שיווק ופרסום

לאחר 9 שנים: תקציבי הפרסום של טוטו ווינר בדרך למכרז

משרדי הפרסום המטפלים בתקציבים הם יהושע TBWA שמחזיק בחלק הארי וגליקמן שמיר סמסונוב שחלקו מהפעילות נמוך יותר. התקציב נאמד בכ-25 מיליון שקל בפועל
משה בנימין | 
טוטו ווינר (צילום יח"צ/ צילום מסך)
לאחר כ-9 שנים של עבודה משותפת ולאחר מיצוי מלא של אופציות הארכת ההתקשרות עם משרדי הפרסום, תקציבי הפרסום של הטוטו והווינר ייצאו למכרז - כך נודע לאייס.
משרדי הפרסום המטפלים בתקציבים הם יהושע TBWA שמחזיק בחלק הארי ומטפל בווינר וגליקמן שמיר סמסונוב שמטפל בטוטו ובתדמית התאגידית של המועצה להסדר ההימורים בספורט וחלקו קטן יותר מתוך הפעילות. לאייס נודע כי המכרז שצפוי לעניין את כל המשרדים הגדולים בתעשייה נכתב ומגובש בימים אלו וצפוי להתפרסם בשבועות הקרובים.  
המכרז יכלול את כל הפעילות של המועצה להסדר ההימורים בספורט שתחתיה פועלים מותגי הטוטו והווינר, באופליין ובדיגיטל. המכרז האחרון שניהלה המועצה להסדר ההימורים בספורט, היה על חלק הדיגיטל של טוטו-ווינר ובו זכה יהושע TBWA. תקציב טוטו-ווינר הוא מהגדולים בשוק הפרסום הישראלי, ועל פי יפעת בקרת פרסום נאמד ב-80 מיליון שקלים בשנת 2017, במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-25 מיליון שקלים. 
הזכייה של יהושע TBWA במכרז הדיגיטל של טוטו-ווינר לא עברה בשקט בשנת 2011. משרדי הפרסום שהתמודדו מול המשרד בשלב הגמר של המכרז, מקאן תל אביב ואידיאולוגי'ק (שמאז כבר נסגר) דרשו מהטוטו להציג בפניהם את מסמכי הפרוטוקול שבם דירוג הציונים שעניקה ועדת המכרזים למשרדים המתמודדים ואף איימו בהליכים משפטיים. 
תקציב טוטו-ווינר נחשב לאטרקטיבי מכל הבחינות, הן מבחינת הנוכחות בכל אמצעי המדיה כולל הבמה המרכזית בטלוויזיה והן מבחינת השקט הכלכלי שניתן למשרד הזוכה לו מובטחת הכנסה של מיליוני שקלים למחזור מדי שנה, בתקציב שנוהג לצאת למכרז אחת לכמה שנים. נכון לרגע זה טרם ידוע מה בדיוק עומד על הפרק מבחינת תנאי הסף של המכרז אך מטבעם של מכרזים אלו כשהתקציבים נאמדים בעשרות מיליוני שקלים, הדרישות הן בהתאם ומכוונות למשרדי העשירייה הראשונה של הענף. כמו כן טרם ידוע האם המועצה להסדר ההימורים תבחר במשרד אחד בלבד לטיפול בכל או שתמשיך לעבוד עם שני משרדים.
בשונה מתקציבים שעשויים להתנגש בתקציבים מתחרים ובכך מאלצים משרדים מסוימים לוותר על השתתפות במכרז, תקציב הפרסום של המועצה להסדר ההימורים בספורט הוא מונופול ממשלתי של הימורים שאין לו מתחרה בישראל, כך שכל משרד שעומד בתנאי הסף יוכל להתמודד ללא התחשבות באילוץ שכזה.

 

מאז 2013, הקמפיין המרכזי של טוטו-ווינר מבוסס על הדמויות המונפשות "דאבל" ו"פס" שמדובבות על ידי השחקנים ניר לוי ועמי סמולרצ'יק. מאחורי הקמפיין שרץ כבר 5 שנים עומד יהושע TBWA. הסרטים מציגים שפה קלילה עם הומור נקי ו"מנומס" שמנסה לפנות לקהל צעיר אך עם זאת לא לאבד בדרך את הקהל המבוגר יותר. בין השאר הופיעו בסדרת הסרטים לצד הדמויות המונפשות דמויות כגון אורי גלר, אורי מרשק ועוד.
מהמועצה להסדר ההימורים בספורט לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה