שיווק ופרסום

פייסבוק מגבילה את אפשרויות הטרגוט של מפרסמים לקהל מפולח

ענקית הסושיאל תחייב את המפרסמים לחתום על מסמך שבו הם מאשרים כי הלקוחות שאליהם הם רוצים להגיע על בסיס כתובות אימייל אישרו את השימוש בדאטה מראש 
משה בנימין | 
ההשפעה של פרשת קיימברידג' אנליטיקה ממשיכה להדהד במסדרונות פייסבוק. ענקית הסושיאל בוחנת צעד שיקשיח את אבטחת השימוש בדאטה של משתמשיה על ידי המפרסמים. על פי פרסום באתר TechCrunch החברה בונה כלי שיחייב את המפרסמים להציג אישור גולשים בטרם יוכלו לטרגט את קהל היעד על בסיס כתובות האימייל שלהם.
פייסבוק מאפשרת למפרסמים להעלות לשרתיה מידע מוסתר הנוגע ללקוחותיהם ובין השאר גם כתובות אימייל. פייסבוק מצליבה את המידע עם גולשיה ומאפשרת בדרך זו למפרסמים להגיע ללקוחות על גבי הרשת החברתית. כלי האישור יחייב את המפרסם לדווח בטרם יפרסם כי קיבל את אישור הגולש להשתמש במידע. 
הכלי מתייחס בעיקר לתכנית ה-Custom Audiences של פייסבוק שהושקה ב-2012. התכנית מאפשרת למפרסמים להעלות לרשת קבצי מידע של לקוחות הכוללים מספרי טלפון, כתובות אימייל וכו' ובדרך זו לחבר בין ה-CRM של החברה לבין הפיד האישי של כל אחד מהאנשים.
על פניו נראה כי לצד המסר המרגיע של פייסבוק, בעניין אבטחת המידע של הגולשים, המהלך הוא ניסיון של פייסבוק לגלגל את תפוח האדמה הלוהט אל המפרסמים במידה ומקרים כגון קיימברידג' אנלטיקה ישובו ויישנו. הרשת החברתית רוצה שהמפרסמים יישאו בתוצאות במידה ויבוצע שימוש לרעה במידע רגיש של משתמשי הרשת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה