שיווק ופרסום

בלי טעויות: פייסבוק זימנה קמפיינרים להדרכת פרסום פוליטי

ברשת החברתית מנסים למזער ככל האפשר את החשש להטיית בחירות לא כשרה ומנגד מעוניינים להגביר את הפרסום הפוליטי דרכה באמצעות הצגת הכלים שברשותה
משה בנימין |  2
פייסבוק (צילום iStock)
בעוד שבועיים, כחודש וחצי לפני הבחירות שיתקיימו ב-9 באפריל, פייסבוק תערוך יום הדרכה למנהלי הקמפיינים הדיגיטליים של המפלגות.
בהודעה שפרסמה החברה נכתב,  "ביום רביעי, 27 בפברואר 2019, תתקיים במשרדנו הדרכה ייעודיות לכלל המפלגות סביב הבחירות לכנסת ה-21 בישראל. ההדרכות יעסקו בנושאים שונים הקשורים לשמירה על טוהר הבחירות, שקיפות בפרסום מודעות פוליטיות והיכרות עם הטכנולוגיות והמוצרים השונים בפלטפורמות שלנו".
כפי שעולה מן הכתוב ליום העיון שפייסבוק תערוך יהיו 2 מטרות מרכזיות: האחת למזער ככל האפשר את הניסיונות לנצל את המערכת של פייסבוק בדרכים לא כשרות כדי להטות את תוצאות הבחירות ומנגד הצפה של כלי הפרסום המתקדמים של הרשת החברתית כדי לעודד שימש מוגבר שיזרים את כספי הפרסום של המפלגות לגוף המדיה הסושיאלי.
כדי למדר ככל האפשר את הנוכחים ביום העיון, בעמוד המיניסייט שאליו מופנים יועצי הקמפיינים הם מתבקשים להזין את פרטיהם האישיים לצד המפלגה שעבורה הם עובדים.
כזכור, לפני כשבועיים הודיעה פייסבוק על השקת כלי ניטור חדשים שאמורים למנוע קמפיינים פוליטיים אנונימיים. החברה תחייב את המפרסמים לקבל הרשאה לרכישת מודעות מטעם המפלגה, וכמו כן, תחשוף את טווח מחירי המודעה, תרכז ותשמור ארכיון מודעות פוליטיות למשך מספר שנים ותספק נתונים דמוגרפיים על הקהל שנחשף לפרסום.
בתוך כך לאייס נודע כי פייסבוק ישראל הקימה מחלקה ייעודית לטיפול בקמפיינים הפוליטיים שתעבוד ישירות מול המפלגות. בין עובדי החברה הבכירים שייקחו חלק בצוות נמנה מרקו מיקיאלי שאחראי לקשר בין פייסבוק למשרדי הפרסום. מיקיאלי גם יעביר חלק נכבד מיום העיון ליועצי הקמפיינים, בתחומים שאינם שאינם קשורים לטוהר הבחירות.
לדברי מעין שריג, דוברת פייסבוק בישראל: "בפייסבוק אנחנו מתייחסים לבחירות ברצינות רבה ובתוך כך עושים ככל שביכולתנו כדי להבטיח שהפלטפורמה תהיה בטוחה ככל שניתן. מרקו מיקיאלי הוא חלק מצוות שמתאם את הנעשה בישראל אל מול הצוותים המקצועיים שלנו בחו״ל, כפי שנעשה בכל מדינה בה מתקיימות בחירות. מדובר באחד הדברים החשובים שאנחנו עושים ברמה המקומית כדי להבטיח עבודה מהירה ויעילה בין הגורמים השונים בשטח לבין הצוותים בחו״ל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מאיה
    קמפיין פוליטי 02/2019/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה גם אייס משתפים פעולה? אתם בטוחים שאתם יודעים את האמת לאמיתה? תבדקו טוב טוב את העובדות. כי לנו יש עובדות והוכחות לכל ההשמצות וההמצאות. אלק קמפיין פוליטי, מצחיק,חחחחחחחחחחחחחחחה.
    סגור
  • 1.
    תאנים וורדים
    יאיר 02/2019/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשמח שיזמינו גם את פייסבוק אירלנד שיוכלו לראות איך פייסבוק משתפת פעולה בהמצאות ודימיון פורה. בהשמצות והתעלמות מאיומים כי הכל נשאר בין חברים.
    סגור