פרסום ושיווק

לרגל האקזיט: היסטוריית הפרסום הסוערת של סודהסטרים

החברה נבנתה כ"ילד הרע" שנכנס בגדולים ומנגד כ"ילד הטוב" שדואג ליקום. מהשנים שבהן נפסלו לשידור בסופרבול ועד לסנסציית משחקי הכס, חזרנו לרגעי השיא בפרסום
משה בנימין |  2
סודהסטרים. אלנבי (צילום יוטיוב)
ענקית מתקני המים המוגזים הביתיים סודהסטרים רשמה היום (יום ב') ציון דרך היסטורי עם מכירתה ב-3.2 מיליארד דולר לחברת פפסיקו.
לרגל האקזיט המרשים של החברה הישראלית-בינלאומית חזרנו להיסטוריית הפרסום הקצרה והסוערת של המותג שהצליח לרכז סביבו עניין רב במשך 5 שנים בלבד, כשהוא קורא תיגר על שחקניות הענק בשוק המשקאות, ובראשן קוקה קולה ופפסי, כן, זו שרכשה היום את החברה.  
לצד העובדה שמדובר בחברה מצליחה שרשמה זינוק של 700% בערך המניה מאז שנרשמה למסחר בבורסה בתל אביב בשנת 2015, המותג נבנה תקשורתית, צעד אחר צעד כ"ילד הרע" שנכנס בקוקה קולה ופפסי ומנגד כ"ילד הטוב" בכל הקשור לדאגה ליקום, שמירה על איכות הסביבה, מחזור, קיימות ואורח חיים בריא. אסטרטגיית הפרסום של החברה שהוכיחה את עצמה בהפיכת המותג לכזה שמסוקר על ידי התקשורת באופן קבוע שילבה בין פרובוקציה שהובילה בין השאר לפסילת פרסומות בסופרבול, הומור שנון ומתיחות 1 באפריל תוך כדי שימוש בדמויות מוכרות.
1. בשנת 2013, החברה צילמה פרסומת סופרבול שנכנסה חזיתית ב-2 מותגי העל בתחום המשקאות בארה"ב, קוקה-קולה ופפסי. הפרסומת הייתה מתוכננת לשידור במהלך המשחק אך נפסלה - אקט כמעט צפוי מראש שזירז את שידור הפרסומת בכל מקום אחר שרצה לספק את הצורך המציצני של קוראיו/גולשיו והרוויח לחברה עשרות מליוני דולרים של מדיה בחינם.
 
2. שנה לאחר מכן, ב-2014, שחזור של פסילת הפרסומת לשידור בסופרבול. רשת FOX האמריקאית לא הסכימה לשדר את הפרסומת של סודהסטרים בה כיכבה השחקנית סקרלט ג'והנסן מכיוון שזו נחתמת בהתייחסות ישירה, שוב לפפסי וקולה. 
 
3. בשנת 2016 החל שיתוף הפעולה המוצלח של סודהסטרים עם סוכנות הפרסום המקומית - בית הקונספטים אלנבי - ובמרכזו כוכבי הקאסט של משחקי הכס ובראשם ת'ור הענק ביורנסן. ב-1 באפריל השיקה החברה פרסומת שהתבררה כמתיחה משעשעת. שבוע לאחר מכן שחררה החברה את הפרסומת המלאה ובה הפאנץ'. 
 

4. מאוחר יותר באותה השנה (נובמבר 2016) שיתוף הפעולה בין אלנבי, סודהסטרים והקאסט של משחקי הכס הניב את רגע השיא של החברה בכל הקשור לפרסום עם פרסומת ה-Shame, בהשראת הסצנה המפורסמת ממשחקי הכס, שזכתה לעשרות מיליוני צפיות בכל העולם. 
 
5. בשנת 2017 החברה הפגינה שוב את יכולתה לזהות טרנדים וטאלנטים בזמן אמת וגייסה לקמפיין את השחקנית מים ביאליק כוכבת הסיטקום המפץ הגדול שהיה (ועדיין) בשיאו בארה"ב. על ניהול הקריאייטיב הופקד איש הקריאייטיב הישראלי-אמריקאי אלון זייפרט.
 
6. בינואר 2018, סרטון גיוס עובדים בכיכובו של המנכ"ל דניאל בירנבוים (שגם הופיע בפרסומת ה-Shame) הציג שוב את ה-DNA הקליל והשובבי של המותג.
 
7. באפריל 2018 חוותה סודהסטרים רגע של פטריוטיות והעלתה פרסומת "עצמאות" לקהל הישראלי על רקע חגיגות שנות ה-70 למדינת ישראל.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שכללו פטנט של הסיפולוקס שהיה בשנות ה60 מגיע שפו גדול
    ירוחם 20/08/2018 17:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרעיון והפרסום המצוין לשיפור העצום שהכניסו לסיפולוקוס משנות ה60 שהיה מקובל להביאו כמתנה לחתונה . התלבשו על הטרנד של איכות הסביבה הבקבוק הקטן והשקוף בלון הגז הגדול יחסית ובעה הצליחו. חן חן לגאונות.
    סגור
  • 1.
    גאווה ישראלית (ל"ת)
    warren_buffet 20/08/2018 16:05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור