פרסום ושיווק

שטראוס הכריעה: מרכזת את תקציב הפרסום הענק שלה בבאומן

מנכ"ל החברה אייל דרור הכריע בסוגיה, אחרי שהתייעץ גם עם מנכ"לי החטיבות ומנהלי השיווק. תקציב הפרסום נאמד בכ-100 מיליון שקלים, וכולל עשרות מותגים
משה בנימין |  13
בן מוסקל (צילום אורי חסון)
חברת שטראוס החליטה לרכז את כל תקציב הפרסום שלה בידי משרד באומן בר ריבנאי - כך נודע לאייס. ההחלטה התקבלה בתום מכרז שהתקיים על זהות המשרד הזוכה בתקציב הפרסום הנאמד בכ-100 מיליון שקלים שכולל עשרות מותגים בעלי נוכחות תקשורתית רבה, בין 2 המשרדים שטיפלו במותגים של שטראוס - אדלר חומסקי או באומן בר ריבנאי. אתמול פורסם באייס כי ההחלטה צפויה ליפול השבוע לאחר ש-2 משרדי הפרסום הגישו לשטראוס את הצעותיהם המסחריות הסופיות ובזאת סיימו את שנדרש מהם מבחינת ההליך המכרזי. 
חשיבות המכרז עבור שטראוס גדולה מאד, הן מבחינת המשמעות הכספית והן מבחינת הבחירה בספק שילווה את החברה תדמיתית ויוביל את הקו התקשורתי שלה. ההחלטה הסופית הייתה בידיו של המנכ"ל אייל דרור ששקלל בהחלטתו את ההמלצות של מחלקת הרכש של שטראוס ומחלקת המדיה שבנו את המכרז בפועל. גורמים נוספים שהמלצתם הכריעה לכאורה את הכף הם מנכ"לי החטיבות ומנהלי השיווק שהם למעשה מי שיהיו בעתיד הקרוב ה"לקוחות" של משרד הפרסום הזוכה. 

הולך עם באומן. מנכ"ל שטראוס אייל דרור (צילום: סיון פרג')
למרות ששטראוס לא ניהלה מול משרדי הפרסום מכרז מסורתי מבוסס בריף עם דרישה לפתרון אסטרטגי/קריאייטיבי, "מדד ההתרגשות" לא היה מבוטל. אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי נדרשו להציג פרזנטציית משרד שכללה היכרות עם כל הגורמים החשובים במשרד ויכולתם, במבט נרחב על הקבוצה כולה, המנכ"לים, חברות בנות ועוד. 
החברה גם הודיעה כי תמשיך לעבוד עם משרדים בסדר גודל קטן יותר כגון ליאו ברנט, מנצ' וגפן טים. בשטראוס הסבירו שהתהליך המכרזי עליו החליטה החברה יכלול "מכרז על העבודה מול משרדי הפרסום הגדולים - באומן ואדלר כשהכוונה היא שמותגים שזקוקים לליווי כל השנה באונליין ואופליין ימשיכו לקבל שירותי פרסום מהמשרד המוביל ולצידם החברה תמשיך לעבוד עם משרדים קטנים יותר במערך שנחשב למתמחים - בכל אותם המותגים שאינם נדרשים לעבודה עם ריטיינר קבוע אלא במתכונת של פרויקט נקודתי". 
מי שבנוסף יכול לרשום את הזכייה במכרז כהישג אישי הוא בן מוסקל, מנכ"ל באומן בר ריבנאי. עם או בלי מעורבותו של המנכ"ל לשעבר וכיום יו"ר פובליסיס ישראל יוסי לובטון, הזכייה והשארת תקציב שטראוס בפובליסיס היא ניצחון גדול עבורו כמנכ"ל חדש בספינת הדגל של קבוצת פובליסיס ישראל, כספית, מורלית וכן מנהיגותית מבחינת המשרד ועובדיו.
למרות שערב המכרז המשרד ספג "מכה קלה בכנף" עם פרישת עידן רגב מנהל הקריאייטיב הראשי שעבר ל-LEAD - מוסקל שסירב להתרגש מהאירוע ושידר עניינים כרגיל עם מינויו המהיר של ירון פרל ליורש - מוכיח הלכה למעשה שברגע האמת הוא יכול ל"ספק את הסחורה" כשהוא מקבל מידי שטראוס את הבעת האמון ששווה עבורו הרבה יותר מעוד תקציב פרסום.  


מנצחים. מימין: יוסי לובטון, משמאל בן מוסקל (במרכז ליאון קופלר, בעלי סופרפארם)
בשטראוס יש לציין נהוגה הפרדה בין תקציב הקריאייטיב למדיה, כך שאת רכש המדיה לא תנהל זניט מקבוצת פובליסיס אלא יוניון בבעלותו של אורן יוניוב. המשרד הזוכה, באומן, יטפל בכל פעילות הקריאייטיב והאסטרטגיה בתמורה לריטיינר חודשי (ויתכן גם לצד בונוס על עמידה ביעדים מוגרים מראש). בענף הפרסום יש מי שמעריך שהזכייה בכל פעילות שטראוס היא אתגר שעשוי להפוך גם למעמסה שוחקת אך עם זאת ישנה תמימות דעים שגורסת שהתרבות הארגונית של שטראוס וההיכרות רבת השנים עם באומן, היא כזו שתאפשר למשרד להרוויח באופן נאה שמצדיק את ההשקעה. 
מנכ"ל שטראוס ישראל אייל דרור: "יצאנו לתהליך בחירה בין שני משרדים מעולים שעבדו אתנו כשותפים מלאים. אני רוצה להודות לכל אנשי אדלר חומסקי על העבודה המקצועית שתרמה רבות להצלחת המותגים שלנו; הבחירה לא הייתה קלה ולבסוף בחרנו בבאומן בר ריבנאי כמשרד הפרסום המוביל שלנו לשנים הקרובות".
מחברת שטראוס נמסר עוד, כי "2 המשרדים קיבלו משטראוס הנחיות מדויקות למול צרכי המותגים הרלוונטיים, הנחיות שפרטו את כלל השירותים הנדרשים במסגרת ההתקשרות העתידית. הבחירה נעשתה לאחר תהליך מעמיק של בחינת ההצעות והתהליכים שהוצעו על ידי שני המשרדים".
 
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    החצר האחורית
    יגאל ערמוני 27/02/2019 17:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קדימה הולכת לזכות בשלטון הפעם ציפי תהיה ראש הממשלה? הספינרים תמיד מפסידים תשאלו את ענת גורן. פרסומים אפורים לא שווים גם ככה כלום. ניצח המשרד היצירתי למול משרדים שמעתיקים פרסומות מחוץ לארץ. סוף סוף חצינו את הרוביקון, העיקר שהטובים תמיד מנצחים בסוף. מי מפרסם את פועלים בימינו?
    סגור
  • 11.
    שטויות, כולה קיבלו ריטיינר
    שוקו 25/02/2019 21:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המדיה עדיין ביוניון
    סגור
  • 10.
    כפרי אתה מפוטררררר (ל"ת)
    נועם 25/02/2019 19:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 9.
    לא נורא, הספינה הטובעת קסטרו אצל אדלר
    דני 25/02/2019 18:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אמיר גיא ייקח אותם עד הקרקעית
    סגור
  • 8.
    אז עומר אדם לא ישיר על קיבוץ יטבתה?
    קלמור 25/02/2019 13:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ועומר אדם לא ישיר על קפה שחור?
    סגור
  • 7.
    ואף מילה על האחיינית של עופרה בבאומן.. (ל"ת)
    אני 25/02/2019 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    מגיע לאדלר להפסיד כי...
    שייקה 25/02/2019 12:00
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הם משרד של גימיקים וכוחנות. מקצוענות אין שם. זאת הוכחה ניצחת לכך. שטראוס ארגון מסודר, בסוף שבוחנים פרמטרים אמיתיים ולא רעש וצלצולים, האמת תצא לאור. הטוב ניצח.
    סגור
  • זה נכון, אבל לא אומר שמגיע לאדלר להפסיד. אפשר גם לכבד (ל"ת)
    פ 25/02/2019 19:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 5.
    כל הכבוד ליורם יוסי ובן
    סחתיין 25/02/2019 11:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שנים של השקעה ושותפות ומי שמנסה לגמד את ההישג, גמד בעצמו.
    סגור
  • 4.
    איזה פאדיחה של אדלר להפסיד לבאומן (ל"ת)
    דניאל 25/02/2019 11:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    ואף מילה על תקציב המדיה?
    ערן 25/02/2019 10:58
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מדובר בנצחון יוקרתי עבור באומן אבל בסופו של דבר לא מדובר בכסף גדול כי המכרז לא כלל את תקציב המדיה ולכן המספר 100 מיליון ש״ח פשוט לא רלוונטי
    סגור
  • 2.
    כל כך מגיע לבן מוסקל את הקרדיט הזה (ל"ת)
    אחת מהצד 25/02/2019 10:23
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 1.
    הטוב ניצח (ל"ת)
    תאכלו תחת אדלר 25/02/2019 09:41
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור