שיווק ופרסום

לאחר 33 שנים - סורל פורש מניהול WPP עקב החקירה נגדו

סורל חשוד בשימוש בלתי הולם בכספי החברה וכן התנהגות אישית שאינה נאותה. WPP סיימה את אחת השנים הקשות בתולדותיה עם צניחת המניה לשפל מאז 2013
משה בנימין | 
לאחר 3 עשורים שבהם הקים, ניהל והפך את WPP לרשת הפרסום הגדולה בעולם, המייסד מרטין סורל פורש מניהול החברה שבראשה הוא עומד בעקבות החקירה כנגדו בעניין "מעשים בלתי הולמים". החקירה כנגדו נפתחה ומנוהלת על ידי עורכי הדין ששכרה הנהלת החברה עצמה - WPP.
סורל בן ה-73 חשוד בשימוש בלתי הולם בכספי החברה וכן התנהגות אישית שאינה נאותה. סורל דחה את ההאשמות על הסף אך עם זאת החליט להתפטר למען עתיד החברה. בהודעה שהוציא לעובדים מסר סורל: "כשאני מביט קדימה, אני מבין שההפרעה שאנחנו חווים כעת מוסיפה לעסק לחץ מיותר...זו הסיבה שהחלטתי שלטובת האינטרס שלכם, האינטרס של לקוחותינו והאינטרס של כל בעלי המניות, קטנים כגדולים, יהיה זה הטוב ביותר שאפרוש...כמייסד אני יכול לומר ש-WPP היא לא רק עניין של חיים או מוות. היא הייתה, היא כעת ותמיד תהיה חשובה יותר מכך".
WPP סיימה את אחת השנים הקשות בתולדותיה עם צניחה של המניה לשפל שלא הגיעה אליו מאז 2013, מה שגרם לה לאבד 9 מיליארד אירו משוויה, עם מחזור שהיה הכי נמוך מאז שנת המיתון ב-2009. WPP מחזיקה בבעלותה 406 חברות פרסום ביותר מ-100 מדינות ומעסיקה 134 אלף אנשים מסביב לעולם. בין מותגי הפרסום הנמנים תחתיה חברות ענק כגון JWT, GREY, אוגילבי, y&r ועוד.
WPP מחזיקה בישראל את מניות השליטה במשרד הפרסום JWT ישראל ובעבר הלא רחוק גם החזיקה בבעלותה את משרד הפרסום y&r ישראל לאחר שרכשה את מלוא המניות מידי מייסדי שלמור אבנון עמיחי, במה שהוביל להתפרקות מהירה ולבסוף לסגירה של הסניף הישראלי תחת ניהולם של גיא בר ויובל ווינגסט. במקביל היא מחזיק בהסכמי ייצוג עם אדלר חומסקי תחת המותג Grey ועם LEAD תחת המותג אוגילבי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה