין הצדדים אמר להם בראון: "אתם בני 60 ויש דור בני 40 שדופק בדלת. זמננו עומד להסתיים, זמננו נגמר. יש פה חבורה של זקנים שלא תהיה פה בקרוב. אנחנו גמרנו את הקריירה. הקדנציה שלכם עומדת להסתיים מכיוון שהעולם הזה משתנה וצריך לבוא דור הבא. אתם צריכים להבין. עד מתי תישארו פה, עד גיל 70?" עוד נטען, כי בפגישתם החמישית איים עליהם בראון באומרו: "אני אקרע לכם את הצורה, אני מבטיח, אני לא אשאיר מכם פירור, אני אגמור אתכם". 

קורס הקופירייטינג נחשב מאז ומתמיד לקורס הדגל של הבצפר שהפכה לספקית מרכזית של כשרונות צעירים עבור ענף הפרסום הישראלי. למרות שהבצפר מפעיל בתכנית הלימודים שלו קורסים נוספים, הוא קנה את שמו בזכות קורס הקופי שמסתיים מדי שנה בתערוכה שאליה מוזמנים בכירי התעשייה. התחרות המרכזית של הבצפר מגיעה מצד מכללת ACC על שם תרצה גרנות שבה מתמקדים ב-2 תחומים מרכזיים: לימודי קופי ולימודי ארט.
מ'הבצפר' נמסר בתגובה: "בינינו לבין עופר גולן ורוני אפלבוים לא התקיימו יחסי עובד מעביד ועל כך חתומים השניים גם במסמך משפטי. לאורך השנים סיפקו שניהם, שירות לבצפר בהיותם חברה בע"מ, אשר במקביל העניקה גם שירותים ללקוחות רבים נוספים. ההתקשרות מולם היתה על בסיס ריטיינר חודשי כנגד הוצאת חשבונית מס לבצפר. צר לנו כי הם בוחרים בדרך לא דרך של התכחשות להסכם שהם חתמו במו ידיהם, ובו הם מצהירים במפורש שלא היו, ולא יהיו לעולם יחסי עובד מעביד בין חברתם לבין הבצפר. זוהי תביעה קנטרנית שעומדת בסתירה לפסיקה של בית הדין לעבודה ואנו בטוחים שתדחה במלואה".
תגובות לכתבה(20):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    באמת לא מתאים
    שוקי שטרן 10/2017/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל התחום הזה נהיה פקקטע- כל קקער פותח משרד פרסום ושוחט את המדיה, עזבו אתכם זה הכל בועה אחת גדולה
    סגור
  • 17.
    יאללה, לפתוח מקום חדש משלכם. לשניכם אין דאגות כספיות
    אבו ענטר 10/2017/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אנשים מבוססים. קדימה, לפתוח עיייסק עצמאי
    סגור
  • 16.
    אם הוא באמת אמר את זה...
    אחד העם 10/2017/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    "אתם בני 60 ויש דור בני 40 שדופק בדלת. זמננו עומד להסתיים, זמננו נגמר. יש פה חבורה של זקנים שלא תהיה פה בקרוב. אנחנו גמרנו את הקריירה. הקדנציה שלכם עומדת להסתיים מכיוון שהעולם הזה משתנה וצריך לבוא דור הבא. אתם צריכים להבין. עד מתי תישארו פה, עד גיל 70?" האיש מדבר סיסמאות משומשות. בכל העולם יש כבוד ומקום והובלה של הדור הקודם אל עבר העתיד ורק כאן בביצה מנסים לחסוך כסף על איכות אמיתית. את עולם הפרסום בעולם החדש והנאור מובילים אנשים בני 50 - 60 ויותר, כן גם בדיגיטל. הדור של ה"זקנים" עם 20-30 שנות נסיון לא שכח ויודע טוב מאוד והכי טוב את מה שהדור אחריו עם 5 שנות נסיון עדיין לא למד וכנראה שככה, איך שענף הפרסום בישראל מתנהל, גם לא ילמד. את מה שאיש קריאייטיב עם 20 שנות נסיון פותר בחצי יום עבודה ואצל מקצועני העל ברבע יום... יקח לבעלי "נסיון" של חמש שנים במקרה הטוב שבוע וגם אז לא מושלם ולא תפור ולא נכון ומאוד חלש. הדור הזה של המבוגרים עשה את המהלכים הגדולים ביותר שנעשו בישראל בתחום הפרסום ולעומתו כל מה שקורה עכשיו הוא אריזה ריקה. כל הדיבורים על דיגיטל, העתיד ושטויות הם דיבורים של אנשים שלא מבינים פרסום. פרסום הוא לא צ
    סגור
  • 15.
    איפה עבודי שייתנו להם פייט
    עבודי 10/2017/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מקצוע של שנות ה2000 היום הוא לא סקסי כמו שהיה בעבר. היום קופירייטר חותם בלשכה מחר זה אתה! הא חסרה על ימי נאור הרמן בעבודי העליזים!
    סגור
  • 14.
    סיימו את זה יפה
    גילי קצנלנבוגן 10/2017/10
    הגב לתגובה זו
    9 0
    שלום חברים. אפשר לסיים הכל יפה. לא מתאים לכם לכולכם.. יגאל יקר, אני עבדתי 10 שנים עם אדלר חומסקי, כל חודש יצאה חשבונית,חשבונית מאוד יפה,ריטיינר עבור שירותי. הייתי גם חברה בע'מ. ראובן ואייל סיימו איתי יפה,מאוד יפה, אנחנו חברים היום,קיבלתי את מלוא הפיצויים שהגיעו לי ואף יותר מזה כי המשכתי לעבוד איתם אחכ על פרוייקטים שונים. מציע לך לדבר עם איל על העניין. מעבר לכך,מאוד מצער ולא ממש מכובד אחרי כל כך הרבה שנים, לסיים מבלי להציע כלום. ובטח לא לצאת באמרות(לכאורה) אני אגמור אתכם. עופר ורוני יקרים, גם אתם ,אני מאמין לא מחפשים מלחמות. עצרו לרגע הכל,תחשבו כולכם,אם היה מגיע אליכם בריף כזה, מה הייתם מציעים לעצמכם. אני מוכן להציע לכם את שירותיי כמגשר מוסמך עם תעודה,ללא תשלום ומכל הלב. שנה טובה ויצירתית לכולכם
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    מה אתם מבלבלים את השכל?
    איתי 10/2017/10
    הגב לתגובה זו
    2 2
    השניים , כי היה להם נוח וכדאי. חתמו על הסכם שמאפשר לבצפר להפסיק איתם התקשרות בכל עת יהיו השיקולים אשר יהיו. הם היו ספקים בדיוק כמו שמי עדן סיפקו לכם אחלה מים עד שבאו תמי 4. מה ההתממות הזו? נעים? לא נעים. עסקי? כן. שטות גמורה. תחזרו לנמנם
    סגור
  • אלוהים למה יש לך מקלדת (ל"ת)
    שני 10/2017/13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 12.
    דלת נסגרת - דלת נפתחת
    בוגר קופי 10/2017/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עופרוני יקרים, זה הזמן לקחת את הלימון ולעשות ממנו לימונדה. פתחו מקום חדש שאתם בפרונט. בהצלחה. (מאחד שבלעדיכם לא היה מגיע למקאן, גיתם וכיום באומן ....)
    סגור
  • 11.
    כן יחסי מעביד על הנייר או לא...
    סמנכ״ל קריאיטיב 10/2017/09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    השניים האלה היו הלב הפועם של הבצפר למעלה מעשור. 2 הנכסים המזוהים והאהובים ביותר של מותג הבצפר הם קורס הקופי שלהם ו...הם עצמם. יגאל, אל תביך את עצמך בהסתתרות מאחורי מצגי שווא טופסולוגיים. אתה יודע את האמת. כולנו יודעים את האמת.
    סגור
  • 10.
    מוסד פח אשפה, ממש ממליץ להתרחק
    בוגר בצפר 10/2017/09
    הגב לתגובה זו
    3 3
    לא שווה את הכסף. לכל מי שחולם לעבוד בפרסום, עדיף שילמד במקומות אחרים.
    סגור
  • 9.
    המורה הכי אהוב שיש (ל"ת)
    דודי 10/2017/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 8.
    יש רק קורס אחד טוב והוגן - קופיוויז (ל"ת)
    ארנון 10/2017/09
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 7.
    הבצפר מוסד פח
    בוגרת קופי 10/2017/09
    הגב לתגובה זו
    9 1
    הם יעשו הכל כדי להרוויח כסף. כולל פתיחת שני קורסים במקביל. התלמידים משלמים הון תועפות כדי להתקבל לקורס נחשב, ובעצם, בסוף, מקבלים כל אחד. שני קורסים מביאים לכך שבכלל שום אפשרות להקדיש לתלמידים את הזמן הראוי. הכל דחוס, צפוף, ומבולגן. הקורס עצמו דלוח ומיושן, לא עוסק בכלל במה שקורה באמת בעולם הפרסום, כמו פייסבוק ואינטרנט, ומתעסק כמעט רק בפרינט- כאילו שמישהו עוד קורא עיתון בימינו. בקיצור, גם המוסד תאב בצע ורעבתן, וגן המרצים עבר זמנם.
    סגור
  • 6.
    תביעה מעניינת
    קולגה 10/2017/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הלב עם רוני ועופר. יהיה מעניין לראות מה יגיד החוק.
    סגור
  • 5.
    העסקן מול הטאלנטים
    דן 10/2017/09
    הגב לתגובה זו
    9 2
    מקווה שהעסקן יגאל בראון יפסיד במשפט. לעופר ורוני זכויות רבות גם בהיסטוריה המקצועית של עולם הפרסום וגם בהכשרת דורות של אנשי קריאייטיב מעולים שחלקם כבר מנהלים מחלקות קריאייטיב בארץ ובחו״ל. רק בישראל לא נותנים כבוד לכאלה אנשים. בושה.
    סגור
  • 4.
    תכל׳ס הוא צודק
    רן 10/2017/09
    הגב לתגובה זו
    5 4
    אפלבוים וגולן מוכשרים ובעלי זכויות אבל עולם הפרסום עבר שינוי דרמטי בעשור האחרון. שינוי שלא היה כמותו מאז שנות החמישים של המאה שעברה. האם באמת קופירייטרים בני 20-25 יכולים ללמוד את מה שנדרש מהם משני בני 60 שחונכו בעולם של פעם? אני לא אומר שצריך לזרוק אותם. אני בהחלט חושב שיש יסודות שתמיד היו רלוונטיים ותמיד יהיו רלוונטיים אבל בתחום שחי על חדשנות צריך לרענן מידי פעם גם את השורות של המובילים.
    סגור
  • 3.
    איזה יגאל??
    מרצה בבצפר 10/2017/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יגאל שלנו?? לא נכון.
    סגור
  • 2.
    הלב הפועם של בצפר
    בוגר קורס קופי 2 10/2017/09
    הגב לתגובה זו
    8 0
    תדרשו את מה שמגיע לכם כי מגיע לכם.
    סגור
  • 1.
    בהצלחה עופרוני
    בוגר קורס קופי 10/2017/09
    הגב לתגובה זו
    9 1
    בלי השניים האלו אין בצפר
    סגור
  • בהצלחה .. .
    גולן גיל 10/2017/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני הייתי פותח מוסד מתחרה ...מה שמוליך זה לא המוניטין של המוסד אלא המקצוענים שבתחום
    סגור