שיווק ופרסום

עמוד הפייסבוק הצינור יישאר בידי לרר - אבל יתכן שהשם ישונה

בתום מאבק משפטי בן כמה חודשים, החליט ביה"ד לעבודה כי "השתכנענו כי לרר שהיה מנהל החשבון מיום הקמתו, הוא בעל הזכות להמשיך לעשות כן"
אלכסנדר כץ |  3
גיא לרר (צילום מיכאל פולוצ'ק)
בית הדין לעבודה קבע אתמול (יום א') כי עמוד הפייסבוק הפופולרי הצינור יישאר בידיו של גיא לרר. בכך דחה בית הדין בתל אביב את דרישתו של ערוץ עשר להעביר לידיו את השליטה בעמוד, אחריו עוקבים יותר ממיליון איש. ואולם, במידה וערוץ עשר ידרשו, לרר יאלץ לשנות את שם העמוד.
כזכור, לרר - שהגיש במשך שנים את 'הצינור' בערוץ עשר והיה מי שהגה גם את עמוד הצינור בפייסבוק, עבר לקראת הפיצול בערוץ 2 לרשת 13 כדי להוביל תכנית דומה. בערוץ אומרים כי מדובר בנכס שלהם שנוצר על ידי עובד שכיר שלהם.
לרר המיוצג בידי עוה"ד יורם ליכטנשטיין, גבריאלה שוורץ וד"ר הלל סומר, ענה מנגד כי מדובר בדף שהקים בעצמו בהיותו כתב חדשות זוטר בחדשות עשר, ללא קשר לעבודתו ולתפקידו בחברת החדשות, ועוד לפני עלייתה של התכנית. מאז לרר משמש כאדמין באופן רצוף של הדף. לטענתו, ההסכם בינו לבין חדשות עשר על כל תיקוניו לאורך השנים, אינו חל על נושא שכזה. הוא גם טען כי הפעיל את העמוד בזמנו הפנוי, ללא שכר נוסף, ובהמשך אף העסיק מכספו שלו 3 עובדים לטיפול בעמוד.
בהחלטת בית הדין נכתב כי "השתכנענו כי הנתבע שהיה מנהל החשבון מיום הקמתו, הוא בעל הזכות להמשיך לעשות כן. משכך – אנו דוחים את התביעה". לזכותו של ערוץ עשר נכתב כי "ככל שהתובעות חפצות כי שמו של דף הספייבוק ישונה ולא יהא עוד 'הצינור', יודיעו על כך לנתבע בתוף 13 ימים ובמקרה כזה, יהא הנתבע מחויב לשנות את שמו של הדף בתוף 14ימים נוספים".
המשמעות של החלטה זו היא שלרר ימשיך להחזיר בנכס הדיגיטלי של הצינור, אבל במידה וערוץ עשר ידרשו, הוא ייאלץ לשנות אותו. כזכור, בעשר ממשיכה להיות משודרת התכנית הצינור, בהגשתו של טל ברמן.
מערוץ עשר נמסר: "אנו לומדים את פסק הדין. מאחלים הצלחה רבה לגיא לרר".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הזווית הכי נכונה למיקרה
    קראתי ואני מעתיק 04/2018/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערוץ 10 כמו חבריו שאר הזכיינים למדו פה שיעור רציני מאוד - בעלי התוכן הם אלו שינצחו בבית המשפט. נגמרו הימים שבהם היוצר היה רכוש הערוץ ונתון לגחמותיו. נגמרו הימים של תוכן בחינם לערוצי טלוויזיה, נגמרו הימים שבהם יוצרים מתחננים בפני ערוצי טלוויזיה, כיום המצב הוא הפוך - לא מעט בזכות גיא לרר. הפייסבוק ייצר מפת תקשורת שונה, אין כפיפות לעורך ראשי מטעם הערוץ, או, לאיזה רפרטס שייחרב כל חלקה טובה בכדי להצדיק את משכורותו, או איזה מנהל תוכניות פלצן שימחוק ע"פ רצונו ויאשר על פי רצונו. התקשורת הממוסדת מפסידה כל יום ברייטיניג והיום גם בבית המשפט. כל הכבוד גיא לרר!
    סגור
  • 1.
    חחחח אני הולך להוציא מלא כסף מהבוס שלי עכשיו
    תודה! 04/2018/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גם אני הקמתי עמוד למקום העבודה שלי בהתחלה בהתנדבות עכשיו כבר באחוזי משרה ומאז הבוס כבר התהפך עלי וגם ככה אני רוצה לעזוב . הולך לבדוק כמה המתחרים מוכנים לשלם עליו. גדול!
    סגור
  • אפשר לפתוח בדיעבד פסקי דין?
    ? 04/2018/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה משנה לגמרי את הסעיף לפיו כל יצירה שיצרת עם זיקה לעבודה היא רכוש המעביד. זה נכון גם למתכנתים ומעצבים נכון? כמה זמן מותר לערער על פסק דין?
    סגור