פרסום ושיווק

רוצים אריה מקאן? הנה שיטת הניקוד החדשה - ושאר השינויים

שינוי בניקוד, קיצוץ בקטגוריות ותתי קטגוריות, הגבלה על מספר הקטגוריות אליהן ניתן להגיש עבודות ועוד. פסטיבל קאן ליונס יוצא לדרך חדשה - לאור הביקורת עליו
משה בנימין | 
קאן ליונס (צילום יח"צ cannes lions)
פסטיבל קאן ליונס, אירוע הפרסום הגדול בעולם ספג בשנה האחרונה ביקורת קשה בענף, ועל רקע ההודעה של קבוצת פובליסיס העולמית על כך שלא תאפשר לאף אחד ממשרדיה להגיש עבודות - התחרות עוברת שינויים משמעותיים. הפסטיבל שבמסגרתו מתקיימת מדי שנה התחרות על פסל האריה, יקוצר ל-5 ימים במקום שבוע, ומשם לשינויים במישור המקצועי בשיטת הניקוד, החלוקה לקטגוריות ועוד. 
בניסיון לבלום כל סיכוי לסחף שיגרור סוכנויות נוספות עם פובליסיס מחוץ לפסטיבל ובעקבות אמירות כגון זו של מרטין סורל הבוס של WPP על כך שהתחרות הפכה לנמהרת, יקרה וכזו שלא עומדת בקנה אחד עם צרכי הלקוחות המפרסמים, הנהלת הפסטיבל שיערך השנה בפעם ה-65 בריביירה הצרפתית הודיעה כי תשנה החל מהשנה את מבנה התחרות. במסגרת החלטה זו קוצצו 120 תתי קטגוריות מתוך התחרות וקטגוריות הסייבר, פרומו והאינטגרייטד בוטלו.

עוד הוחלט כי כל עבודה תוגבל להגשה ל-6 קטגוריות בלבד - החלטה זו תשים סוף לעבודות הסנסציוניות שטורפות לעתים את הפסטיבל ומשתלטות על הפרסים הנחשבים בכל קטגוריה, ברמת הגראנד פרי והזהב. לצד זאת, הפסטיבל הודיע על שיטת ניקוד חדשה שלדברי המארגנים "תשים דגש על הפן הקריאייטיבי". כמו כן, במה שנשמע כמו מענה לתלונה שגם בארץ נשמעת לא מעט ומן הסתם מעסיקה את הפרסומאים בכל מקום בעולם - התחרות תפריד בין עבודות בקטגוריית עמותות ושיפוטן לבין עבודות עבור מפרסמים מסחריים. 

השינוי בשיטת השיפוט לעבודות עבור עמותות וארגונים שאינם ממשלתיים (NGO) יחלו בשלב השורטליסט, אז יוגשו עבודות אלו לעיני השופטים בנפרד משאר העבודות המסחריות. במידה ועבודות אלו יזכו באריה הן יוצגו ויוכרו בנפרד, אך עם זאת, מארגני הפסטיבל הסבירו כי שינוי זה יחול בהדרגה ויושלם סופית ב-2019/2020.

ברמת המבנה הארכיטקטוני של התחרות - בשונה מקטגוריות האריות השונות שהגיעו כבר לעשרות בשנים האחרונות - המבנה יתבסס מעתה על 9 "ערוצים" שתחתיהם ירוכזו קבוצות של אריות לפי נושאים. ערוצי העל יהיו: Reach, Communication, Craft, Experience, Innovation, Impact, Good, Health ו-Entertainment. במבנה החדש אריות ה-PR, מדיה, דיירקט ומשפיעני סושיאל יישבו תחת Reach. אריות הרדיו, פילם, פרינט, אאוטדור ועוד יישבו תחת Communication וכן הלאה. בסך הכל התחרות תכלול 26 קטגוריות תחת ערוצי העל. 

שיטת הניקוד החדשה של התחרות הופכת את הזכייה באריה לקשה יותר ממה שהיה נהוג עד עתה. אם בעבר הסיכוי לשורטליסט עמד על 10% מההגשות והסיכוי לזכייה באריה כלשהו עמדה על כ-3% מסך ההגשות, השיטה החדשה תהפוך את הזכייה בכסף, זהב וגראנד פרי לקשה מאי פעם.

 

האירוע שנחשב לגדול בעולם יארח השנה מעל ל-16 אלף מבקרים מסביב לעולם, 4,700 חברות, מעל ל-40 אלף הגשות וכ-400 שופטי תחרות. גולת הכותרת של הפסטיבל מדי שנה, מעבר לרגעי התהילה על במת הפרסים היא רשימת הנואמים האורחים המפארים את האירוע. השנה ישתתפו בו כנושאי דברים, המגיש קונאן אוברייאן, המוזיקאי ג'וני מאר (הסמית'ס), שחקן ה-NBA לשעבר שאקיל אוניל, הראפר קומון ושלל בכירי עולם הפרסום. 

בשנה שעברה היה זה משרד הפרסום ליאו ברנט (שהשנה לא יתמודד עקב החלטת פובליסיס העולמית) ששמר על הגחלת של השוק הישראלי. מהלך השעון החכם של סמסונג ישראל הביא למשרד אריה ברונזה ראשון אי פעם, בקטגוריית החוצות. המשרד קיבל בנוסף שני שורטליסטים בקטגוריית המדיה והבידור, שניהם עבור סמסונג ישראל לשעון החכם ומרתון הגיימינג. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה