פרסום ושיווק

עולם הולך ונעלם: קריסה בחשיפה לפרינט, מעריב והארץ במוקד

סקר TGI: הארץ ומעריב שילמו מחיר וספגו ירידה חדה בחשיפה בכל המותגים שלהם. בסך הכל החשיפה לעיתונות ירידה ב-15% בתוך שנה. לפרטים המלאים - כנסו
אלכסנדר כץ |  13
סקר TGI לעיתונות (צילום אייס)
ירידה חדה בחשיפה לעיתונים בישראל – כך עולה מנתוני סקר TGI שמתפרסמים הבוקר (יום ה'). בתוך שנה צנחה החשיפה לפרינט מ-52% ל-44.3%, כלומר ירידה של כ-15% בשנה. כמעט אין גוף שלא ספג ירידה משמעותית בחשיפה – כאשר בראש מובילים מעריב וקבוצת הארץ TheMarker. הסטטוס-קוו בין ישראל היום לידיעות אחרונות נשמר, אבל גם 2 הגופים הללו נחלשים.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.4 מיליון נפש. הסקר נערך בישראל מאז שנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-42 מאז השקתו.
ישראל היום רשם ירידה בחשיפה גם במהלך השבוע וגם בסוף השבוע: בפרק הזמן שבין יולי לדצמבר 2018 בימים ראשון עד חמישי החשיפה לעיתון עמדה על 28.2%, מול 31.7% בחצי הראשון של 2018. אגב, בחודשים ינואר-יוני 2015 החשיפה לעיתון עמדה על 40.8%, כלומר בפחות מ-3 שנים רשם העיתון ירידה של יותר מ-30% בחשיפה. גם בסוף השבוע רשם ירידה באותו פרק זמן – מ-31.7% ב-6 החודשים הראשונים של השנה שעברה, ל-28.8% בחצי השני של אותה שנה.
במקביל, גם המתחרה המר ידיעות אחרונות ממשיך לרשום ירידה בחשיפה לשפל של 24.1% (מול 27.3% לפני חצי שנה). ולחשוב שפעם העיתון שלט בתקשורת הפרינט עם יותר מ-50%. בסוף השבוע החשיפה ירדה מ-31.3% בחצי הראשון של 2018 ל-27.8% בחצי השני של אותה שנה.  
קבוצת הארץ סופגת מפלה בכל הגזרות: העיתון היומי מ-4.4% בחצי הראשון של 2018 ל-4% ב-6 החודשים האחרונים, גיליון יום שישי מאבד כ-20% - מ-5.3% ל-4.1%, וגם TheMarker נחלש – מ-5.4% ל-4.5%. מגזין TheMarker בסוף השבוע דווקא לא מאבד חשיפה – ושומר על איזון עם 1.6%.
לא רק היומון הכלכלי של הארץ נפגע – גם המתחרים: גלובס נחתך משמעותית – במהלך השבוע מ-5.6% ל-4.5%, ובסוף השבוע ב-30% - מ-3.5% ל-2.2%. גם כלכליסט מאבד קוראים – מ-10.6% ל-9.1%, אבל ממשיך להוביל על פני 2 המתחרים שלו יחדיו.
מעריב הוא אולי הנפגע הקשה ביותר בסקר הנוכחי: החשיפה לחינמון היומי ממשיכה לרדת – לפני שנה עמדה על 5.6%, לפי חצי שנה על 4.8%, וכעת – על 3.3%. היומון בתשלום של מעריב ירד למ-3.6% לפני חצי שנה ל-2.3% כעת. מעריב סופשבוע יורד בצורה מתונה יותר – מ-5.4% ל-4.9%.




בקרב השבועונים הדתיים – בשבע מתחזק במקצת אבל בפועל שומר על איזון מזה מספר שנים – עם 6.2%. מקור ראשון נחלש ב-25% - מ-4.2% ל-3.1%.
בגזרת מגזיני הנשים, לאשה של קבוצת ידיעות אחרונות ממשיכה לזגזג ולאחר ההתחזקות בחצי השנה הראשונה של 2018 עם חשיפה של 6.6%, ירדה החשיפה כעת ל-5.5%. מגזין את של המו"ל יובל סיגלר, עם 2.9% - נתון דומה לזה שקיבל ב-6 החודשים הראשונים של 2018 – 3%. ליידי גלובס, בניגוד לשאר עיתוני הקבוצה, לא מאבד חשיפה – עם 1.2%, ואילו מגזין נשים נחלש מ-2.4% ל-1.8%.
ועוד בגזרת המגזינים: פנאי פלוס של קבוצת ידיעות – עם ירידה מ-2.7% ל-2.3%, מנטה התחזק משמעותית מ-2.5% ל-3.2%, בלייזר עם התחזקות קלה מ-2.3% ל-2.4%, אוטו רשם ירידה קלה ל-1.6%, ונשיונל ג'אוגרפיק ישראל עם ירידה חדה יותר – מ-1.6% ל-1%.
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    ליבי לעיתונאים המסכנים והטובים. כולם ייזרקו לרחוב (ל"ת)
    פעם עיתונאי, לא עוד 04/02/2019 09:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    הארץ הולך ונעלם הקוראים שלו הוותיקים הולכים לעולם
    דוק 02/02/2019 10:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    והצערים לא קוראים עיתונים נקודה נוספת העיתון משמש כשופר תעמולה של הרשות הפלסטינית
    סגור
  • 9.
    מעניין מה מרגיש אלי עזור שעלול לסגור את מעריב
    יאללה בית"ר 01/02/2019 16:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא נעים להיות "טייקון" תקשורת שעלול להיות זה שיסגור עיתון כה מפואר כמו מעריב. מי שלא מצליח לשמור על רמת חשיפה סבירה של עיתון יכול להיות שלא היה צריך לקנות אותו. עלוב. עצוב.
    סגור
  • מרגיש כישלון עזור (ל"ת)
    Hp 02/02/2019 23:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    זה פשוט כל כך מעציב אותי. עד בכי. מקווה שאולי
    עיתונאית 31/01/2019 23:17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יהיה שינוי, שיותר נמוך מזה אי אפשר לרדת
    סגור
  • 7.
    עורכים ליגה ז', עיתונאים ליגה ח', מולי"ם מפוחדים
    חחחחחחחחחחח 31/01/2019 19:31
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מה חשבתם, שעם עורכים כמו נטע ליבנה ודורון כהן, עם עיתונאים כמו אייל לוי ואיזה זרט אחד, עושים עיתונים? אז זהו, שלא. כדי לפתות קוראים צריך הרבה הרבה הרבה הרבה יותר מהבורה שיושבת שם עכשו
    סגור
  • 6.
    נטע ליבנה עורך ידיעות מביא את העיתון לגבהים חדשים
    נו באמת 31/01/2019 14:54
    הגב לתגובה זו
    4 2
    חחחחחחחחחחחחחחחחח
    סגור
  • אז למה העובדים עומדים לשבות?
    ערן גפני 31/01/2019 16:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אכן נטע לבנה מביא את ידיעות לגבהים חדשים, מדוע העובדים עומדים לשבות? אין זאת אלא שבתחרות מול ישראל היום, העיתון מפסיד. ביחוד כשמדור התרבות שלו הוא חממה של אנשי שמאל קיצוני ומוסף 7 ימים שלו הוא אוקיאנוס של רכילות וחנופה לסלבריטאים העונתיים.
    סגור
  • 5.
    מעריב מסכן חלש
    קרן 31/01/2019 14:54
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לעיתון יומי עם חשיפה של 3% ובלי קהל מטורגט (בניגוד ל"הארץ") לצערי יש בעיה קשה
    סגור
  • 4.
    חברים יקרים במעריב, חפשו עבודה אחרת (ל"ת)
    צוציק 31/01/2019 14:38
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 3.
    אף אחד לא יתפלא אם מעריב ייסגר
    די כבר 31/01/2019 12:56
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ככה נראית קריסה מוחלטת, הקוראים נמלטים, העיתון למעשה לא קיים. קיומו בשוליים, זניח לגמרי, חסר כל משמעות. האם יכול להיות שאלי עזור לא כזה טייקון תקשורת גדול? עצוב עצוב עצוב עצוב לאן התדרדרה התקשורת
    סגור
  • 2.
    מעריב עם חשיפה של 2.3 אחוזים
    נו באמת 31/01/2019 12:44
    הגב לתגובה זו
    7 1
    זו קריסה מוחלטת, המשמעות היא שלעיתון למעשה כמעט ואין קוראים. מי קרא לאלי עזור טייקון? חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    סגור
  • 1.
    פתרון למעריב - לחזור להיות עיתון ערב ברואדשיט
    ערן גפני 31/01/2019 12:25
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ההדרדרות של מעריב התחדדה במיוחד לאחר שבשנת 1992 שינה את מתכונתו והפך להיות חיקוי של ידיעות אחרונות, עיצובית וחדשותית. ניתן עדיין להחזיר את מעריב למעמד של עיתון מוביל. יש שני פתרונות: 1) לאחד את מערכות מעריב והג'רוזלם פוסט ולהפוך את מעריב למהדורה העברית של הפוסט, וכך גם לתגבר את מערכת הפוסט באנגלית בצוות כתבים מוכשרים. 2) להמשיך להיות מערכת עצמאית - אך להפוך את מעריב חזרה לעיתון ערב, במתכונת ברואדשיט, שיימכר בימים א'-ה' החל משעה ארבע אחה"צ בנקודות מכירה רבות - כולל דוכנים שיועמדו בתחנות אוטובוס, ליד בנייני משרדים מובילים וכו' (ובמחיר מוזל), וביום ו' החל מ-9 בבוקר. כך יהיה העיתון מעודכן מכל האחרים וייבדל גם מבחינה עיצובית מידיעות אחרונות וישראל היום. אם לא ייעשו הצעדים הללו, אני חושש שקיומו של העיתון, שימיו כימי המדינה, מוטל בספק.
    סגור