שיווק ופרסום

הבעיה של פייסבוק עם הבוט של הליכוד: סקר ש"צובע" פרופילים

פניית פייסבוק למפלגה היא בעקבות סקר בבוט שבאמצעותו ניסה הליכוד לצבוע ולאפיין פרופילים - ובמילים אחרות דיוק הקמפיין עד לרזולוציה גבוהה ככל האפשר מול הגולשים
משה בנימין | 
רשתות חברתיות (צילום Istock)
3 שבועות לפני יום הבחירות, הקמפיינרים של הליכוד בגזרת הדיגיטל מנסים לייעל את העבודה והשימוש בתקציב הפרסום ועוברים על כללי הקהילה של פייסבוק.
כפי שנחשף אתמול (ב') בחדשות 12, קמפיין הליכוד שבמסגרתו הופעל בוט - מערכת רובוטית אוטומטית שניהלה שיחות בצ'אט פייסבוק עם גולשים זוהתה כפעילות אסורה על פי פייסבוק שהעבירה למפלגה דרישה לחדול מכך. לאייס נודע כי הכלי שאותו הפעיל הליכוד בצ'אט, שבגינו פנתה פייסבוק אל המפלגה הוא סקר שבאמצעותו ניסה הליכוד לצבוע ולאפיין פרופילים לטובת עבודה מול מיקרו סגמנטים - ובמילים אחרות דיוק הקמפיין עד לרזולוציה גבוהה ככל האפשר מול הגולשים. 
בישורת האחרונה של מערכת בחירות שהפייסבוק ובכלל הדיגיטל משמש בה שחקן מרכזי הפעילות של הליכוד גם אם חרגה מסכמת הכללים הבלתי נגמרת של פייסבוק נראית כדבר טבעי למדי. בניסיון לייעל את הוצאת הכסף על פרסום מטורגט בסושיאל, אנשי הדיגיטל של הליכוד מנסים להבין את הקהל שעומד מולם באמצעות הסקרים, במסווה של שיחה לגיטימית עם ראש הממשלה - בוט או לא בוט.
בהנחה שהמידע הנאגר ינותח ויאופיין על פי תמלול השיחות והלך הרוח של הגולשים כפי שעולה מהדיאלוג עם הבוט, בליכוד יוכלו לדעת בדיוק מי הם האנשים שצפויים לבחור במפלגה, מי מתנדנד ומתלבט וצריך עידוד "בכיוון הנכון" ומי צפוי לבחור במפלגה אחרת. כך יוכלו לנהל את התקציב בדרך החכמה ביותר ולהזרים לדוגמא את רוב התקציב למתנדנדים על חשבון אלו שכבר הביעו את נכונותם לבחור בליכוד. 
מגילי ארג'נטרו - צוות הדיגיטל של הליכוד נמסר בתגובה: "אנחנו לא מדברים על תכני הקמפיין".
מפייסבוק נמסר בתגובה: "שימוש בבוט הוא פרקטיקה מוכרת שאין בה הפרה של מדיניות החברה. בימים האחרונים צוות המדיניות של פייסבוק עומד בקשר עם אנשי הדיגיטל של קמפיין הליכוד על מנת לדייק את אופן השימוש שהם עושים במערכת זו, כפי שנעשה עם כל גורם במערכת הפוליטית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה