שיווק ופרסום

לאחר 6 שנים - תקציב יד2 עובר מ-LEAD לראובני פרידן

בשנת 2017 עמד התקציב על כ-10 מליון שקלים. בשנה האחרונה הקמפיין המרכזי של יד2 הציג את דמותו של גד שטיין, פארודיה מוקצנת על מתנחל שמגולם על ידי השחקן גל תורן
משה בנימין |  2
יד2 (צילום יח"צ/ צילום מסך)
לאחר 6 שנים של פעילות משותפת, תקציב הפרסום של יד2 מסיים את דרכו במשרד הפרסום LEAD Ogilvy מקבוצת אדלר חומסקי ועובר למשרד הפרסום ראובני פרידן - כך נודע לאייס. 
תקציב הפרסום של הפורטל הגדול בישראל למכירות מוצרי יד שנייה, רכבים, דירות להשכרה ועוד, עמד בשנת 2017 על כ-10 מיליון שקלים, ריאלי, על פי יפעת בקרת פרסום. רובו, 70% מהתמהיל הופנה לדיגיטל ו-20% הופנו לטלוויזיה. עם זאת, למרות היקף הפעילות הגבוה, בימיו ב-LEAD, תקציב רכש המדיה לא היה בידי המשרד אלא נוהל באופן עצמאי על ידי יד 2 ששילמה למשרד הפרסום ריטיינר חודשי תמורת פתרונות הקריאייטיב. עם זאת, מודל עבודה זה אולי התאים לשוק הפרסום לפני 6 שנים וקשה לראות את ראובני פרידן מצרפים אליהם את התקציב תחת תנאי זה. 
העובדה שמדובר במותג בעל נכס מדיה משלו, עם אתר אינטרנט מצליח שנהנה מטראפיק גולשים גבוה מאפשר לו מסלולי פרסום נוספים כגון עסקאות בארטר- מדיה תמורת מדיה מול גופי מדיה אחרים. בדרך זו האתר נהנה מפרסום בגופי מדיה אחרים בתמורה לפרסום על גבי הנכס שבבעלותו.
למרות זאת, התקציב נוהל על ידי LEAD שנים רבות בעיקר מכיוון שהוא אפשר למשרד להפגין את יכולותיו הקריאייטיביות לאורך השנים, גם אם לא השאיר בידיו את עמלות המדיה. בשנה האחרונה הקמפיין המרכזי של יד2 הציג את דמותו של גד שטיין, פארודיה מוקצנת על מתנחל שמגולם על ידי השחקן גל תורן. הקמפיין החל ללא חשיפת המפרסם יד2, כמעין תנועת מחאה ימנית שקוראת ל"יד חזקה לישראל" ונחשף כשבועיים לאחר שהחל.
 

יד2 מוחזק על ידי תאגיד הההוצאה לאור הגרמני אקסל שפרינגר שרכש אותו מידי וואלה (שרכשה אותו ב-2009)  בשנת  2014 תמורת 806 מיליון שקלים. 
תגובת יד2 לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יד2 עלו ליגה! בחירה מצוינת (ל"ת)
    בני 03/2018/09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 1.
    מסכנים יד 2 (ל"ת)
    ייי 03/2018/08
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור