פרסום ושיווק

זניט מפריכה את נטישת הפרסום בדיגיטל: "אין עדות"

דו"ח של חברת המדיה העולמית מראה שהביקורת שהשמיעו המפרסמים הגדולים בעולם כנגד האפקטיביות וחוסר השקיפות בדיגיטל לא הובילו לסטגנציה בשוק, אלא ההפך
משה בנימין | 
הפרסום בדיגיטל מזנק. המובייל מוביל (צילום יח"צ)
חברת המדיה הבינלאומית זניט, מקבוצת פובליסיס, מפריכה את השיח הרווח בחודשים האחרונים על נטישת תחום הדיגיטל על ידי המפרסמים. על פי הדו"ח האחרון של החברה שפורסם ביממה האחרונה, ב-2017 נרשמה עלייה של 13.7% בפרסום כלל עולמי בדיגיטל עד להיקף של 204 מיליארד דולר המהווים 37.6% מהפרסום העולמי לעומת 34.3% ב-2016. 
אותו שיח על נטישת המפרסמים מבוסס בעיקרו על אמירות, עוד משנת 2016, של אישים בכירים מעולם השיווק כגון מארק פריצ'רד, סמנכ"ל השיווק של P&G שהיה הראשון לבקר את החזר ההשקעה, הלא מספק לטענתו, בפרסום בדיגיטל וסימן לשוק שייתכן והגיע הזמן לשוב לפרסום בטלוויזיה. חשיפת הפרסום על גבי תכני טרור ותכנים שאינם ראויים ביוטיוב לא הוסיפה ממד של אמינות לשוק הדיגיטל במה שהוביל לנטישת מפרסמים, גם אם לזמן קצר. היריבה הגדולה של P&G תרמה אף היא את שלה לחגיגה כשהודיעה לאחרונה שתשקול הפחתה בהשקעה בדיגיטל בפלטפורמות שאינן בטוחות דיו. 
יריות האזהרה הללו שנורו על ידי המפרסמים הגדולים בעולם היו לכאורה הכנה מספקת לסטגנציה בשוק הדיגיטל אם לא ירידה בהשקעה, אך לא זאת אלא בדיוק ההיפך, לפחות על פי דו"ח זניט העדכני. ב-2017, כך עולה מהסקירה של חברת המדיה, פרסום דיגיטלי עמד על יותר מ-55% ב-3 שווקים: סין, בריטניה ושוודיה.
על פי זניט, הצמיחה בדיגיטל היא חלק מתהליך רחב יותר של טרנספורמציה בשוק שמונעת על ידי השקעה של מפרסמים ביוזמות טכנולוגיות, איסוף דאטה וחדשנות כדי לבנות מערכות יחסים חדשות עם הלקוחות. שורת המפתח בדו"ח זניט קובעת באופן ברור כי "אין עדות לכך שמפרסמים מושכים החוצה תקציבים מהדיגיטל בעקבות חששם מאפקטיביות נמוכה או חוסר בשקיפות". 
נשיא זניט העולמית, ויטוריו בונורי הגדיל ואמר: "אנחנו רואים ROI עקבי בדיגיטל וכעת אנחנו על מפתן השינוי, כשמותגים מסיטים תקציבים בהתאם למסע שהלקוח שלהם עובר ומוצאים תועלת באלגוריתמים חכמים ובינה ממוחשבת ומשקיעים בפתרונות אי-קומרס. התהליך הזה הוא לב ליבו של מנוע הצמיחה למותגים". 
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה