שיווק ופרסום

קקטוס 2018 יוצא לדרך בלי מקאן - יכלול שנה וחצי של עבודות

המשרד הגדול בישראל שוב מדיר את רגליו מהתחרות. שופטי התחרות יחולקו לקבוצות של 10 שופטים ולכל קבוצה יהיה יו"ר אחראי על תהליך השיפוט של הקבוצה
משה בנימין |  1
קקטוס 2018 (צילום נדב כהן יונתן)
תחרות קקטוס הזהב 2018 יוצאת לדרך לאחר עיכוב של חצי שנה, בעקבות ההמתנה לסיום החלטת הקפאת התחרויות של קבוצת פובליסיס העולמית שכוללת בארץ את באומן, לאו ברנט וגליקמן שמר סמסונוב
כפי שפורסם באייס מוקדם יותר היום, בישיבה שנערכה היום (יום ב') במשרדי האיגוד, בהשתתפות חברי ועדת הקקטוס, נבחר פה אחד יורם לוי ליו"ר ועדת התחרות. לוי שימש כבר בשנה שעברה כיו"ר בפועל של יום השיפוט המרכזי, וב-5 השנים האחרונות היה יו"ר השופטים של תחרות דג הזהב. לוי גם שפט פעמיים בפסטיבל קאן, שם גם זכה בלא מעט אריות.
"המשימה שלנו היא לאזן בין המצוינות הקריאייטיבית של פסטיבל קאן שמהווה השראה ורף גבוה עבורנו, לבין ההבנה שמדובר בתחרות הפרסום הישראלית, המשקפת את העבודות של מותגים ישראלים לקהל הישראלי. בנוסף, היה חשוב לי לייסד פרס חדש, עבור מותגים שעושים טוב. כחלק מתפיסת עולמי, שגם מותגים מסחריים יחד עם ענף הפרסום יכולים לייצר טוב בעולם".
לצד חזרתה של קבוצת פובליסיס לתמונה, מי שעדיין מסרב לשוב לחיק התחרות הוא משרד הפרסום הגדול בישראל מקאן תל אביב, שממשיך להחרים את האירוע ולא להגיש אליו עבודות, פעם שנייה ברציפות, במה שמעיב על החגיגה ובנוסף בא לידי ביטוי במחזור הכנסות נמוך בהרבה מהצפוי. זאת עקב העובדה שמקאן אחראי לאחוז ניכר מהעבודות הבולטות המתפרסמות בישראל, שמן הסתם חלק גדול מהן היה אמור להיות מוגש לתחרות זו. 
ועדת התחרות קיימה היום דיון על תקנון התחרות ובין ההחלטות שקיבלה הוחלט כי היא תקיף שנה וחצי של פעילות מינואר 2017 עד ליולי 2018. יום השיפוט הראשון יעבור להיות בפורמט שיפוט ברשת, מה שיאפשר הגדלה של מספר השופטים בשלב א' ל-60 שופטים: 30 אנשי שיווק ו-30 אנשי קריאייטיב.
השופטים יחולקו לקבוצות של 10 שופטים ולכל קבוצה יהיה יו"ר שיהיה אחראי על תהליך השיפוט של הקבוצה. ובפועל, בכל עבודה יצפו לפחות 30 שופטים. ביום השיפוט השני, יישפטו הפיינליסטים במתכונת הקבועה - ביום שיפוט מרוכז שבו יגיעו כל השופטים לאירוע השיפוט. הפרמטרים שלפיהם ייבחנו העבודות נשארו באותה המתכונת - 3 ציונים לכל עבודה על פי רעיון, ביצוע ותרומה למותג.
בתוך כך, הועדה החליטה להוסיף פרס עבור מותגים מסחריים על קמפיינים לטובת הקהילה, שיוגדר- "קקטוס לטובה", זאת בנוסף להחלטה מהשנה שעברה להעניק פרס קקטוס הנשיא לעבודה המצטיינת בייצוג מגדרי של החברה הישראלית. ההכרזה על פתיחת ההגשות לתחרות תתבצע במהלך חודש יולי, טקס הקקטוס צפוי להיערך בתחילת אוקטובר 2018.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חוץ מ-yes איזו עבודה מעניינת כבר יצאה ממקאן השנה? (ל"ת)
    שאלה מהקהל 07/2018/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור