פרסום ושיווק

ירידה חדה ברייטינג לסופרבול: "רק" 103.4 מיליון צופים

הניצחון של פילדלפיה נכנס למקום ה-10 ברשימת התכניות הנצפות אי-פעם בארה"ב. הרייטינג ירד ל-47.7%. ב-2017 מספר הצופים בגמר עמד על 111.3 מיליון
אלכסנדר כץ | 
סופרבול 2018 (צילום גטי אימג'ס)
גם השנה הסופרבול הוא המשדר הכי נצפה בארה"ב, אבל פחות. הניצחון ההיסטורי של פילדלפיה איגלס על ניו אינגלנד פטריוטס בסופרבול ה-52, משך 103.4 מיליון צופים, ורייטינג של 47.7% עבור רשת NBC ששידרה את המשחק, כך על פי נתוני מדד נילסן האמריקאי.  
מדובר על ירידה של כמעט 7 מיליון צופים ביחס לשנה שעברה, אז הניצחון הסופר-דרמטי של הפטריוטס על אטלנטה פלקונס משך לרשת FOX כ-111.3 מיליון צופים ורייטינג של 48.8%.
בשנים האחרונות חלה ירידה במספר הצופים של המשדר שהופך את יום שבת הראשון בכל פברואר ליום חג – שמגלגל מיליארדי דולרים לתעשייה המקומית. נתון השיא בסופרבול נרשם ב-2015, אז צפו בזכייה של הפטריוטס על סיאטל ב-NBC כ-114.4 מיליון אמריקאים.
המשחק בין ראשון לשני (שעון ישראל) שנערך במיניאפוליס, נכנס לרשימת 10 התכניות הנצפות בהיסטוריה של הטלוויזיה האמריקאית, ולמעשה התמקם במקום העשירי. מבין 10 המשדרים, תשעה הם סופרבול, ורק אחד – פרק הסיום של הסדרה מ.א.ש של רשת CBS בפברואר 1983, עם 106 מיליון צופים ומקום 9 ברשימה. עבור הסופרבול הנוכחי, מדובר בנתון הנמוך ביותר למשדר כזה מאז 2009, אז ניצחה פיטסבורג סטילרס את אריזונה קרדינלס בגמר.  
נתון מעניין מגיע מתחום הדיגיטל: המשדר הועבר גם בסטרימינג וצפו בו 2.02 מיליון איש. ב-NBC מציינים כי מדובר ברייטינג הסופרבול הגבוה ביותר בסטרימינג, עם פיק של יותר מ-3 מיליון איש. אולי כאן נעוצה חלק מהסיבה לירידה החדה בצפייה בטלוויזיה במשדר הנוכחי.

ואם השנה הרייטינג לא נשבר, דווקא בגזרת מחירי הפרסום רף זה נופץ - כמדי שנה. עבור ספוט 30 שניות במשדר הסופרבול, שילמו מפרסמים כ-5 מיליון דולר לפחות, כחצי מיליון דולר יותר משנה שעברה. Wix הישראלית קיבלה החלטה ברגע האחרון לפרסם באירוע, כנראה לאחר שקיבלה הצעה נמוכה יותר, והייתה זו השנה הרביעית ברציפות בה פרסמה בסופרבול. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה