שיווק ופרסום

הקמפיין הפוליטי 'קברי הפעוטות' שחברות החוצות סירבו להעלות

'חוצות זהב' ו'מרקעים' סירבו לקמפיין קיצוני ובו קברי פעוטות של מפלגת צדק חברתי. אילון זרמון, פרסומאי המפלגה: "אם השלט היה של מפלגה גדולה, היו מאשרים אותו"
משה בנימין |  3
מפלגת צדק חברתי (צילום יחסי ציבור)
קמפיין פוליטי חדש של מפלגת צדק חברתי סורב על ידי 2 חברות שילוט חוצות מובילות בטענה שהוא פרובוקטיבי ורגיש. המפלגה שמתמודדת בבחירות הקרובות לכנסת ביקשה להעלות מודעות פרסום שנועדו להעלות את מודעות הציבור הרחב לסכנת זיהום האוויר של הפקת הגז מול חופי ישראל. במודעות הוצגו קברים של פעוטות שמותם נגרם בעקבות זיהום זה והחברות חוצות זהב ומרקעים סירבו לפרסמן בשטחי הנדל"ן שלהן. 
עם זאת, הקמפיין יעלה מנגד על נכסי השילוט של חברות החוצות דיל טוב ומקסי מדיה תחת הסכם לפיו, במידה והוא יעורר רעש שלילי, הקמפיין יורד ויוחלף בשלטים אחרים, וזאת על חשבון המפרסמים.


מאחורי הקמפיין עומד משרד הפרסומאי אילון זרמון, שאומר לאייס בתגובה: "לאורך כל סוף השבוע ניסינו לשכנע את חברות הפרסום להעלות את הקמפיין ולא הצלחנו. הבוקר איתרנו 2 חברות שילוט שהסכימו ללכת איתנו, תוך התחייבות שלנו שאם נידרש לשנות את הקמפיין על ידי ועדת הבחירות נעשה זאת. עם זאת, ההחלטה של חלק מחברות השילוט להפוך עצמן לרגולטורים בבחירות - היא דבר חדש. 
"יש חוקים ברורים שאנו תמיד עובדים לפיהם בפרסום הזה. ראינו כבר מקרים שבהם לחץ של החרדים הביא לכך שראית פחות גוף חשוף על השלטים. אבל בעולמות תוכן של פוליטיקה - עם מסרים חדים, כואבים ודרמטיים - נדיר לראות חברות שילוט חוצות שמחילות רגולציה עצמית. זו אחת הפעמים הראשונות שחברת השילוט החליטה בעצמה להוריד את השילוט".
למרות הסירוב מטעמים של רגישות, זרמון מציע סיבה אחרת, מסחרית, שבגללה לכאורה הקמפיין של 'צדק חברתי' סורב. לטענתו: "אני מאמין שמעבר לשיקול הנוגע לפרובוקטיביות של השלט, יש פה סיפור של מפלגות גדולות שמייצרות מלחמה על כל שלט. כתוצאה מכך, השלטים מתייקרים ואנו כמפלגה קטנה מתקשים להתמודד עם כך. חברות שילוט החוצות מחוברות למפלגות העשירות והגדולות, ומנצלות את המצב להעלות המחירים". 
"אם השלט הזה היה של מפלגה גדולה" אומר זרמון, "היו מאשרים אותו ומתמודדים אחר כך עם טיעוני הבעד והנגד. לא היו חוששים שאותה מפלגה תצטרך להחליף את השלט. הם חששו בתחילה שאין לנו את האמצעים הכלכליים לשלם שוב על הייצור וההתקנה מחדש של השלט במקרה שידרשו מאיתנו להחליף אותו. אבל בסופו של דבר הסכמנו שנשלם על כך".
בראשות מפלגת צדק חברתי עומד יוני ספיר. באתר המפלגה נכתב עליו כי הוא "לשעבר בכיר בתעשיית התקשורת, יזם ויועץ אסטרטגי, שימש כמנכ"ל הראשון של דה-מרקר, ראש אגף התקשוב של "בזק", סמנכ"ל השיווק של נטוויז'ן, מנכ"ל של חברות מדיה, תוכנה ועוד". מצע המפלגה קורה לסדר יום חברתי-כלכלי חדש שבמסגרתו היא נלחמת במיקומן של אסדות הגז בקרבת החוף, משום שהן מהוות "פיגוע בריאותי, סביבתי, כלכלי וביטחוני".
מחברות החוצות 'מרקעים' ו'חוצות זהב' נמסר: "אין תגובה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הזוי עד לאן מגיע נסיון השליטה
    יעל 03/2019/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסוף יהיה צדק חברתי
    סגור
  • 2.
    צדק חברתי
    יעל 03/2019/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו בדרך לצדק חברתי
    סגור
  • 1.
    רגולציה
    רונדו 03/2019/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואני לתומי חשבתי שיש הרגולטור מוסמך לטוהר המידות בפרסום לפני בחירות,איך חברה לפרסום חוצות יכולה לייצר הם חייב?
    סגור